t-gun Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hi, Har problemer med min nyinnkjøpte maskin. Under spill (splinter cell, cm3,...) hender det at pc'en rebooter (eventuelt stoppes bare spill processes) . Tror det er en sammenheng med maskinvaren uten at jeg er sikker på dette. Hva tror dere? Jeg prøcd flere skjermkort drivere. Sist catalyst 3.10. (har også oppdatert bios + andre viktige drivere...) Takker for all hjelp. Hardware : MSI K7N2 DELTA-ILSR ASUS 9600XT AMD 2500 BArton Apacer 512 MB Endret 8. januar 2004 av t-gun
Jan-Inge Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 Hvor varmt er det inni kassa di da? Bra kjøling på alt?
zaico Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 Prøv å oppdater skjermkort drivere, bios, chipset driverne, klokk ned systemet (om det er overklokket).. Om ingenting av dette fungerer prøv å øk agp voltage om hovedkortet lar deg gjøre det.
KriB Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 Enkel måte å teste om du har det for varmt i kabinettet: Åpne kabinettet og prøv å spille med åpent kabinett. For å gjøre testen "bedre" kan du sette en vifte som blåser inn i kabinettet for å sørge for utskifting av luften og åpne vindu. Kjør 3dMark2003 i loop i et par-tre timer. Har den ikke kræsjet da, så er det for varmt i kabinettet.
t-gun Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Skrevet 8. januar 2004 Har som sagt prøvd alt av drivere og bios er flashet. Men skal prøve meg på agp volt'en når jeg kommer hjem... (er på jobb nå...). Cpu-tmp ligger på +- 50 så tror ikke det er for varmt i kabinettet. Kabinettet er også åpent, så...
JKJK Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 (endret) skru av "instant boot ved blåskjerm" og se om du får blåskjerm før den booter. Endret 8. januar 2004 av DJ-JK
KriB Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Kom på en ting; Jeg hadde akkurat dette problemet for et par år siden, da viste det seg at det var en av minnebrikkene mine som gjorde det. Hver gang jeg kjørte tyngre applikasjoner, dvs spill i mitt tilfelle, fikk jeg blåskjerm etter 10 min til 2 timer Last ned og kjør Memtest (søk på Google) og la det kjøre over natten og se om det gir noen feilmeldinger. Det gjorde jeg, byttet ut den nye brikken, kjørte testen en gang til og så at det ikke var problemer lengre. Fikk ny brikke av butikken jeg hadde kjøpt den dårlige i.
t-gun Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 Har kjøt minne test.... memtest86. Brikka er i orden. Tror heller at det er skjermkortet som er synderen. Ser ut som om det er mange som har samme type problemer med 9600Xt. Begynner å bli litt lei nå
cremaster Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Kan fremdeles v're minnerelatert. For aggressive timings. Kanskje HK ikke takler hastigheten til rammen din, kan jo se om det hjelper og sette denne ned.
KriB Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Du overklokker vel ikke? PS: Dette er et dumt spørsmål, kanskje, men du har passet på å sette i kontaktene med strøm til cpu/grafikkort hvis du har det?
andesam Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 det er vel ikke noe eget strømmintak på radeon9600 kort.. er det?
JKJK Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 det er vel ikke noe eget strømmintak på radeon9600 kort.. er det? ikke på mitt vertfall
OlaTK Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 prøv som en før meg sa å skru av instant boot. Finner det på egenskaper for min datamaskin-->avansert-->oppstart og gjenoppretting-->skjekk at krysset for skru av maskinen automatisk er av. Tror det er der det ligger.
Swein Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Har kjøt minne test.... memtest86. Brikka er i orden.Tror heller at det er skjermkortet som er synderen. Ser ut som om det er mange som har samme type problemer med 9600Xt. Begynner å bli litt lei nå Klokk NED FSB. Det funker som regel ved slike problem! Klokk ned mye!
anon12234 Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 min gjorde også det, prøv å klokk ned pc'n litt...
Ueland Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=189508
t-gun Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 så ditt tips Mr.Ueland er å bytte skjermkortet? Har ikke overklokket og heller ikke byttet timings på rammen. Men skal prøve å sette denne ned litt. Ellers skal jeg også prøve å sette ned agp'en til 4x og disable fast write. hopefully....... instant boot er også skrudd av...
Sunni Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 (endret) Forsøk for morro skyld å slå av AGP i bios og fastwrithe. Endret 11. januar 2004 av Sunni
t-gun Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 virker fremdeles ikke. Men nå er det problemer med at ikke pc'en starter. Stopper under detektering av vga-kort!!!! Dersom jeg setter inn et annet kort (Radeon 8500) går oppstarten ok men windows "fryser" (dvs at tastatur/mus ikke fungerer osv). Dersom jeg setter 9600Xt inn i den gamle pc'en skjer det samme ... -> windows "fryser". Noen som har opplevd det samme? Tror jeg leverer inn den nye pc'en nå.... Dette holder ikke pc-data!!!
potetskrell Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Kjenner en som byttet ut sitt gamle 9200 med sapphire radeon 9600XT, han trodde pc'en skulle slutte å restarte seg, men den gjør det fortsatt, er det radeon eller annet hardware som har skylden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå