Gå til innhold

pc booter under spill !

t-gun

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hi,

Har problemer med min nyinnkjøpte maskin. Under spill (splinter cell, cm3,...) hender det at pc'en rebooter (eventuelt stoppes bare spill processes):wallbash: . Tror det er en sammenheng med maskinvaren uten at jeg er sikker på dette.

Hva tror dere?

Jeg prøcd flere skjermkort drivere. Sist catalyst 3.10.

(har også oppdatert bios + andre viktige drivere...)

Takker for all hjelp.

Hardware :

MSI K7N2 DELTA-ILSR

ASUS 9600XT

AMD 2500 BArton

Apacer 512 MB

Endret av t-gun
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å oppdater skjermkort drivere, bios, chipset driverne, klokk ned systemet (om det er overklokket).. Om ingenting av dette fungerer prøv å øk agp voltage om hovedkortet lar deg gjøre det.

Skrevet

Enkel måte å teste om du har det for varmt i kabinettet: Åpne kabinettet og prøv å spille med åpent kabinett. For å gjøre testen "bedre" kan du sette en vifte som blåser inn i kabinettet for å sørge for utskifting av luften og åpne vindu. Kjør 3dMark2003 i loop i et par-tre timer. Har den ikke kræsjet da, så er det for varmt i kabinettet.

Skrevet

Har som sagt prøvd alt av drivere og bios er flashet. Men skal prøve meg på agp volt'en når jeg kommer hjem... (er på jobb nå...).

Cpu-tmp ligger på +- 50 så tror ikke det er for varmt i kabinettet. Kabinettet er også åpent, så...

Skrevet

Kom på en ting;

Jeg hadde akkurat dette problemet for et par år siden, da viste det seg at det var en av minnebrikkene mine som gjorde det. Hver gang jeg kjørte tyngre applikasjoner, dvs spill i mitt tilfelle, fikk jeg blåskjerm etter 10 min til 2 timer

Last ned og kjør Memtest (søk på Google) og la det kjøre over natten og se om det gir noen feilmeldinger. Det gjorde jeg, byttet ut den nye brikken, kjørte testen en gang til og så at det ikke var problemer lengre.

Fikk ny brikke av butikken jeg hadde kjøpt den dårlige i.

Skrevet

Har kjøt minne test.... memtest86. Brikka er i orden.

Tror heller at det er skjermkortet som er synderen. Ser ut som om det er mange som har samme type problemer med 9600Xt. Begynner å bli litt lei nå :wallbash::wallbash:

Skrevet

Du overklokker vel ikke? :roll:

PS: Dette er et dumt spørsmål, kanskje, men du har passet på å sette i kontaktene med strøm til cpu/grafikkort hvis du har det?

Skrevet

prøv som en før meg sa å skru av instant boot. Finner det på egenskaper for min datamaskin-->avansert-->oppstart og gjenoppretting-->skjekk at krysset for skru av maskinen automatisk er av. Tror det er der det ligger.

Skrevet
Har kjøt minne test.... memtest86. Brikka er i orden.

Tror heller at det er skjermkortet som er synderen. Ser ut som om det er mange som har samme type problemer med 9600Xt. Begynner å bli litt lei nå :wallbash::wallbash:

Klokk NED FSB. Det funker som regel ved slike problem! Klokk ned mye!

Skrevet

så ditt tips Mr.Ueland er å bytte skjermkortet?

Har ikke overklokket og heller ikke byttet timings på rammen. Men skal prøve å sette denne ned litt. Ellers skal jeg også prøve å sette ned agp'en til 4x og disable fast write.

hopefully.......

instant boot er også skrudd av...

Skrevet

virker fremdeles ikke. Men nå er det problemer med at ikke pc'en starter. Stopper under detektering av vga-kort!!!! Dersom jeg setter inn et annet kort (Radeon 8500) går oppstarten ok men windows "fryser" (dvs at tastatur/mus ikke fungerer osv).

Dersom jeg setter 9600Xt inn i den gamle pc'en skjer det samme ... -> windows "fryser".

Noen som har opplevd det samme?

Tror jeg leverer inn den nye pc'en nå....

Dette holder ikke pc-data!!! :mad:

Skrevet

Kjenner en som byttet ut sitt gamle 9200 med sapphire radeon 9600XT, han trodde pc'en skulle slutte å restarte seg, men den gjør det fortsatt, er det radeon eller annet hardware som har skylden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...