Gå til innhold

Volkswagen ruller ut ny programvare til ID-bilene


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (9 minutter siden):

MEB platformen har lavt forbruk, men har manko på ytelse. Og software har jo hittil vært ganske katastrofe..

Mulig den Audi Q4 utgaven gjør det bedre siden den har Audi sin software og ikke det VW har laget..

Jeg så forøvrig akkurat en Munro video hvor de sammenlignet noen ting på ID.4 mot Mustang mach-e. Jeg trodde ID.4 manglet frunk fordi de hadde gjort panseret kortere og ordnet mere plass inni bilen - men neida.. Er bare latskap..
Det er helt tomt under dashbordet på ID.4. Bare luft.. Mens ford har stappet sitt dashbord (som er like stort) med ting så man får bagaseplass under panseret istedet. ID.4 kunne hatt frunk den og om VW hadde giddet.. 

Nå er det vel vw som oppfant frunk så de hadde nok kunnet om de hadde ønsket. 

Porsche (som eier vw) har frunk uten at jeg tror at folk kjøper bilen pga frunken. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (15 minutter siden):

Nå er det vel vw som oppfant frunk så de hadde nok kunnet om de hadde ønsket. 

Porsche (som eier vw) har frunk uten at jeg tror at folk kjøper bilen pga frunken. 

Du kan ikke sammenligne med biler som ikke har tradisjonell trunk bake, og skryte av at de har frunk, når det er det eneste de har. Da er det bare et knøttlite bagasjerom for å ha et bagasjerom.

Den store fordelen elbiler med frunk har, er at dette kommer i tillegg til et tradisjonelt bagasjerom bake, altså en trunk. Altså må man ha trunk+frunk...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (38 minutter siden):

MEB platformen har lavt forbruk, men har manko på ytelse.

Ytelse er ikke låst til platformen, da den er modulær. Så du ikke Munroe videoen om motoren og drivakselen da? Der ble han positivt overrasket over hvor modulær den er. VW har nok planlagt doble motorer per aksel ved et tidspunkt, og vi vet at motorsport-seksjonen nå blir inn faset inn i selve VW konsernet for å jobbe med R versjoner av alle ID bilene. 

Altså vil du se R versjoner av biler på MEB plattformen og jeg tipper PPE 800V plattformen også på sikt. Sikkert halveis i levetiden til plattformen. Altså ca 3 år fra nå. 

Complexity skrev (43 minutter siden):

Jeg trodde ID.4 manglet frunk fordi de hadde gjort panseret kortere og ordnet mere plass inni bilen - men neida.. Er bare latskap..

Eller sikkerhet. Munro skjønner lite av grunnen til at Europeiske biler har panser som er laget med ekstra plater, mens han samtidig forstår at de bygges slik for å fordele kraft bedre om et hode treffer panseret. Dog der handler alt om å kutte kostnader, og da tydeligvis selv om det går ut over sikkerhet til de innenfor men også utenfor bilen. 

I "frunken" til ID serien så er alle komponenter koblet til hverandre fysisk gjennom mindre stag mot fronten. Det betyr at komponentene tar imot kraft fra første sekund man kolliderer fremfor litt senere. 

Complexity skrev (48 minutter siden):

ID.4 kunne hatt frunk den og om VW hadde giddet.. 

De kunne ha fjernet kollisjonsstagene for en frunk ja, men da bytter man litt sikkerhet for frunken. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
1 hour ago, Trestein said:

Nå er det vel vw som oppfant frunk så de hadde nok kunnet om de hadde ønsket. 

Porsche (som eier vw) har frunk uten at jeg tror at folk kjøper bilen pga frunken. 

Du gir deg ikke..
Når du har motoren bak så blir det jo "frunk" (les:knøttlite bagasjerom) under panseret. 🤣
"Leoparden" kom meg i forkjøpet 🥰

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 time siden):

Du kan ikke sammenligne med biler som ikke har tradisjonell trunk bake, og skryte av at de har frunk, når det er det eneste de har. Da er det bare et knøttlite bagasjerom for å ha et bagasjerom.

Den store fordelen elbiler med frunk har, er at dette kommer i tillegg til et tradisjonelt bagasjerom bake, altså en trunk. Altså må man ha trunk+frunk...

Som sagt så har vw laget dette

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4

400l frunk 

Type 1 hadde i noen varianter 2 kasterom også

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (1 time siden):

Hehe.. nostalgi.. 😍
Er du også ett gammelt øk som meg sjøl som husker slike biler? 😁
Det var tider det..da VolksWagen var nettop det... 

jada gammelt øk som husker biler fra 70 tallet. Har faktisk eid en 411 men den var så rustet at jeg skrotet den. 

Faktisk eneste vw jeg har eiet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...