Gå til innhold

Tesla leverer ut ny Model S til kunder. Kommer til Norge neste år


Anbefalte innlegg

1 hour ago, oophus said:

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men jeg diskuterer et steg ned i sikkerhet som følger ei yoke på 800 grader rattutslag? Om du da mener at dette er gjort for å skape kun PR, så er jo saken enda verre? 

Jaja du får fortsette å leve livet som en nervøs gammal tante, du hater sikkert smartmobiler fordi skjermen kan knuses eller savner kanskje tiden da telefon hadde ledning. Jeg aksepterer at ting endres og verden går fremover. Så er det ikke alltid ting blir som man ønsker men det får man leve med på best mulig måte. Du kan jo velge å slutte å bekymre deg så mye om yoke, og tenke at rattet er faktisk godkjent for bruk på offentlig vei, av folk som faktisk vurderer sikkerhet på daglig basis. Det er ikke utenkelig at de folka har testa ut yoke fremfor å bare synse vet du. 

Du bidrar jo til å gjøre yoke til en pr greie, så opptatt som du er av hvor livsfarlig kringla er. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bojangles skrev (1 minutt siden):

Jaja du får fortsette å leve livet som en nervøs gammal tante, du hater sikkert smartmobiler fordi skjermen kan knuses eller savner kanskje tiden da telefon hadde ledning. Jeg aksepterer at ting endres og verden går fremover.

Det er sjelden hersketeknik har den funksjonen at den driter ut den som presenterer den, men det gjør den her. Hva i alle dager har dette med å være gammeldags å gjøre? En dårlig løsning er en dårlig løsning, uansett hvor ny den er....

bojangles skrev (4 minutter siden):

 Du kan jo velge å slutte å bekymre deg så mye om yoke, og tenke at rattet er faktisk godkjent for bruk på offentlig vei, av folk som faktisk vurderer sikkerhet på daglig basis. Det er ikke utenkelig at de folka har testa ut yoke fremfor å bare synse vet du. 

 

Igjen en hersketeknik som driter ut den som presenterer den. Yoken er nok ikke testet av de som har godkjent den, nei. Prøv å sette deg inn i hvordan en typegodkjenning fungerer før du latterliggjør andre. Det finnes ingen krav til utvendig form på ratt i europeisk typegodkjenning. Det er bakgrunnen til at Yoken har fått typegodkjenning. At det vil være betydelig vanskeligere å foreta en kritisk unnamanøver eller rette opp en sladd med en slik løsning er vel hevet over enhver tvil, og er påpekt av alt fra biltestere til forbrukerorganisasjoner.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (17 minutter siden):

Jaja du får fortsette å leve livet som en nervøs gammal tante, du hater sikkert smartmobiler fordi skjermen kan knuses eller savner kanskje tiden da telefon hadde ledning.

Så stakkarslig du er som må hoppe inn i slikt som dette? Er det sååå ekstremt vanskelig å bare holde seg til tema og totalt sett knuse mine argumenter fremfor å anta at jeg er en gammel tante som hater smartmobiler? Hva for slags logikk er egentlig det? 

bojangles skrev (19 minutter siden):

Jeg aksepterer at ting endres og verden går fremover.

Da argumenterer du for at yoke på 800 graders rattutslag er et skritt fremover, mens jeg argumenterer for at det er et farlig skritt bakover. Du hopper ikke direkte ned i barnehagenivå og bryter forumets retningslinjer gang på gang med barnsligheter! 

bojangles skrev (20 minutter siden):

Du kan jo velge å slutte å bekymre deg så mye om yoke, og tenke at rattet er faktisk godkjent for bruk på offentlig vei, av folk som faktisk vurderer sikkerhet på daglig basis.

Kom med kilden. 

Av det jeg kan se så finner jeg ting som dette: 
 

Sitat

 

"Some believe this is Tesla's way of preparing drivers for the day when no steering wheel is necessary. While that's certainly possible, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) is currently working to determine whether the yoke wheel is even safe to use. But one country has just given its seal of safety approval.

According to Dutch language news outlet RTL Nieuws, the Netherlands has no qualms with the wheel."

""The shape of the steering wheel is nowhere prescribed in EU or UNECE legislation,""
https://carbuzz.com/news/one-country-has-no-problem-with-teslas-strange-new-steering-wheel

 

Som jeg skrev tidligere. Regelverk pleier å være reaktivt. Så om du kan finne studier som tilsier at ei yoke på normal 800 graders rattutslag faktisk er sikkert og et skritt fremover, så forventer jeg at du har noe for å vise at det stemmer. I mellomtiden så har jeg min egen erfaring i motorsport og e-sport, og har testet litt av hvert. Det å skulle ta tak i ei yoke i en "scandinavian flick" vil kun være tøys og ekstremt lite gunstig. Det samme vil det være om du må gjøre unnamanøvre som tvinger frem overstyring. 

Jeg regner med at "elgtesten" med Plaid så absolutt vil komme med kommentarer mot valg av ratt. 

bojangles skrev (27 minutter siden):

Du bidrar jo til å gjøre yoke til en pr greie, så opptatt som du er av hvor livsfarlig kringla er. 

Og du bidrar til hva, personangrep? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...