Gå til innhold

Reparasjon av skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det finnes elentronikkverksted i norge som bytter gddr minnebrikker? Evt noen som vet om noen seriøse aktører i andre land man trygt kan bruke?

Vår klubb er så uheldig å ha 5 RTX 2070 kort med den den dårlige batchen av micron minne. Å kjøpe nye kort i dagens marked viser seg å være svært kostbart!

Håper på gode innspill :)

 

9A485999-CF1A-42B7-8C13-113C25AC9951.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alex007 skrev (4 minutter siden):

Det er brukte arena demo maskiner klubben ble sponset med. Det er ingen garanti eller reklamasjon. Derav spørsmål om reparasjon.

Desverre men da er det bare en mulighet igjen og det er å skaffe ett nytt kort. Med mindre du finner noen som ønsker å prøve å fikse det

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Slaps skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor vanlig det er i Norge med maskiner som kan reballe BGA-chipper. Kanskje oppsøke universiteter/studenter innen elektronikk som har tilgang til slike maskiner?

Fikk tips om camera videoteknikk i Bergen. Har sendt de en mail. Takk til Jostein for tips. Noen flere jeg kan høre med?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ifølge support hos Komplett er det ingen i Europa som fikser skjermkort. Det fikk jeg høre da jeg selv forsøkte å få et kort reparert. Det høres ganske utrolig ut på en måte, men med tanke på at det meste produseres i Asia nesten gratis sammenliknet med resten av verden, så kan det stemme. Det måtte vel være om man kan finne noen som gjør dette mer på hobby-basis, men uansett blir nok dette dyrere enn å kjøpe nytt. Jeg liker det ikke, men slik er det. Det at du/dere har 5 like kort, gjør det kanskje lettere å bytte rundt på minnebrikker og redusere tapet, men hvis dette er et typisk problem blir det vel ingen varig løsning, selv om man får det til. Hvis det bare er snakk om brudd i loddetinnet, er det verdt å prøve en varmepistol. Det samme om problemet ikke er med minnet, men prosessoren. Det har fungert for mange, og det har fungert for meg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...