Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota yaris 2012 - kartvisning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er navigasjon, så kan du få tak i uoriginalt som kan monteres. Mulig den aktuelle typen her ikke passer akkurat din årsmodell, men det finnes nok: https://carperformance.se/product/yaris-hybrid-oem-eu-navigation/

Det enkleste er selvsagt å kjøpe en mobilholder og bruke Google Maps på mobiltelefonen eller kjøpe en løs skjerm til å feste i frontruten, men går ut fra at du ikke ønsker det: https://www.power.no/mobil-og-foto/biltilbehoer/gps/garmin-drivesmart-65-eu-mt-d-gps-bilnavigasjon/p-765827/store/?gclid=CjwKCAjwtdeFBhBAEiwAKOIy5xTGCjQCUMiw9EtAjAw3kMFx_7aQgjMB1cMrDqOWKVylFUQEaGbUphoCLVUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Svein M said:

Kart oppdateringer går vel å kjøpe gjennom Toyota. Må vel på verksted i så fall. Du kan høre med verksted om de har og hva det koster.

Hvis det faktisk er navigasjon i bilen så er selvsagt det veien å gå. Litt lite info fra trådstarter her, men ser i utstyrslisten på bilen at den visstnok skal ha det. Hør med en forhandler/verksted.

Lenke til kommentar

Har ikke testa denne bilen, men erfaring generelt med innebygget navigasjon er at det er tungvint, dyrt og dårlig. Selv i nyere biler, så regner med at en fra 2012 ikke er spesielt god på dette. 

Jeg hadde helt klart gått for en billig mobilholder og Google Maps på telefon til navigering. 

Gjorde det med min 2010 Fiesta, funka fint det. 

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
liehen skrev (11 timer siden):

Hvis det ikke er navigasjon, så kan du få tak i uoriginalt som kan monteres. Mulig den aktuelle typen her ikke passer akkurat din årsmodell, men det finnes nok: https://carperformance.se/product/yaris-hybrid-oem-eu-navigation/

Det enkleste er selvsagt å kjøpe en mobilholder og bruke Google Maps på mobiltelefonen eller kjøpe en løs skjerm til å feste i frontruten, men går ut fra at du ikke ønsker det: https://www.power.no/mobil-og-foto/biltilbehoer/gps/garmin-drivesmart-65-eu-mt-d-gps-bilnavigasjon/p-765827/store/?gclid=CjwKCAjwtdeFBhBAEiwAKOIy5xTGCjQCUMiw9EtAjAw3kMFx_7aQgjMB1cMrDqOWKVylFUQEaGbUphoCLVUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Takk for tipset. Kan hende det er like greit å montere en holder til telefonen og bruke den, ja. Litt overraskende at kart ikke var på plass allerede. Jeg opplever det som en mangel, men kanhende jeg misforstår. Dette er min første bil. 

Svein M skrev (6 timer siden):

Kart oppdateringer går vel å kjøpe gjennom Toyota. Må vel på verksted i så fall. Du kan høre med verksted om de har og hva det koster.

Takk for tipset. 

liehen skrev (6 timer siden):

Hvis det faktisk er navigasjon i bilen så er selvsagt det veien å gå. Litt lite info fra trådstarter her, men ser i utstyrslisten på bilen at den visstnok skal ha det. Hør med en forhandler/verksted.

Takk for tips. 

1Dr.E skrev (6 timer siden):

Har ikke testa denne bilen, men erfaring generelt med innebygget navigasjon er at det er tungvint, dyrt og dårlig. Selv i nyere biler, så regner med at en fra 2012 ikke er spesielt god på dette. 

Jeg hadde helt klart gått for en billig mobilholder og Google Maps på telefon til navigering. 

Gjorde det med min 2010 Fiesta, funka fint det. 

Ja, det er sikkert like greit å bruke telefon. Den er i det minste oppdatert. 

Dubious skrev (5 timer siden):

Toyota sin navigasjon på eldre biler er elendig.
Jeg har navgiasjon i min 2015 Hilux, men jeg bruker Google Maps.
Mobilen er montert i holder foran spiller.

Navigasjon koster mer enn det smaker.

Takk for tips. 

Svein M skrev (4 timer siden):

Jeg kjøpte en TomTom til ca 1000 for noen år siden og den har gratis kart oppdateringer. Fungerer greit.

Takk for tipset. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...