Gå til innhold

Glemt BIOS passord


Anbefalte innlegg

Det forferdelige BIOS passordet. Har en gammel bærbar PC, en Fujitsu Lifebook med Phoenix Trusted Core BIOS der jeg har glemt passordet på BIOS og klarer ikke å finne det igjen, har prøvd alt mulig jeg kan komme på og passord jeg har pleid å bruke men ingen ting virker. Tenkte sikkert at jeg fant på et veldig bra passord da jeg satt det, men var ikke lur nok til å skrive det ned noe sted - tenkte det kan jeg ta senere... Har forsøkt å koble fra det lille interne batteriet og det store, men til ingen nytte. Får ikke brukt maskinen for jeg må ha passordet for å starte. Har forsøkt "standardpassord" som jeg fant på nett, men også til ingen nytte. Noen tips, noe jeg ikke har tenkt på? Er maskinen bare å kaste? Er gammel og ikke verd mye, sikkert bare et par hundre kroner, men hadde tenkt å bruke den til et prosjekt.

Uansett forferdelig irriterende, tror aldri jeg skal bruke BIOS passord mer, har opplevd lignende før men det har alltid funnets en løsning, f.eks. ved å koble fra batteriene. Mye pes er det uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å bytte selve chippen eller resette den gamle, men det blir jo relativt avansert og antagelig noe dyrt så det blir like greit å handle en annen gammel maskin.

Edit; Med resette så mener jeg ta ut chippen og reinstallere BIOS'en med en slik sak som kan skrive til den type chip. Forutsatt at du faktisk klarer å finne riktig BIOS å installere.

Fant en annonse med noen chipper for Fujitsu i farta, er ikke så halvgal pris https://www.ebay.com/itm/143745303467

Endret av Soseks
Lenke til kommentar
On 5/26/2021 at 11:18 AM, Melonskall said:

Det er mulig å bytte selve chippen eller resette den gamle, men det blir jo relativt avansert og antagelig noe dyrt så det blir like greit å handle en annen gammel maskin.

Edit; Med resette så mener jeg ta ut chippen og reinstallere BIOS'en med en slik sak som kan skrive til den type chip. Forutsatt at du faktisk klarer å finne riktig BIOS å installere.

Fant en annonse med noen chipper for Fujitsu i farta, er ikke så halvgal pris https://www.ebay.com/itm/143745303467

Det blir nok alt for avansert og omstendelig. Jaja, kanskje jeg har lært å skrive ned passord for fremtiden eller ikke bruke BIOS passord:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...