Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Uttalelse fra kommunalt ansatt, personangrep?


Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har hatt en sak som har gått noen runder i kommune og formannskap. Har hatt en pågående samtale med en av rådgiverene i kommunen og rettet en del ting som de hadde skrevet som var direkte fakta feil. Da saken ble fremmet stod det i sakspapirene som var lagt ut offentlig at jeg var kverulerende, dette ble også tatt opp på formannskapsmøte at de hadde kalt meg for kverulant. Dette ligger ute på nett og var live streamet. Det kom ingen beklagelse fra kommunen på dette, annet enn det var en uheldig ordlyd. 
 

Har en kommune anledning til å gjøre dette ovenfor privatpersoner? Er ikke dette ett personangrep?

Noen som har noen erfaringer eller tanker om dette?  
 

takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tolker det ikke som et personangrep. Men som en dårlig formulering - da ordet kverulant er veldig subjektivt og ikke direkte gir en forklaring på hva som angivelig gjør deg til en kverulant. Hadde det for eksempel stått: "Undertegnende oppfatter @Ikke bare bare som lite samarbeidsvillig og lite imøtekommende." Er det mer objektivt dersom det ligger en kontekst bak. En kverulant kan være mye rart. Men bare kverulanter vil føle at det blir begått urett og forlange oppreising over å ha blitt kalt en kverulant. 😁 (Neida).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den unge mannen som ved en feil fikk en mail med ordene "bortskjemt drittunge", fikk mer beklagelse. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/jBepM0/ble-kalt-bortskjemt-drittunge-i-mail-fra-parkeringsetaten

Han i gulldynejakken..

Kan si at bortskjemt drittunge er verre enn "kverulant". Samtidig er det uprofesjonelt at kverulant opptrer direkte i sakspapirene. Virker som en uproff kommune. Eller, det er ikke sikkert at alle fullt ut forstår hvor provoserende det kan oppfattes med ordet kverulant. Det er et fremmedord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...