Gå til innhold

Spotify og radio som kan koble til ekstern høyttaler


Anbefalte innlegg

Har to stk hk onyx studio som jeg bruker med mobilen, men det er litt hassle. Fins det en dings som kan alltid være tilkoblet og spille av radio kanaler og ev spotify? Har søkt litt men finner stort sett bare løsninger som og fungerer som ekstern høyttaler i tillegg. 
 

Jeg vil helst ikke lage noe selv eller bruke en gammel mobil..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 5/10/2021 at 10:01 AM, ilpostino said:

Er det denne høyttaleren ser det ikke ut som det er noen innganger på den så du får ikek koblet på Chromecast eller lignende. Det er dog Blåtann så det skal ikke være noe problem å bruke det for å spille av Spotify eller radio. 

Det er 2 stk av denne https://www.power.no/tv-og-lyd/traadloese-hoeyttalere/bluetooth-hoeyttaler/harman-kardon-onyx-studio-4-svart/p-602651/store/1115/?gclid=CjwKCAjw1uiEBhBzEiwAO9B_HfIumyJVvWVo9rDq0VbpEYUktHJ-HEeOmG48k6HtTNKKd8XnUmVlvxoC5I0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Bruker den i dag via blåtann med mobilen, men ser etter en litt mer ‘fastmontert’ løsning, men det må helst være via blåtann siden høyttalerene spiller av fra samme kilde men står ganske langt fra hverandre

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
r0zie skrev (På 9.5.2021 den 11.02):

Har to stk hk onyx studio som jeg bruker med mobilen, men det er litt hassle. Fins det en dings som kan alltid være tilkoblet og spille av radio kanaler og ev spotify? Har søkt litt men finner stort sett bare løsninger som og fungerer som ekstern høyttaler i tillegg. 
 

Jeg vil helst ikke lage noe selv eller bruke en gammel mobil..

Om du feks. har en Google Nest høyttaler (eller annen smart-enhet av ymse/dårlig type) så kan den settes opp til å bruke Onyx som fast ut-enhet via bluetooth. Jeg er litt usikker på om Onyx slår seg automatisk av når den ikke er i bruk slik at man må gjennom en tungvinn prosedyre hver man ønsker å bruke/høre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 5/21/2021 at 9:06 AM, Nidar2 said:

Om du feks. har en Google Nest høyttaler (eller annen smart-enhet av ymse/dårlig type) så kan den settes opp til å bruke Onyx som fast ut-enhet via bluetooth. Jeg er litt usikker på om Onyx slår seg automatisk av når den ikke er i bruk slik at man må gjennom en tungvinn prosedyre hver man ønsker å bruke/høre.

Aha! Takker! Skal sjekke det ut.

Onyx slår seg ikke av men må koble til manuelt koblingen har blitt brutt pga jeg har dratt hjemmefra.

Er google nest forresten en stand-alone løsning eller må jeg fortsatt styre via telefon? For det ser litt ut som det samme som onyx bare google sin versjon?

Endret av r0zie
Mer info
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
r0zie skrev (4 timer siden):

Aha! Takker! Skal sjekke det ut.

Onyx slår seg ikke av men må koble til manuelt koblingen har blitt brutt pga jeg har dratt hjemmefra.

Er google nest forresten en stand-alone løsning eller må jeg fortsatt styre via telefon? For det ser litt ut som det samme som onyx bare google sin versjon?

Jeg har gjort et halvhjertet forsøk på koble til Tidal, men Spotify ser ut til å støttes på samme måte som radio. Etter førstegangsoppsett kan den styres muntlig uten mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...