Gå til innhold

Politiet vil oppsøke folk som oppfører seg hatefullt i sosiale medier


Anbefalte innlegg

Sitat

§ 185.Hatefulle ytringer

Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler. Den som i andres nærvær forsettlig eller grovt uaktsomt fremsetter en slik ytring overfor en som rammes av denne, jf. annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a)hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b)religion eller livssyn,

c)seksuelle orientering,

d)kjønnsidentitet eller kjønnsuttrykk, eller

e)nedsatte funksjonsevne.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-5#§185

»Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen...»

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/BRzx17/opprop-rasismeparagrafen-hoerer-ikke-hjemme-i-et-liberalt-demokrati

https://www.politiet.no/tjenester/tips-politiet/hatefulle-ytringer-pa-internett/

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen hyllemeter pm med takksigelser av typen:

"Tusen takk for at du står på! Ikke gi deg! Vi er mange som leser deg og er helt enig. Men jeg kan ikke klikke "liker" eller kommentere, for da får jeg problemer på jobben. Så jeg får si det her i steden".

Lærere, barnehageansatte, kommunalt ansatte, helsearbeidere, journalister.. spennet er stort. "Ytringsfrihet" my ass..

Den 14. mai 2019 skrev jeg følgende på Politiets Nettpatrulje-side, og kritikken har dessverre ikke blitt mindre aktuelt med tiden:

"Jeg kalte "Politiets nettpatrulje - Kripos" sitt svar til meg lenger opp for pissprat. For det første så kan dere slutte å juge. Alle skjønner bakgrunnen for bevæpningen når hele 17. mai er sydd inn i koranklosser og søppelbiler.

For det andre er det INGEN tvil om at dere - med offentlig påtale(!) - straffeforfølger folk som er i sin fulle rett til å si at de er glade i landet sitt og helst ser at det forblir slik.

Så ha meg unnskyld, men det er faktisk noen her ute med tilstrekkelig intelligens og skolegang til å se hva dere driver med. Og det ser ikke pent ut. Det er ingen tvil om at dere er i ferd med å kriminalisere folk som i sin fulle rett er glad i landet sitt og vil ha Norge for seg selv. Og som derfor naturlig nok motsetter seg dette vanvittige sosialist/globalist-eksperimentet - som uvergerlig MÅ ende kulturelt selvmord, konflikt og lidelse.

Jeg har krav på å få være i fred. Vi har krav på å få ha kulturen vår i fred. Og vi har krav på å få ha landet vårt i fred. Det er derfor vi går i tog på 17. mai.

Men å si det høyt tolker politiet nå som kriminelt, med metoder som er Nord-Korea verdig. Sånn går det når religiøse moralister får panikk og skriver lover for et barnslig politi. Da blandes hummer og kanari til det bare er en vettløs grøt igjen, og både fokus og prioriteringer sporer fullstendig av. Straffelovens §185 om "hatprat" og diskriminering er et rystende eksempel.

Straffelovens §185 er en kunnskapsløs og logisk katastrofe og moralsk forkastelig etter all rasjonell etikk. Dette er en lov som altså legger ufrivillige medfødte handikap, hudfarge og legning (som omhandler personer) - og frivillig tilbakestående overtroisk religiøs dumskap og politisk ideologi (som omhandler ideer og tankegods) i samme sekk! Som om det var like størrelser!! Katastrofalt stupid! Dummere blir det ikke.

Videre er det selvsagt ikke definert hva som er "hatprat", eller hvem som skal definere det. Og dermed sitter vi igjen med et politisk korrekt meningspoliti som straffeforfølger reklamen på firmabilen til en snekker (for et ord som er spesifikt godkjent av Norsk Språkråd og som brukes i politiets egne dokumenter), og klinker til med offentlig påtale mot folk som uttrykker bekymring på youtube for at det fins nedsnødde godhetstyranner her i landet (ref Bollestad) som drar med seg oss mindre religiøst hjerneskadde ned i et felles kulturelt harakiri - som Ole Jørgen Anfindsen så greit dokumenterte på over 600 sider i "Selvmordsparadigmet" for noen år siden. Sukk..

Og på denne bakgrunnen oppfordrer altså norsk politi med sin Politiets nettpatrulje til generelt angiveri! Med egen angiverside der amatører av alle farger oppfordres til å gå bananas i sine private krenkelser. Og du må gjerne være anonym, selvsagt. Moralpolitiet tar seg av resten. Du verden! Her snakker vi om de aktverdig moralisme i rendyrket form! Fra de som eier den sanne og rette moral. Etikkens høyborg vet å fokusere. Blind vold, bilbrenning, knivran og gjengvoldtekter får heller vente. De har sågar opprettet en egen nettavdeling - så ingen skal i hvert fall beskylde dere for å ikke prioritere..

Jeg vil på denne bakgrunn tipse Politiet om at en slik dypt umoralsk tilbakestående dumskap etter min profesjonelle vurdering kvalifiserer for hatprat i politiets juridiske forstand mot oss voksne rasjonelt tenkende med en smule folkeskikk og skolegang, og melder Politiet inn for politiet for hatprat etter straffelovens §185, da slik virksomhet åpenbart kan skade sunn fornuft, den frie debatt, den rasjonelle etikk - og åpenbart er et angrep på den alminnelige ytringsfrihet som den tyngste grunnleggende frihetsverdi som vårt demokrati etter grunnloven bygger på. Og som får politiet til å juge til befolkningen om hvorfor de bevæpner seg på 17. mai.

Til orientering; denne replikk er etter politiets egen definisjon av § 185 nasjonalistisk hatefull, forhånende og foraktfullt mot et barnslig og kunnskapsløst politi, så derfor angir jeg meg selv for å dokumentere lovens og politiets umodne stupiditet i samme slengen.

Hilsen en sykepleier spes adm med 40 års fokus på psykiatri, etikk, mental folkehelse og religionskritikk. Og som har behandlet religiøse og ideologiske vrangforestillinger i årevis (med vekslende hell..)"

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rimtuss skrev (12 minutter siden):

Jeg har noen hyllemeter pm med takksigelser av typen:

"Tusen takk for at du står på! Ikke gi deg! Vi er mange som leser deg og er helt enig. Men jeg kan ikke klikke "liker" eller kommentere, for da får jeg problemer på jobben. Så jeg får si det her i steden".

Lærere, barnehageansatte, kommunalt ansatte, helsearbeidere, journalister.. spennet er stort. "Ytringsfrihet" my ass..

Den 14. mai 2019 skrev jeg følgende på Politiets Nettpatrulje-side, og kritikken har dessverre ikke blitt mindre aktuelt med tiden:

"Jeg kalte "Politiets nettpatrulje - Kripos" sitt svar til meg lenger opp for pissprat. For det første så kan dere slutte å juge. Alle skjønner bakgrunnen for bevæpningen når hele 17. mai er sydd inn i koranklosser og søppelbiler.

For det andre er det INGEN tvil om at dere - med offentlig påtale(!) - straffeforfølger folk som er i sin fulle rett til å si at de er glade i landet sitt og helst ser at det forblir slik.

Så ha meg unnskyld, men det er faktisk noen her ute med tilstrekkelig intelligens og skolegang til å se hva dere driver med. Og det ser ikke pent ut. Det er ingen tvil om at dere er i ferd med å kriminalisere folk som i sin fulle rett er glad i landet sitt og vil ha Norge for seg selv. Og som derfor naturlig nok motsetter seg dette vanvittige sosialist/globalist-eksperimentet - som uvergerlig MÅ ende kulturelt selvmord, konflikt og lidelse.

Jeg har krav på å få være i fred. Vi har krav på å få ha kulturen vår i fred. Og vi har krav på å få ha landet vårt i fred. Det er derfor vi går i tog på 17. mai.

Men å si det høyt tolker politiet nå som kriminelt, med metoder som er Nord-Korea verdig. Sånn går det når religiøse moralister får panikk og skriver lover for et barnslig politi. Da blandes hummer og kanari til det bare er en vettløs grøt igjen, og både fokus og prioriteringer sporer fullstendig av. Straffelovens §185 om "hatprat" og diskriminering er et rystende eksempel.

Straffelovens §185 er en kunnskapsløs og logisk katastrofe og moralsk forkastelig etter all rasjonell etikk. Dette er en lov som altså legger ufrivillige medfødte handikap, hudfarge og legning (som omhandler personer) - og frivillig tilbakestående overtroisk religiøs dumskap og politisk ideologi (som omhandler ideer og tankegods) i samme sekk! Som om det var like størrelser!! Katastrofalt stupid! Dummere blir det ikke.

Videre er det selvsagt ikke definert hva som er "hatprat", eller hvem som skal definere det. Og dermed sitter vi igjen med et politisk korrekt meningspoliti som straffeforfølger reklamen på firmabilen til en snekker (for et ord som er spesifikt godkjent av Norsk Språkråd og som brukes i politiets egne dokumenter), og klinker til med offentlig påtale mot folk som uttrykker bekymring på youtube for at det fins nedsnødde godhetstyranner her i landet (ref Bollestad) som drar med seg oss mindre religiøst hjerneskadde ned i et felles kulturelt harakiri - som Ole Jørgen Anfindsen så greit dokumenterte på over 600 sider i "Selvmordsparadigmet" for noen år siden. Sukk..

Og på denne bakgrunnen oppfordrer altså norsk politi med sin Politiets nettpatrulje til generelt angiveri! Med egen angiverside der amatører av alle farger oppfordres til å gå bananas i sine private krenkelser. Og du må gjerne være anonym, selvsagt. Moralpolitiet tar seg av resten. Du verden! Her snakker vi om de aktverdig moralisme i rendyrket form! Fra de som eier den sanne og rette moral. Etikkens høyborg vet å fokusere. Blind vold, bilbrenning, knivran og gjengvoldtekter får heller vente. De har sågar opprettet en egen nettavdeling - så ingen skal i hvert fall beskylde dere for å ikke prioritere..

Jeg vil på denne bakgrunn tipse Politiet om at en slik dypt umoralsk tilbakestående dumskap etter min profesjonelle vurdering kvalifiserer for hatprat i politiets juridiske forstand mot oss voksne rasjonelt tenkende med en smule folkeskikk og skolegang, og melder Politiet inn for politiet for hatprat etter straffelovens §185, da slik virksomhet åpenbart kan skade sunn fornuft, den frie debatt, den rasjonelle etikk - og åpenbart er et angrep på den alminnelige ytringsfrihet som den tyngste grunnleggende frihetsverdi som vårt demokrati etter grunnloven bygger på. Og som får politiet til å juge til befolkningen om hvorfor de bevæpner seg på 17. mai.

Til orientering; denne replikk er etter politiets egen definisjon av § 185 nasjonalistisk hatefull, forhånende og foraktfullt mot et barnslig og kunnskapsløst politi, så derfor angir jeg meg selv for å dokumentere lovens og politiets umodne stupiditet i samme slengen.

Hilsen en sykepleier spes adm med 40 års fokus på psykiatri, etikk, mental folkehelse og religionskritikk. Og som har behandlet religiøse og ideologiske vrangforestillinger i årevis (med vekslende hell..)"

 

Det er sterke meninger og ytringer du har, endel er jeg uenig i.

Men jeg ser ikke at innlegget ditt er hatprat.

Er nok riktig at Europa og verden ellers har mye terrortrusler, i forhold fra tidligere. Tror faktor er kulturen deres og det har ingenting med hudfarge å gjøre, men mer om integreringsvansker og tenkesett.

Jeg har egentlig ikke tro på integrering dvs To identiteter/land?, jeg bor i Sverige men blir vel aldri svensk, selv så like våre to samfunn er.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Martin Braathen Røise skrev (På 5.5.2021 den 15.39):

 

Simen1 skrev (På 5.5.2021 den 21.08):

Jeg ser mange påstander i tråden om dette, men jeg skjønner ikke helt hva dere tenker med. Dette gjøres for å sikre ytringsfriheten og gjøre det tryggere å ytre sine meninger på nett, uten å motta trusler og sjikane fra troll.

Trolling er et generelt plagsomt problem og her på forumet virker de aller fleste svært tilfreds med at moderering blir tatt seriøst og trollene jaget på dør. Det sikrer et godt debattmiljø som vi alle kan trives i. Stopper modereringen blir det et utrivelig sted. Folk virker å forstå dette i andre tråder. Men tydeligvis ikke her. Her forsvarer mange trollenes "frihet" til å bryte lover og regler og "frihet" til å ikke bli tatt for sine ugjerninger.

Mener dere dette i andre sammenhenger også? At flere forbrytere bør gå fri og kunne snike seg unna lovens lange arm? Hvordan vil dere trives i et samfunn der forbrytere går fri og forbryterne forsvarer sin "frihet" til å begå lovbrudd? Jeg tror det ligger en del tankeløs ryggmargsrefleks i mange av innleggene her. Som om politiet er "de slemme" og trollene er "de snille". Tenk dere nå om en gang til..

Poenget med og bo i ett demokrati er at man kan si og mene akkurat hva man vil.Mobbing eller trusler personangrep er noe helt annet,Da kan politiet gjøre noe for og beskytte folk.Blir det noe forandring på det så kan man like gjerne slå seg sammen med Nord Korea..Norge har uansett skrevet under en del avtaler internasjonalt om menneskerettigheter og personvern så staten kan ikke gjøre hva de vil.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 7.5.2021 den 16.15):

Det her handler om å oppføre seg normalt på internet... Det går fint an å være skeptisk til innvandrere og muslimer, uten å skrike om drapstrusler eller rasistiske negative ord.

Det er vel ikke normalt å skrike, for eksempel... "Jeg skal ta deg, vi vet hvor du bor" Eller "hudfarge-Ing ord ditten og datten" til ukjente folk på bussen?? Ellers så tror jeg du trenger å ta pilla di.

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal tolerere trusler og hatord på nett, når vi ikke aksepterer det ellers i det offentlige rom på kafe, bussen eller torget...

Det er ikke det samme.på internett leser folk hva de vil. På bussen sitter du ikke med hvem du vil og trusler blir noe helt annet fra en person i det offentlige enn noen som har en falsk konto på Facebook.På nettet kan man lese og se alt hvis man vil .Tror nok ikke at terrorister eller drapsmenn røper seg selv på Facebook om hva de har tenkt og gjøre...Finner sikker en del som sympatiserer med disse på nett ,men ifølge demokratiet så kan man ikke nekte folk og mene eller sympatisere med hvem de vil..Helt på kanten så kan man ikke nekte noen og være eks en nazist eller rasist.Man kan straffe og pågripe hvis de tenker eller gjør noe straffbart,men ikke om hva de mener..Det er prisen for demokratiet.

Lenke til kommentar
Ole Morten skrev (På 17.5.2021 den 23.05):

Det er ikke det samme.på internett leser folk hva de vil. På bussen sitter du ikke med hvem du vil og trusler blir noe helt annet fra en person i det offentlige enn noen som har en falsk konto på Facebook.På nettet kan man lese og se alt hvis man vil .Tror nok ikke at terrorister eller drapsmenn røper seg selv på Facebook om hva de har tenkt og gjøre...Finner sikker en del som sympatiserer med disse på nett ,men ifølge demokratiet så kan man ikke nekte folk og mene eller sympatisere med hvem de vil..Helt på kanten så kan man ikke nekte noen og være eks en nazist eller rasist.Man kan straffe og pågripe hvis de tenker eller gjør noe straffbart,men ikke om hva de mener..Det er prisen for demokratiet.

Jo Breivik og mange av Islamist ekstreme går faktisk på nett, og politiet vet nok mye om nettbruk og mobiltraffik. Er bare så mye av det at det er vanskelig å se forskjell mellom fjordman som er ytterliggående men ikke voldelig og folk som Manhaus, Breivik og Islamist ekstreme...

Det skal ikke Være nødvendig med ekstreme drapstrusler og hat med rasistiske ord og navn på og internett. Heller ikke at folkegrupper skal drepes eller vold og våpenbruk mot folk.

Om man unngår disse fallgruver så kan man fint ytre seg like kritisk som Hege Storhaug på HRW feks.... 

Rimtuss feks er veldig skarp og kritisk, og det er sterke "ukorrekte politiske meninger". 

Men dette er jo innenfor mener jeg, 

Jeg synes personlig at det er overdrevet veldig.

Globalisering kan vi ikke unngå uansett likesom, men Covid19 har vel bremset det litt.

Men i et demokrati kan man stemme inn folk som ikke vil ha eller vil begrense/regulere globalisering Feks Trump og Sp og FrP i Norge??

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 timer siden):

Jo Breivik og mange av Islamist ekstreme går faktisk på nett, og politiet vet nok mye om nettbruk og mobiltraffik. Er bare så mye av det at det er vanskelig å se forskjell mellom fjordman som er ytterliggående men ikke voldelig og folk som Manhaus, Breivik og Islamist ekstreme...

Det skal ikke Være nødvendig med ekstreme drapstrusler og hat med rasistiske ord og navn på og internett. Heller ikke at folkegrupper skal drepes eller vold og våpenbruk mot folk.

Om man unngår disse fallgruver så kan man fint ytre seg like kritisk som Hege Storhaug på HRW feks.... 

Rimtuss feks er veldig skarp og kritisk, og det er sterke "ukorrekte politiske meninger". 

Men dette er jo innenfor mener jeg, 

Jeg synes personlig at det er overdrevet veldig.

Globalisering kan vi ikke unngå uansett likesom, men Covid19 har vel bremset det litt.

Men i et demokrati kan man stemme inn folk som ikke vil ha globalisering Feks Trump og Sp og FrP i Norge??

Breivik åpnet manuskriften sin rett før terrorhandlingen,men da var det for seint..Har han gjort det tidligere så har han selfølgelig blitt pågripet.Tror nok både politiet og forsvaret overvåker potensielle farlige mennesker.

Gouldfan skrev (6 timer siden):

Jo Breivik og mange av Islamist ekstreme går faktisk på nett, og politiet vet nok mye om nettbruk og mobiltraffik. Er bare så mye av det at det er vanskelig å se forskjell mellom fjordman som er ytterliggående men ikke voldelig og folk som Manhaus, Breivik og Islamist ekstreme...

Det skal ikke Være nødvendig med ekstreme drapstrusler og hat med rasistiske ord og navn på og internett. Heller ikke at folkegrupper skal drepes eller vold og våpenbruk mot folk.

Om man unngår disse fallgruver så kan man fint ytre seg like kritisk som Hege Storhaug på HRW feks.... 

Rimtuss feks er veldig skarp og kritisk, og det er sterke "ukorrekte politiske meninger". 

Men dette er jo innenfor mener jeg, 

Jeg synes personlig at det er overdrevet veldig.

Globalisering kan vi ikke unngå uansett likesom, men Covid19 har vel bremset det litt.

Men i et demokrati kan man stemme inn folk som ikke vil ha globalisering Feks Trump og Sp og FrP i Norge??

 

Lenke til kommentar
Ole Morten skrev (3 timer siden):

Breivik åpnet manuskriften sin rett før terrorhandlingen,men da var det for seint..Har han gjort det tidligere så har han selfølgelig blitt pågripet.Tror nok både politiet og forsvaret overvåker potensielle farlige mennesker.

 

Breivik ble oppdaget lenge før manifestet av terrorpolitiet og POT, men det var vanskelig å se forskjell på ideologi og potensielt voldelig handlingsett akkurat som med Fjordman som var ikkevoldelig.

Politiet har fått kritikk for dette, særlig pga gigantisk kunstgjødsel-oppkjøp som burde ringe en bjelle når han var i søkelyset.

Men idag er det mye mer oversiktlig overvåking på kunstgjødsel markedet, og også om islamist grupper plutselig melder seg i pistol og skyte-klubber.

Nett er gjennomsynlig og det går mange Fjordman, Vikernes og nynazister på nett som er mer ekstreme i uttalelsen enn Breivik, men som allikevel ikke myrder en ungdomsleir som har annet politisk syn.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Globalisering burde egentlig føre til at fattige land produserer mer, og får utvikling, bedre vann, medisiner og levekår.

Mange arabiske land blomstrer, også er det en del land som sliter med krig. Afghanistan har alle kriget med i ny tid både Sovjet, USA og vesten.

Syria er litt konsekvenser av Afghanistan og Irak koalisjons krigene...

Når det er mye krig i verden så blir det automatisk flyktninger. Norge har vært med på noe av operasjonene og også bidratt med jagerfly og våpen.

Det er helt ok å diskutere hvor smart eller dumt det var med teppebombing som shock and awe I Bagdad Fallujah og Tora Bora...

Globalisering har ikke noe med flyktninger å gjøre,  krig er årsaken. Krigsflyktinger var det også før globaliseringen.

Forskjell er at folk er mer mobile nå. Størstedelen av ikke europeiske innvandrere er som følge av arbeidsinnvandring og familiegjenforening.

Norge har ganske streng innvadringsregulering. Danmark og Finland er kanskje enda strengere..

I Tyskland, Frankrike og Sverige har det vel vært fri flyt..

Norge tar imot kvoteflyktninger som avtalt med FN, ikke alle partier er enige i dette,men flertallet er enig.

Det er gyldig å diskutere om muslimer og ikke europeiske kulturelle innvandrere er mulig å integrere enkelt. Sveriges situasjon med 20 bilbranner på en helg, og der damene kastes ut av blokkene eller knives ned av familie eller kjæreste for å redde ære. Samt postmann som blir angrepet fordi de kommer med regninger eller ambulanse som må ha politieskorte for hjerteattakk utrykning tyder ikke på at det er mulig eller heldig i stort omfang.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

1. Hvordan reagerer man når noen ønsker kreft på Lan Marie, eller at hun ikke burde få barn? Det er ikke trussler, men det er en helt borti natta ting å si til et annet menneske og det forsurer uten tvil debatten.

2. Jeg kjenner ikke «fjordman» så godt men han var vel en slags ideologisk inspirasjon for ABB? Det bør være rom for å ytre sprø tanker. Som at Bill Gates er et øglemenneske. Eller at tempelridderne snart skal fikse opp i verden.

-k

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 5/17/2021 at 3:38 PM, Gouldfan said:

Det er sterke meninger og ytringer du har, endel er jeg uenig i.

Men jeg ser ikke at innlegget ditt er hatprat.

Er nok riktig at Europa og verden ellers har mye terrortrusler, i forhold fra tidligere. Tror faktor er kulturen deres og det har ingenting med hudfarge å gjøre, men mer om integreringsvansker og tenkesett.

Jeg har egentlig ikke tro på integrering dvs To identiteter/land?, jeg bor i Sverige men blir vel aldri svensk, selv så like våre to samfunn er.

igjen Hatprat er subjektivt

Det trodde jeg viste med eksemplet om Eu presidenten

At eu presidenten ønsker at religøse som var for brexit som tror på ett helvete skal befinne seg der er hatprat per definasjon dersom vi skal ta mye av argumentene til  følge fra de i tråden her som er for dette lovtilegget om hatytring

Men for de som ikke tror på ett helvete så stiller saken seg selvsagt anderledes.

Det er derfor Norsk media, politikere og andre og eu selv ikke har kritisert eu presidenten for de famøse ordene

eller nevnt noe om hatprat i den sammenhengen

og eu har ikke straffeforfulgt han heller.

Eventuelt er de noen dobbeltmoralister og velger å være ikke konsvekvent.

Angående om det er globalisering vi har eller som pågår er jeg sterkt uenig.

Det heter Rå kald kapitalisme der penger og makt styrer det meste.

Virkelig globalisering er noe annet

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...