Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et aksesspunkt benyttes til å koble opp et trådløst nettverk på et eksisterende nettverk, mens en trådløst aksesspunkt/router kan brukes til å dele en internett forbindelse i tillegg, men da bør du ikke ha en router fra før.

 

Hvis du har et eksisterende nettverk er aksesspunkt det enkleste. men hvis du vil bare ha en boks til å dele internett forbindelsen, samt trådløs tilkobling er en basestasjon/router være det greieste. Disse basestasjonene/routerene inneholder ofte også en 4 portes switch for vanlig nettverk.

Lenke til kommentar

Har ingen eksisterende nettverk pr. dags dato.

Så hvis jeg har skjønt det riktig så kan jeg kjøpe følgende:

-D-link 11 MBIT AKSESS POINT - DWL-700A

-D-link PCMCIA 11 MBIT - DWL-610

-D-link PCI 11Mbit - DWL-510

 

Og får herved da trådløs ADSL til begge maskiner....(?)

Lenke til kommentar

Hvis du skal dele ADSL-linjen, og ikke har en ruter fra før, så trenger du nok en ruter i tillegg vil jeg tro.

 

Et spørsmål ut i luften: Er det mulig å koble sammen et trådløst nettverk med kun 2 enheter alà det man kan med en tvistet-TP-kabel ?

Lenke til kommentar

Trådløs accesspunkt benyttes sammen med eksisterende router.

 

Trådløs router kan eksistere alene, men kan ha flere trådløse accesspunkter (kun ved spesielt lange signalavstander).

 

Slik;

 

Internet --> router --> trådløst accesspunkt --> trådløse PC'er

 

eller

 

Internet --> trådløs router --> trådløse PC'er

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Et spørsmål ut i luften: Er det mulig å koble sammen et trådløst nettverk med kun 2 enheter alà det man kan med en tvistet-TP-kabel ?

Ja det er mulig

Du kan faktisk sette eit trådlaust nettverkskort opp som både ad-hoc (kort -til kort) eller som access point.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...