Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk spørsmål om jeg hadde livsforsikring da jeg ble syk


Gjest 44172...bc6

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Kilde? Pensjon  går i arv.

Pensjonsavtale: Folketrygden (utbetales av NAV)
Arves: Nei. Pensjonen opphører, og ingen arver noe.

+flere
https://www.storebrand.no/privat/tema/pensjonsoversikt/vet-du-hvem-som-arver-pensjonen-din#:~:text=Arves%3A Nei.,opparbeider du deg en pensjonsrettighet.&text=Pensjonen fra folketrygden utbetales av NAV så lenge du lever.

Endret av Dubious
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (2 minutter siden):

Ja folketrygden, men det var ikke det du refererte til. Private avtaler går i arv. Og hva med forsikringssvindel, hvor er den kilden?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 timer siden):

 Private avtaler går i arv. 

Ikke all privat pensjon går i arv.

"I en ytelsespensjon betaler arbeidsgiver inn så mye at den ansatte skal få utbetalt viss prosentandel av lønnen i pensjon (60-70 prosent).

Her vil ikke noe utbetales til arvingene. I stedet går denne kapitalen tilbake til pensjonsordningen"

Dette skjer med pensjonen din når du dør (smartepenger.no)

Lenke til kommentar
Mag ne skrev (1 time siden):

Ikke all privat pensjon går i arv.

"I en ytelsespensjon betaler arbeidsgiver inn så mye at den ansatte skal få utbetalt viss prosentandel av lønnen i pensjon (60-70 prosent).

Her vil ikke noe utbetales til arvingene. I stedet går denne kapitalen tilbake til pensjonsordningen"

Dette skjer med pensjonen din når du dør (smartepenger.no)

Det er nok variasjoner, men at en ikke får noe er tull. Det gjelder kun for den offentlige ordningen. Innskudd er jo normalt og den ordningen jeg er på og det løses slik: 

 

Sitat

Alle ansatte har hver sin pensjonskonto. Ved dødsfall vil saldoen på denne kontoen brukes til utbetalinger til arvinger. Hvis den er under utbetaling, vil det resterende bli utbetalt til arvingene.

 

Lenke til kommentar

Svigerbarn kan ikke spørre om alt mulig privat til svigerforeldre om de ikke har et nært og godt forhold som tilsier at det er naturlig.

Her er det en kun samboer som du tydeligvis ikke har et slikt forhold til, og at han spurte om dette var både upassende og frekt. Det gjør det ikke bedre at du akkurat var kommet fra sykehuset. Skjønner godt at du mislikte det, og syns det var helt på sin plass at du sa fra til han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 44172...bc6
Jovia skrev (9 timer siden):

Svigerbarn kan ikke spørre om alt mulig privat til svigerforeldre om de ikke har et nært og godt forhold som tilsier at det er naturlig.

Her er det en kun samboer som du tydeligvis ikke har et slikt forhold til, og at han spurte om dette var både upassende og frekt. Det gjør det ikke bedre at du akkurat var kommet fra sykehuset. Skjønner godt at du mislikte det, og syns det var helt på sin plass at du sa fra til han. 

Ja nettop utskrevet fra sykehuset og utredet for kreft. Derfor ble jeg skeptisk og synes det var frekt og ikke noe som angår han i det hele tatt. Det gjorde meg godt at du var enig med meg

Anonymous poster hash: 44172...bc6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...