Gå til innhold

Gul MPX-reklame!


Anbefalte innlegg

Har du tenkt igjennom hva du gjør nå`? masse bra web sider som lever av bannere, ikke at jeg er tilhenger av reklame, men alternative da?

Jada jeg er klar over hva jeg gjør og at mange websider er avhengige av inntektene bannere gir.

 

Men når enden ber om at noen forklarer han hosts fila så synes jeg ikke det ville vært riktig å tie om hva det er for noe. Jeg mener det er mer riktig å heller si ifra hvordan man kan fjerne reklamen til websider og så får det heller være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre.

 

Snorre123: VG har sine annonser på www.vg.no og den vil du ikke blokke kun ved å trikse i hosts fila.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anders, det er én ting du bør ha i bakhodet: Dersom reklamene våre får lavere og lavere visningstall som følge av at mange leker seg i hosts-fila, er sjansen for popups større. Ettersom reklame er vår eneste inntektskilde, må vi sørge for at vi tjener nok penger til driften. Da kan du, og alle andre, bidra med deres ved å slippe igjennom reklamene, samt klikke på dem av og til. På den måten bidrar dere til driften av nettsidene og forumet. Og det er jo ingen dårlig ting! :)

 

Men inntil videre trenger dere absolutt ikke frykte popups, i alle fall ikke på Overklokking.no. Der er det nemlig JEG som bestemmer. :)

Lenke til kommentar
Litt off topic, men hvilkne servere bruker dere å legge til i hosts fila deres?

 

Hadde en lang liste før ( :D ) men har mista den under formatering :(

Spybot S&D legger inn en fin liste :)

 

Ellers, så har jeg lenge hatt "banner-blindnes". Har skrudd av reklamefilter, og merker ikke noen annen forskjell enn litt mindre hvit bakgrunn. :p

Lenke til kommentar

ja, nå er det på tide med kvalitetskontroll av reklame her. om dere

starter med popups, så starter jo bare vi med popupkillers. dere tjener

på å ha litt mer nøytral reklame, slik at de som gjerne er ute etter et

godt tilbud, legger merke til de, mens de som bare skal surfe litt rundt

ikke blir for plaget. dere må finne balansen, ikke sant?

Endret av capy
Lenke til kommentar
Hei Tor.

 

Takk for henvendelsen din vedr. vår reklame på Hardware.

 

Er enig i at denne annonsen ikke ser helt bra ut slik den fremstod igår og idag. Fra i ettermiddag vil imidlertid annonsen se noe anderledes ut, da vi vil profilere produkter på annonsene. På den måten vil ikke annonsen fremstå som bare gul.

 

Håper dette vil hjelpe noe. 

 

Med vennlig hilsen

Torp Computing Group AS

 

Kristin Remøe Hansen

Markedsansvarlig, WEB Distribusjon AS

www.mpx.no

www.xd.no

 

Svaret jeg fikk på mail til MPX.

 

Så får vi se hvordan det går. Liker *ikke* oppmerksomheten den stjeler fra artiklene for øyeblikket altså. Og jeg mener bare at den gjør det vanskelig for meg å fokusere på nyhetene på forsiden til HW.no. Det betyr selfølgelig at den fungerer, dessverre så fungerer den "for godt". Greit at man skal skal ha et reklamefinansiert nettsted, men når reklamen på siden gjør det vanskelig å fokusere synes jeg man bør gripe inn og gjøre noe. Har en lumsk følelse om at reklamene nok kommer til å bli mindre gul, men den vil nok fremdeles trekke blikket mitt vekk fra det jeg mener er viktig. Uff, kanskje jeg venner meg til dn og begynner å automatisk overse den også :/

Lenke til kommentar

Synes ikke den var spesielt irriterende før jeg leste denne posten.

Hvis reklamen trekker bildet deres av MPX ned synes jeg dere har litt lite og klage over, som må kverulere over dette.

Reklamen er der jo, og den skaffer nok inntekter til hw.

Er jo reklamen som holder dem i gang, og vi vil jo ikke at hw.no skal forsvinne?

Lenke til kommentar
hosts "modding" er jo egentlig "dumt" å gjøre av de som har adsl++++

dere har jo god båndbredde for å vise reklamen

Det fine med hostsfila er ikke nødvendigvis blokking av reklame som den MPX saken, men snarer stoppe idiotiske tjenester som doubleclick osv til og følge med på hva du driver med. For ei ferdig slik fil kan du gjøre som sagt tidligere i tråden, last ned Spybot og velg imuniser eller noe i den duren.

 

La egentlig ikke merke til reklamen i særlig grad før jeg så denne... Så lenge hardware ikke benytter seg av f.eks. flashreklamer som virvler rundtomkring så er jeg fornøyd. Var jo ei reklame ei tid tilbake som også fikk en tråd pga at den stoppa eldre maskiner helt (pga cpu load). For ikke å nevne at den effektivt stoppa alle fra å lese noe som helst på sidene da hypnosespiralen var vanskelig å utvikle reklameblindhet for.

Lenke til kommentar
... Fra i ettermiddag vil imidlertid annonsen se noe anderledes ut, da vi vil profilere produkter på annonsene. På den måten vil ikke annonsen fremstå som bare gul....

Synes nå fortsatt den er *veldig* gul, men nå switcher det vel mellom ukens tilbud og den gule logoen. Ikke en altfor stor forbedring... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...