Gå til innhold

Winbond eller Dual Pack?

Axefjord

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en AMD-maskin med nf7-s og skal kjøpe barton ganske snart.

(Sannsyneligvis en 333mhz-utgave.)

Problemet er at jeg nå ikke vet hva som er best av:

2x Twinmos 512mb winbond

eller

Twinmos 1gb Dualpack (2x512mb)

De koster begge ca 1300kr.

Har sett en rekke tester og begge rambrikkene får oki resultater. Vil ikke kjøpe ram til 2000kr... (Studentbudsjett :no: )

Takker for alle svar jeg får :thumbup:

Endret av blackninja
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heller mot Winbond siden alle sier det er best (har hatt to utmerkede Apacer-moduler til nå).

Alikevel vet jeg nesten ingenting om Dual Pack.

Dualpack betyr bare at det er to rambrikker som følger med, og at de er godkjent for Dual Channel.

Skrevet (endret)

Ser faktisk ut i prisguiden at ingen butikker har inne pc3200-moduler med winbond.

Blir visst en lang ventetid uansett for meg...

Edit: Fant de på databutikken.com men vet ikke om jeg tør å bestille derfra :ermm: Haster ikke så mye heller da, må fange noen penger..

Endret av blackninja
Skrevet (endret)
Ser faktisk ut i prisguiden at ingen butikker har inne pc3200-moduler med winbond.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Kjøper du mer enn 50stk kan jeg ikke hjelpe deg :laugh:

Tror ikke jeg kjøper fra komplett med det første... Hadde en seriøs krangel med de for en tid tilbake. De ble litt sur når jeg dro inn forumet og fikk x antall postinger mot seg... :yes:

Edit: Så ikke at det var twinmos i prisguiden.

Prisguiden:

Komplett.no

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Endret av blackninja
Skrevet

Har den dualpacken på 2 x 512. Testet brikkene separat i alle 4 slottene på Asus p4P 800 deluxe med memtest86. Den ene brikken var feilfri i alle 4, den andre hadde feil i 3 av slottene.

Skrevet

Edit: Fant de på databutikken.com men vet ikke om jeg tør å bestille derfra  :ermm:    Haster ikke så mye heller da, må fange noen penger..

Å bestille fra www.databutikken.com eller www.datorbutiken.no da som det blir for oss i norge er helt trygt, det er uten tvil den billigste, og jeg vil også si blant de med best service :thumbup: . Jeg bestiller det meste derfra, har hatt 0 problemer med dem :)

Skrevet

Edit: Fant de på databutikken.com men vet ikke om jeg tør å bestille derfra  :ermm:    Haster ikke så mye heller da, må fange noen penger..

Å bestille fra www.databutikken.com eller www.datorbutiken.no da som det blir for oss i norge er helt trygt, det er uten tvil den billigste, og jeg vil også si blant de med best service :thumbup: . Jeg bestiller det meste derfra, har hatt 0 problemer med dem :)

databutikken.com.... bra service ? :dontgetit:

-----------------

Kjøp Winbond brikker du... :yes:

komplett pleier jo ha dem inne?

Hvis ikke kan jo twister være et alternativ, selv

om de er litt dyrere:)

star*

Skrevet

databutikken.com.... bra service ? :dontgetit:

-----------------

Kjøp Winbond brikker du... :yes:

komplett pleier jo ha dem inne?

Hvis ikke kan jo twister være et alternativ, selv

om de er litt dyrere:)

star*

Ja tenk, BRA SERVICE :)

Jeg bestillte et HK derfra for litt siden da jeg skulle bygge maskin til broren min, og når jeg fikk det var det noe feil med HK. Da sa dem bare, and I quote;

"Vi sender deg et nytt et med en gang vi, så slipper du å vente, men du må fortsatt sende inn igjen det gamle kortet. Ikke tenk på porto, vi dekker begge veier"

Skrevet
Ja tenk, BRA SERVICE :)

Jeg bestillte et HK derfra for litt siden da jeg skulle bygge maskin til broren min, og når jeg fikk det var det noe feil med HK. Da sa dem bare, and I quote;

"Vi sender deg et nytt et med en gang vi, så slipper du å vente, men du må fortsatt sende inn igjen det gamle kortet. Ikke tenk på porto, vi dekker begge veier"

Det finnes nok flere som har gode erfaringer med databutikken også. Slik vil det jo alltid være at folks erfaringer er ulike.

Selv har jeg bare hatt trøbbel. Hadde en 3 måneders lang retur sak på en Dlink 604 og tidligere når jeg hjalp en venn med en WDC 80gb.

Flere andre jeg kjenner har gitt opp eller prøvd produsenten i stedet for.

Selvfølgelig kan de jo ha tatt seg opp.. nyttårsløfte eller noe slikt, men jeg har

opplevd såpass mye dårlig at jeg tror jeg holder meg vekke.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...