Gå til innhold

XFX Radeon 5700 XT ikke gjenkjent.


brolle65

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tatt på meg å bygge en pc til konfirmanten i huset og det regnet jeg meg gikk bra siden jeg har gjort det før. Kjøpte en "pakke" fra Komplett.no og satte sammen og alt fungerte greit nok. Nå må jeg bare innrømme at jeg langtfra er noen ekspert så om løsningen er enkel så bær over med det :-) Vel etter noe bruk så klagde junior på at det gikk tregt med spillene og etter å ha sett litt nærmere på det så ser jeg at skjermen er tilkoblet i hovedkortet og ikke i grafikkortet, der pluggene med b.l.a HDMI ikke er tatt ut en gang. Skikkelig tabbe der altså. Vel, det som er problemet er at maskinen ikke finner grafikkortet og dermed ikke liv i skjermen når jeg plugger inn. Får heller ikke kjørt oppdatering siden oppdateringsprogrammet ikke finner noe skjermkort som trenger oppdaterte drivere. Så om noen har tips så hadde både jeg og junior blitt glade.

Eneste jeg ikke er helt sikker på er tilkoblingene, det er koblet til en plugg fra strømforsyningen på en plugg som er 3 rekker bred og 2 høy på en pluu som er lik og så er det en plugg ved siden av som er 4 i bredden og 2 i høyden der ingenting er tilkoblet. I tillegg er det en dipswitch til venstre for det som står i høyre posisjon. 

Har sett på nettet men finner ikke noe så håper noen kan hjelpe til her.

Bilde av tilkoblingene vedlagt.

20210410_182452 (1).jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
brolle65 skrev (4 minutter siden):

Hei. Jeg har tatt på meg å bygge en pc til konfirmanten i huset og det regnet jeg meg gikk bra siden jeg har gjort det før. Kjøpte en "pakke" fra Komplett.no og satte sammen og alt fungerte greit nok. Nå må jeg bare innrømme at jeg langtfra er noen ekspert så om løsningen er enkel så bær over med det :-) Vel etter noe bruk så klagde junior på at det gikk tregt med spillene og etter å ha sett litt nærmere på det så ser jeg at skjermen er tilkoblet i hovedkortet og ikke i grafikkortet, der pluggene med b.l.a HDMI ikke er tatt ut en gang. Skikkelig tabbe der altså. Vel, det som er problemet er at maskinen ikke finner grafikkortet og dermed ikke liv i skjermen når jeg plugger inn. Får heller ikke kjørt oppdatering siden oppdateringsprogrammet ikke finner noe skjermkort som trenger oppdaterte drivere. Så om noen har tips så hadde både jeg og junior blitt glade.

Eneste jeg ikke er helt sikker på er tilkoblingene, det er koblet til en plugg fra strømforsyningen på en plugg som er 3 rekker bred og 2 høy på en pluu som er lik og så er det en plugg ved siden av som er 4 i bredden og 2 i høyden der ingenting er tilkoblet. I tillegg er det en dipswitch til venstre for det som står i høyre posisjon. 

Har sett på nettet men finner ikke noe så håper noen kan hjelpe til her.

Bilde av tilkoblingene vedlagt.

20210410_182452 (1).jpg

Du må koble til den andre strøm ledningen 8-pin 4x2 som på bildet er tom. 

Lenke til kommentar
brolle65 skrev (3 minutter siden):

Med en direkte fra strømforsyningen da ? Har en ekstra fra den men den er bare 3x2 den også.

Den jeg har markert med rødt 2 pin passer sammen med 6 pin for å lage en 8 pin kontakt. 

Det enkleste er å koble til 2 pin først så 6 pin. 

1061201177_902091534_20210410_182452(1).jpg.3c4b56df3f7d114be2cd0e998ded0e252.jpg.3992a12a527362b721fe918adff4d1ea.jpg

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...