MultiGamerClub Skrevet 6. april 2021 Skrevet 6. april 2021 Har oppdaget at midtre viften i grafikk kortet mitt lager en veldig ubehagelig rar lyd fra 80% og opp. Kontaktet PNY direkte i håp om å bare bytte viften/hjullageret på den ene viften men de sier hele kortet må nok på RMA å sende ut et nytt et. Burde jeg vente med å sende det tilbake til elkjøp/pny i denne perioden vi er i eller bare håpe det går fort? Er ikke krise akkurat på skjermkortet, men under stress tester og benchmarks merket jeg en rar lyd fra midtre vifte 😕 Kun Cyberpunk/Tarkov av spill som dytter skjermkortet opp i 80-90% bruk, er ikke verdens undergang at jeg bare skrur ned grafikken litt.
Ephrus Skrevet 6. april 2021 Skrevet 6. april 2021 (endret) Nei, i verste tilfelle kan du miste reklamasjonsretten hvis du venter forlenge. Evt prøve å kjøpe nye vifter på nett og fikse det selv. Endret 6. april 2021 av Ephrus
MultiGamerClub Skrevet 6. april 2021 Forfatter Skrevet 6. april 2021 Ephrus skrev (3 timer siden): Nei, i verste tilfelle kan du miste reklamasjonsretten hvis du venter forlenge. Evt prøve å kjøpe nye vifter på nett og fikse det selv. Kjøpte det i juni/juli midten i 2020 så antar ikke garantien er helt over enda I verste fall ender jeg opp å spille på et R9 270X kort fra 2013 :') Usikker om jeg kan finne vifte-bytte til skjermkortet, et kjapt google søk ga alle merker utenom pny 🙃
MultiGamerClub Skrevet 7. april 2021 Forfatter Skrevet 7. april 2021 (endret) Fikk svar fra PNY direkte istedenfor gjennom Elkjøp. Er dette en dårlig ide eller bare lettere for å slippe mellom-leddet? edit: Svaret var å vise invoice pdf av kjøpet antar jeg, et klistremerke med eu logo på kortet i seg selv og min fulle adresse. Da ville RMA prosessen starte, dette er tydeligvis fra PNY i frankrike/france. Endret 7. april 2021 av MultiGamerClub La til en bedre begrunnelse i editen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå