Gå til innhold

Dårlig hjullager/vifte, burde jeg vente med RMA? (PNY 2080S Triple)


Anbefalte innlegg

Har oppdaget at midtre viften i grafikk kortet mitt lager en veldig ubehagelig rar lyd fra 80% og opp.

Kontaktet PNY direkte i håp om å bare bytte viften/hjullageret på den ene viften men de sier hele kortet må nok på RMA å sende ut et nytt et.

Burde jeg vente med å sende det tilbake til elkjøp/pny i denne perioden vi er i eller bare håpe det går fort?

Er ikke krise akkurat på skjermkortet, men under stress tester og benchmarks merket jeg en rar lyd fra midtre vifte 😕

Kun Cyberpunk/Tarkov av spill som dytter skjermkortet opp i 80-90% bruk, er ikke verdens undergang at jeg bare skrur ned grafikken litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ephrus skrev (3 timer siden):

Nei, i verste tilfelle kan du miste reklamasjonsretten hvis du venter forlenge. 

Evt prøve å kjøpe nye vifter på nett og fikse det selv.

Kjøpte det i juni/juli midten i 2020 så antar ikke garantien er helt over enda :)

I verste fall ender jeg opp å spille på et R9 270X kort fra 2013 :')

Usikker om jeg kan finne vifte-bytte til skjermkortet, et kjapt google søk ga alle merker utenom pny 🙃

Lenke til kommentar

Fikk svar fra PNY direkte istedenfor gjennom Elkjøp. Er dette en dårlig ide eller bare lettere for å slippe mellom-leddet?

edit:

Svaret var å vise invoice pdf av kjøpet antar jeg, et klistremerke med eu logo på kortet i seg selv og min fulle adresse. Da ville RMA prosessen starte, dette er tydeligvis fra PNY i frankrike/france.

Endret av MultiGamerClub
La til en bedre begrunnelse i editen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...