Gå til innhold

Volvos nye elbil kommer til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sveh skrev (1 time siden):

Dette er vel mer en coupe-variant av XC40 enn en Volvo-variant av Polestar 2?

Stemmer. Jeg trodde også det var Volvo sin versjon av PS2, men den kommer kanskje under navnet V40 Recharge istedet. Men man ser tydelig at denne representerer en mellomting, nesten i gata til BMW sin X4, men kanskje noe mindre, og helelektrisk som eneste opsjon på motorisering. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MinHattHarTreKanter skrev (19 minutter siden):

Ja, herregud. For en totalt meningssløs bil.

Vil ikke si det. XC40 er jo veldig firkantet og lite aerodynamisk. Denne burde således være noe mer energieffektiv, og det er jo slett ikke alle som trenger mye bagasjeplass (eller høyde i baksetet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blikken skrev (5 timer siden):

Oi, en litt mindre praktisk Polestar 2....gjesp

Faktisk mer praktisk enn PS2, men mindre praktisk enn XC40. Pga en høyere hekk og takform, får man mer plass i høyden enn PS2 gir, og man får en større åpning bake, så man kan få med seg ting som ikke får plass i PS2, men som også får plass i XC40. Men samtidig vil mer skrånende bakluke gjøre XC40 tørre og mer anvendelig. Dog er det mindre aerodynamisk i XC40 enn C40. Dette er noe midt mellom de.

Mitt "problem" med denne, i tillegg til at den virket alt for lik XC40, er at den så ikke pen ut. Det ble noe merkelig med den, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det. Litt som at jeg liker BMW sin X4, men synes X6 er for vulgær. Dog, der kan jeg mere "pinpointe" hva som skiller de to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...