Gå til innhold

Regnestykke angående kjøp av Tesla X


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg observerer veldig mange Model Xer når jeg er ute å gjør daglige gjøremål. Jeg har veldig lyst på en slik bil selv men syns det er alt for dyrt. Jeg mistenker enten at folk tar opp høye lån for å kjøre rundt i disse eller så forstår ikke jeg hvor billig det er.

Kontantbeløpet på en Model X med 6 seter er på ca 1 000 000 kr. Hvordan får en vanlig husholdning dette til å gå?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tesla har kjørt rentekampanjer på 0.25%. Sammen med besparelser på bom og drivstoff, gjør dette det mulig å kjøpe biler i en prisklasse som ellers ville vært uoppnåelig for "folk flest". 

Men fremdeles er det mye penger for en bil. Handler vel i stor grad om folks prioriteringer.

Lenke til kommentar
Killer Queen skrev (18 minutter siden):

Det er et alternativ ja, men ikke akkurat innafor for en vanlig husholdning tenker jeg.

Egenkapital kr. 356 381 og kr. 7 637 hver måned.....

Spørs hva er du villig til å ofre?
7k i månad når 2 pers er i full arbeid er ikkje SÅ mye? Du sparer fort ein del ved å bytte til billigere tlf, internett, kansellere netflix, støtte medlemskap i gymmen (alt det x2). Lar du være å gå på byen/shopping eit par ganger og plusser på gratis bom og my billigere drivstoff, så har du råa til ModX.

Evt. skaffe ekstra jobb i kassa på Kiwi på lørdaga. 8 timer x 200kr - 1600NOK/uka ca 1100 etter skatt. Dvs 4400/månad. Om dere 2 pers som gjør det, så har dere tom 12.000/året til overs, nok til å dra på ferie.

Endret av aomt
Lenke til kommentar
Killer Queen skrev (27 minutter siden):

Kontantbeløpet på en Model X med 6 seter er på ca 1 000 000 kr. Hvordan får en vanlig husholdning dette til å gå?

Model X er nok ikke noe en gjennomsnittlig husholdning har råd til. Det er nok i all hovedsak de med høyere lønnsnivå som kjøper bil til en million. Men det skal ikke så veldig mye til å få råd med de riktige prioriteringene, det koster ikke mer enn en gjennomsnittlig årslønn til to personer. 

Lenke til kommentar
Gjest 47d96...09d
Nimrad skrev (2 timer siden):

Model X er nok ikke noe en gjennomsnittlig husholdning har råd til. Det er nok i all hovedsak de med høyere lønnsnivå som kjøper bil til en million. Men det skal ikke så veldig mye til å få råd med de riktige prioriteringene, det koster ikke mer enn en gjennomsnittlig årslønn til to personer. 

To med gjennomsnittsinntekt eller en med høy inntekt så går det jo helt fint om det er noen år siden man kjøpte bolig. Overraskende mange i barnehagen til ungen som har Tesla (eller litt under i prisklasse), men fellesnevneren er jo at de er etablerte par. 

Anonymous poster hash: 47d96...09d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...