Gå til innhold

Hjemmekontor docking løsning


Anbefalte innlegg

Jeg vill si at jeg som en fortsatt ung mann, med et nokså bra gaming settup har greid meg nokså bra etter innforøringen av hjemmekontor. 
Hos min tidligere arbeidsgiver la jeg fra meg laptopen på jobb og brukte min egen pc hjemme. 

Men min nye arbesigiver har en annen oppbygging på ikt, som tvinger meg til å bruke deres laptop. 

Dette har medført at jeg i en periode har måttet bytte om HDMI kabelen på den ene skjermen min, frem og tilbake mellom laptopen og pc'en. 

Jeg kom over en løsning på nettet som ser slik ut:

image

 

Men er usikker på effekten dette vill ha på desktopen min. Mtp innput delay osv. 
Dockingen jeg har på jobb er en USB-C tilkobling. Lenevo Thinkpad T590. 

 

Noen som er gjort noe lignende? 

 

Takk for hjelpen:) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flere inputs i den ene skjermen er det jo bare å bruke en annen type til laptop. F.eks. DVI til laptop og HDMI til desktop eller vice-versa. Da endrer du bare input til laptop når du kobler den i.

Noen skjermer har mulighet for "default input" og autoswitch altså at den switcher til den når den er koblet til. Når du kobler fra laptop (som er default) kobler den til en annen port som har signal (desktop).

Avhengig av hvilken type spill du spiller, så ville jeg nok hatt mest mulig koblet direkte i PC, og ikke via USB-dock e.l.

Endret av NoTrace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...