Gå til innhold

Fullstendig kaos på Wall Street etter at Reddit-brukere sendte GameStop-aksjen til himmels


Anbefalte innlegg

Du treffer spikeren på hodet Kombucha. Jeg er enig i at jeg hørtes krass ut mot alle som sparer akser, noe jeg ikke er. Det jeg forsøker å legge vekt på er at akser er gambling. Man kan forsøke å posisjonere seg så smart man vil med å redusere risiko, men til syvende og sist er det en risiko involvert i og med at det er følelser involvert (mennesker). Har selv tenkt lenge å spare i indexfond, noe som er nokså ironisk iom. at det var nettopp disse som led store tap her, men viser nettopp hvor dårlig systemet er. Stort sett er det de minste som alltid taper, mens de største enten er for sleipe til å bli tatt eller for store til å falle når de trår feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Allostasis skrev (22 timer siden):

Uenig. Dårlig internett mange plasser og det faktum at spill tar bare mer og mer lagringsplass, gjør at fysiske spillbutikker har minst 10-15 år til med levetid. Om de går dunken er det fordi andre store kjeder konkurrerer dem fullstendig ut av markedet.

Tja, trenger jo ikke spillbutikker av den grunn. Jeg har kjøpt flere spill fra Elkjøp, Power og dagligvarebutikker enn fra dedikerte spillbutikker grunnet lavere pris. Jeg har sett Gamestop selge brukte spill til en høyere pris enn det koster nytt på Elkjøp på det samme kjøpesenteret. Gamestop og Game har jo begge lagt ned alle sine butikker i Norge (noe jeg ikke var klar over før jeg søkte det opp for å faktasjekke meg i denne posten). 

Jeg er enig i at fysiske spill fortsatt kommer til å ha en viktig rolle i mange år, de med dårlig økonomi vil fortsatt kjøpe og selge brukt, personlig liker jeg å ha eskene til noen spill og dårlig nett som du nevnte, men jeg tror ikke dedikerte spillbutikker blir med ut levetiden til fysiske spill.

Lenke til kommentar
kilik skrev (På 28.1.2021 den 14.56):

 Joda, artig å lure shortere, men småsparere som kjøper seg inn på dette nivået, lurer seg nok selv først og fremst. 

Gamestop er nok konkurs innen to år. Fysiske spillbutikker har ingen framtid.

Med all gratisreklamen GameStop har fått nå (sikkert mangfoldige milliarder hvis de selv skulle betalt for tilsvarende markedsføring/reklame) så vil jeg tro at de har mulighet til å benytte den høye profilen sin til å få til noe.

Uansett gjør det ikke noe om selskapet er konkurs innen to år når shorterne uansett må dekke seg inn lenge før det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...