Gå til innhold

'@' betyr ikke 'a'

Villmink

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idiotisk av dagbladet at de bytter ut 'a' med '@' når de skriver om saker som har med mail å gjøre. Bortsett fra at '@' kan se ut som en 'a', om man bruker fantasien litt er jo ikke disse tegnene like. Om man skal uttale "ordet" 'm@il' blir det jo noe slikt som "matil" på engelsk og "malfakrøllil" på norsk. Altså helt meningsløst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

/simpsons mode

worst gripe ever...

/simpsons mode

serriøst, hvorfor bry seg om dagbladet er dumme? har dem ikke konstantert det selv 100x ganger før?

Skrevet (endret)

Artikkel skrevet 4. mars 2002...

Tipper det var ganske kult å skrive "M@il en kjendis" da...

Men uansett, det bryr meg _0_

Endret av cnil
Skrevet
At betyr a - i betydningen

2 bananas @ GBP 0,50 = 2 bananer a kr 5,83 (til dagens kurs)

Blæh!

Det er et tegn for den engelske preposisjonen 'at' som kan oversettes med hos, ved.

Det du mener er den franske preposisjonen à, ikke a. Det er en vesentlig forskjell. A er ikke noe norsk ord. Derimot er både à og a franske ord; à betyr til, og er en halvgod oversetting fra engelsk, som kun passer i dette tilfellet. A, uten aksent, betyr forøvrig 'har' i 3.person entall. Uansett er det non-pro å mikse språk i samme setning... (the pun, the pun?)

bfisk

Skrevet (endret)

Mine gratulasjoner til Dem Herr Hrichard

Om den er fransk er det jo enda bedre - uttales altså : A

Preposisjonen benyttes likefullt i norsk tale.

Jeg var klar over den aksenten, men min fransk er forferdelig rusten, jeg syntes det var godt å se at De kunne veilede oss.

Endret av sofokles
Skrevet (endret)

Har ikke @ noe skikkelig navn på engelsk? Jeg er klar over at den "at" blir brukt når den leses, men har den liksom ikke noe navn?

Endret av GeeZuZz
Skrevet (endret)

Ifølge Illustrert Vitenskap er @ en forkortelse munkene brukte i middelalderen for det latinske ordet ad. Ad = Til

Endret av pebbe
Skrevet
Ooops....

...men for å være ærlig, så gir jeg ******....

jeg også. av og til så virker det som hw forumet er laget slik at folk kan påpeke feil eller noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...