Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig samvittighet ovenfor eksen etter flere år, ønsker å be henne om unnskyldning


Gjest 75e5f...430

Anbefalte innlegg

Gjest 75e5f...430

Jeg var sammen med ei i ett og et halvt år for noen år tilbake. Ble slutt for nesten 4 år siden. I slutten av forholdet var jeg skikkelig drittsekk mot henne. Jeg var konstant sur, kalte henne det ene og det andre, slang ting rundt meg. Dette lignet ikke meg. Jeg hadde aldri hatt problemer med temperamentet bortsett fra i denne perioden. Saken den gangen var at hun var kontrollerende, alt måtte gå etter henne. Jeg ble til slutt lei av å få dårlig samvittighet av å være med vennene mine, eller å gjøre ting som jeg liker - uten henne. Jeg prøvde å gjøre det slutt flere ganger, men jeg var så svak at jeg ikke klarte det når jeg så hvor lei seg hun ble.

Til slutt valgte jeg selv å bli "slem", for at hun kunne innse at jeg ikke var den rette for henne (brukte ikke fysisk vold), og at det skulle bli lettere å slå opp. Feigt, ikke sant? Vel, dette er i hvertfall en taktikk jeg aldri kommer til å kjøre igjen. Endte opp med at vennnene hennes slettet meg, selv om ingen hørte på min side av saken. I det minste kan jeg snakke med dem ute på byen eller si hei til dem på gata. Om de fortsatt bærer nag ovenfor meg, det vet jeg ikke. Jeg vil ikke bli sett på som en slem person og en drittsekk. De som kjenner meg vet at jeg behandler de rundt meg bra, og at jeg bryr meg om folk - enten det er venner eller kolleger.

Sitter ennå med dårlig samvittighet flere år etter. Har lyst til å be henne om unnskyldning og ønske henne alt godt i fremtiden, men jeg vet at hun ikke kommer til å svare på meldingen. Jeg så henne tilfeldigvis i butikken her om dagen. Jeg prøvde å smile til henne, men hun rettet blikket et annet sted. Nå har hun funnet seg en ny en, fått barn med han... Så jeg tenker at det er upassende å sende melding til henne. Måtte bare få ut dette. Hva bør jeg egentlig gjøre?

Anonymous poster hash: 75e5f...430

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 75e5f...430 skrev (9 timer siden):

Jeg var sammen med ei i ett og et halvt år for noen år tilbake. Ble slutt for nesten 4 år siden. I slutten av forholdet var jeg skikkelig drittsekk mot henne. Jeg var konstant sur, kalte henne det ene og det andre, slang ting rundt meg. Dette lignet ikke meg. Jeg hadde aldri hatt problemer med temperamentet bortsett fra i denne perioden. Saken den gangen var at hun var kontrollerende, alt måtte gå etter henne. Jeg ble til slutt lei av å få dårlig samvittighet av å være med vennene mine, eller å gjøre ting som jeg liker - uten henne. Jeg prøvde å gjøre det slutt flere ganger, men jeg var så svak at jeg ikke klarte det når jeg så hvor lei seg hun ble.

Til slutt valgte jeg selv å bli "slem", for at hun kunne innse at jeg ikke var den rette for henne (brukte ikke fysisk vold), og at det skulle bli lettere å slå opp. Feigt, ikke sant? Vel, dette er i hvertfall en taktikk jeg aldri kommer til å kjøre igjen. Endte opp med at vennnene hennes slettet meg, selv om ingen hørte på min side av saken. I det minste kan jeg snakke med dem ute på byen eller si hei til dem på gata. Om de fortsatt bærer nag ovenfor meg, det vet jeg ikke. Jeg vil ikke bli sett på som en slem person og en drittsekk. De som kjenner meg vet at jeg behandler de rundt meg bra, og at jeg bryr meg om folk - enten det er venner eller kolleger.

Sitter ennå med dårlig samvittighet flere år etter. Har lyst til å be henne om unnskyldning og ønske henne alt godt i fremtiden, men jeg vet at hun ikke kommer til å svare på meldingen. Jeg så henne tilfeldigvis i butikken her om dagen. Jeg prøvde å smile til henne, men hun rettet blikket et annet sted. Nå har hun funnet seg en ny en, fått barn med han... Så jeg tenker at det er upassende å sende melding til henne. Måtte bare få ut dette. Hva bør jeg egentlig gjøre?

Anonymous poster hash: 75e5f...430

Det er mitt synspunkt. Men jeg synes du burde snakke med de sammen og bare si unnskyld til henne og at du får dårlig samvittighet.

Jeg mener begge fordi det kan lett bli en misforståelse hvis du bare snakker med henne og da lager du et problem. 

Det er ikke lett men det hjelper. Men det er bare mitt synspunkt.

Du selv burde velge hva du vil og hva kommer til å hjelpe deg mest og ikke være problematisk for henne.

Mvh

Lenke til kommentar
Rosegarde skrev (28 minutter siden):

Det er mitt synspunkt. Men jeg synes du burde snakke med de sammen og bare si unnskyld til henne og at du får dårlig samvittighet.

Jeg mener begge fordi det kan lett bli en misforståelse hvis du bare snakker med henne og da lager du et problem. 

Det er ikke lett men det hjelper. Men det er bare mitt synspunkt.

Du selv burde velge hva du vil og hva kommer til å hjelpe deg mest og ikke være problematisk for henne.

Mvh

Og du mener seriøst og med hånden på hjertet at dersom eks-kjæresten til dama di hadde kommet opp til deg og henne med en peace-offering så hadde du ikke ante ugler i mosen? Motiver? Wtf skal det gagne liksom Annet enn ham på potensiell bekostning av deres sjelefred? Hvis du mener så så vil jeg absolutt tro du er en av få som ville satt pris på noe slikt. Folk flest virker til at de liker ikke at ekser har kontakt engang - og her er det (iflg TS) ingen saklig grunn til å ta opp kontakten en gang.

Slår meg som en egoistisk gest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (30 minutter siden):

Og du mener seriøst og med hånden på hjertet at dersom eks-kjæresten til dama di hadde kommet opp til deg og henne med en peace-offering så hadde du ikke ante ugler i mosen? Motiver? Wtf skal det gagne liksom Annet enn ham på potensiell bekostning av deres sjelefred? Hvis du mener så så vil jeg absolutt tro du er en av få som ville satt pris på noe slikt. Folk flest virker til at de liker ikke at ekser har kontakt engang - og her er det (iflg TS) ingen saklig grunn til å ta opp kontakten en gang.

Slår meg som en egoistisk gest.

Yes. Jeg hadde ikke hatt problemer ;)

Jeg vet at kona mi er true. Hvis det hadde gjort at han følte seg bedre? Hvorfor ville en erlig og kort unnskyldning gjøre noe galt? 

Jeg vet at folk tenker ikke på andre, nå er det mer "du sier ikke hva jeg gjør"

Han vet bedre hvordan hun kan reagere så han må bestemme. Alle folk er annerledes

 

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest 75e5f...430 skrev (12 timer siden):

Sitter ennå med dårlig samvittighet flere år etter. Har lyst til å be henne om unnskyldning og ønske henne alt godt i fremtiden, men jeg vet at hun ikke kommer til å svare på meldingen. Jeg så henne tilfeldigvis i butikken her om dagen. Jeg prøvde å smile til henne, men hun rettet blikket et annet sted. Nå har hun funnet seg en ny en, fått barn med han... Så jeg tenker at det er upassende å sende melding til henne. Måtte bare få ut dette. Hva bør jeg egentlig gjøre?

Anonymous poster hash: 75e5f...430

Da får du bare fortsette å slite med den dårlige samvittigheten, det blir neppe noe bedre av å si unnskyld. Gjort er gjort, gå videre i livet. Hun har tydeligvis gjort det, og basert på hvordan hun reagerte når dere møttes på butikken så vil hun åpenbart ikke ha noe med deg å gjøre. Jeg skjønner at du har et behov for å fremstå som snill og bra person ovenfor denne ex-en som du har behandla dårlig, men hennes syn kommer neppe til å endre seg fordi du må lette litt på trykket. Let it goooooo.... 

Lenke til kommentar

Hvis hun har fortalt alle vennene hvilken dust du har vært, så antar jeg at de fortsatt tror det. Jeg tviler på at hun vil fortelle alle vennene at du har sagt unnskyld, og at du ikke er dust allikevel selvom du gir henne en unnskyldning for det som skjedde.  Det er heller ikke sikkert at hun selv bryr seg nevneverdig om den unnskyldningen. 

For å rette opp i din egen selvfølelse, så kan du unngå å være en slik drittsekk mot noen igjen, og skulle du møte henne tilfeldig, så være høflig, og spør hovrdan det går, hyggelig å se deg igjen. 

Å drive å kommunisere med en eks som har kjæreste og unger tror jeg ikke bringer noe godt med seg, risikoen for at det blir krøll på linja, eller at du havner i verre trøbbel er større enn at det skulle ordne opp i noe som helst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...