Gå til innhold

Hercules Radeon 9800pro


Akise

Anbefalte innlegg

Jeg klarte nettop å svi av mitt POV nVidia kort, (var gpu-blokken i vannkjølinga som bøyde kortet slik at den ikke fikk skikkelig kontakt) Det luktet svidd i HELE huset etterpå! :no:

----

Jeg har nå kjøpt 9800 pro på elkjøp av alle steder, (og har ikke satt på vannkjøing enda) mendet er også veeldig varmt, tror ikke det er sensor så kan ikke gi noen tempereraturer nå.

Men jeg brenner meg hvertfall når jeg tar på både ramsinks og gpu, og når den har vært på intens 3dgrafikk lenge, begynner det å lagge (som i screensaver o.l)

----

Hva bør jeg gjøre? Jeg kan kontakte elkjøp.. (som om de kan no ;) ) Jeg kan sette på vannkjølinga og håpe at alt går bra.. Jeg kan.. ?

----

 

mvh. -spyder-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det feil på kortet ditt, er det jo bare å ta det med tilbake, så får du returnert det. Har du kjøpt det nylig, trenger det ikke engang være noe feil med det, 30 dagers returrett, så lenge kortet ikke har småskraper, ser slitt ut osv...du trenger ikke emballasje, kun drivere, manualer og garantibrosjyrer o.l.

 

Men, husket du å avinnstallere de gamle driverene før du satt i det nye kortet? Evt før du innstallerte de nye driverene.

 

Btw..at kjølebrikkene er varme betyr jo bare at kjølingen fungerer ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar

 

Ja, jeg bruker de nyeste Omega driverne. Fjernet de gamle før jeg instalerte kortet og ja.

 

Men jeg ser at komplett.no har Sapphire Radeon 9800pro til 2600,- Er dette bedre enn Hercules sitt, stor forskjell?

 

Bakpå GPU er det så varmt at jeg brenner meg på Herules kortet, og Ramsinkene er ikke akkurat kalde!!

 

Bruker ikke begge produsente Samsung ram ? Sapphire bruker ikke ramsinks.. og Kjøleribbe bak GPU..

 

Jeg skal sette på vannkjøing og overklokke, hvilket kort anbefales? (tenker og på pris)

Lenke til kommentar

Jeg satt på Zalman HeatPipe med 92mm SmartCooler vifte på den :) overklokka til 452/383 max uten artifacts. Når jeg klokka til 456/383, så fikk jeg artifacts i Nature testen på 3dmark03. Funker fett. Det blir nokså varmt :) men, jeg har en del ramsinks igjen (måtte fjerne 2 pga heatpipen). de er uans ikke varme :p , det er kun GPU som gir meg varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...