Gå til innhold

Ny kablet spillmus


Anbefalte innlegg

Vurderer en ny kablet spillmus. Bruker vanligvis Logitech mx vertical, men den funker ikke like godt til alle spill. Tenker det er like greit med kablet da den først og fremst vil brukes til pvp skytespill/fps.

Jeg ser at både Logitech g pro og steelseries rival 3 (begge kablet) koster 399. Tips om hvilken jeg bør gå for? Logitech g pro wireless har fått veldig mye skryt. Er den med kabel like god?

Andre rimelige og gode jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Jeg har selv Razer og jeg vil ikke anbefale noen mus fra Razer. Man må lage brukerkonto(!) for Razer og for å få alle funksjonene til å fungere må man være pålogget. Når det kommer oppdateringer for programvaren, eller at du av en eller annen grunn blir logget av serveren deres, risikerer du at en popup fra dem fortrenger det du holder på med (spill i fullskjermmodus f.eks) i bakgrunnen. Det er nesten utrolig men slik er det.

Rent teknisk er musen fra Razer meget bra, men totalopplevelsen er slik at jeg vil fraråde Razer.

 

Lenke til kommentar
Helm skrev (36 minutter siden):

Jeg har selv Razer og jeg vil ikke anbefale noen mus fra Razer. Man må lage brukerkonto(!) for Razer og for å få alle funksjonene til å fungere må man være pålogget. Når det kommer oppdateringer for programvaren, eller at du av en eller annen grunn blir logget av serveren deres, risikerer du at en popup fra dem fortrenger det du holder på med (spill i fullskjermmodus f.eks) i bakgrunnen. Det er nesten utrolig men slik er det.

Rent teknisk er musen fra Razer meget bra, men totalopplevelsen er slik at jeg vil fraråde Razer.

 

Det eneste negative jeg har å si om Razer er at man må som du sier registrere seg, men det er noe man kun trenger å gjøre en gang. Ellers har ikke jeg opplevd pop ups eller hatt andre problemer.

Lenke til kommentar
6 hours ago, TheKims said:

Det eneste negative jeg har å si om Razer er at man må som du sier registrere seg, men det er noe man kun trenger å gjøre en gang. Ellers har ikke jeg opplevd pop ups eller hatt andre problemer.

Det er en Razer Naga Chroma med 12 knapper bare for tommelen. Uten å være pålogget fungerer musen som en enkel mus med minimalt med funksjoner, men det er ikke derfor jeg har en slik mus. Det er ikke nok å registrere seg, man må være pålogget. Helt på trynet.

 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Helm said:

Man må lage brukerkonto(!) for Razer

Det er en skikkelig uting dette. SteelSeries har også sånt tull som opsjon. Bruker en Logitech G300 (som enda er å få tak i) som kan lagre innstillingene i selve musen, så det er null problem å flytte den mellom maskiner og beholde innstillingene en liker, så lenge en bruker en normal driver (disse er ikke standard compliant p.g.a egenskapene). Den går heller ikke i stykker i løpet av noen dager. Har brukt min lenge, og de holder seg godt.

 

Lenke til kommentar

Alle knapper fungerer på Logitech, uten registrering eller egen software.

Men en må som regel ha programmet til Logitech om man vil forandre funksjoner.

Hadde en Razer mus som varte i noen måneder.
Logitech musene mine fungerer ennå. De gamle er i reserve, eller blir brukt til andre PCer som jeg ikke bruker lengre.

Lenke til kommentar
16 hours ago, vidor said:

så det er null problem å flytte den mellom maskiner og beholde innstillingene en liker, så lenge en bruker en normal driver (disse er ikke standard compliant p.g.a egenskapene)

Sier du at normale drivere ikke er kompatible med..... Windows eller musen?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...