Gå til innhold

For varmt!!!


sebu

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en AMD T-Bird 1333 cpu, Asus A7M266 hovedkort, 256MB DDR-RAM, Gainward G-Force 2/Pro 64MB DDR-RAM skjermkort og en GlobalWin WBK68 cpu-vifte.

 

cpu-temp ligger på mellom 55 og 60 grader, og hovedkortet ligger på mellom 39 og 40. Hva bør jeg gjøre for å få ned tempen? Sette inn en kabinettvifte for å prøve å kjøle ned hovedkortet, og dermed også prosessoren, eller kjøpe ny cpu-kjøler? Når begynner det å bli kritiske temperaturer for prosessor og hovedkort??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du trenger egentlig ikke å gjøre noe.. Temperaturen er helt grei.. Så lenge den ikke beveger seg noe særlig over 60 grader, så er det ikke noe å bekymre seg over. Hvis du er sugen på bedre kjøling, så stikk en tur innom http://www.netconnection.no

Kjøpte en Zalman CNPS 5001-CU der for å få PC'en litt mer stillegående, og det var dritbra.. Den er ikke så veldig kraftig, men den holder tempen i underkant a 50 grader.

Har også kjøpt en Alpha PAL 8045 der tildligere med Enermax vifte og Arctic Silver til 695,-.. Den kjøler sinnsykt bra, og hastigheten på viften kan reguleres helt fra 1000-3000 RPM.. Da kan du få viften helt ned til 17dB, og det er forpu.... stillegående.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke gjøre noe, men med en sys temp på nesten 40 grader så er kjøling av kabinett og ikke CPU som er viktigst. Ville kanskje sett på om det ikke kunne vært lurt å slenge inn noen kabinettvifter ja.

 

AMD xp: Det heter ikke Noisekiller Silverado. Det heter Noise-Control Silverado. Har du denne kjøleren selv eller bare har bare lest at den er bra og anbefaler den pga det du har hørt om den? Virker litt rart å skrive så inni granskauen feil navn på et produkt du har selv.

 

_________________

Sensurert signatur. Se den på min website ;)

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-11-11 12:36 ]

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som synes Silverado´en ser ut som en fórtørker?

 

System temp på 40 grader, det var virkelig sykt. Har selv northbrigde temp på 26C og 20 grader i kassa. (Romtemp = 19 C.) System-tempen din er over idle CPU-tempen til de fleste!! Sleng inni noen kabinettvifter. Jeg selv bruker 3 stk 80mm av varierende kvalitet inn nede + en 120mm oppe som blåser ut.

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ikke å kjøpe ny CPU-vifte!!

Kjøp noen kabinettvifter, det gjorde jeg og fekk ned temperaturen på CPU`en ned 12-13 garder full load.

Anbefales på det sterkeste. På 3Dfxcool selges det 80mm på 39cfm til rimelig pris. Det er bortkasta penger å investere i ny vifte.Jeg har selv CAK38, bråker noe så borte i veggene. Uten en eneste kassevifte lå CPU`en på 64 full load. Så kjøpte jeg som sagt 3 kassevifter som gjorde susen. Nå ligger tempen på max 52C :eek:)

MEN DET ER OPP TIL DEG!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 22:18, AMD xp skrev:

to ord..

NoiceKiller Silverado

ekstreeeemt stillegående og Kjøler no inn i fuglekassa så godt



 

To ord til deg: løft opp pc'en og bær den inn i stua for så å gå tilbake med den. Ikke slå på maskina(!), men lukk opp pc'en, plukk ut den løse Silveradoen og bestill et nytt hk siden festene til cpu'kjølern er knekt av!

 

Kanskje litt mer enn to ord dah :lol:

Lenke til kommentar

Jaja, Folk og deres AMD-maskiner..

Varm, Ustabil og Upålitelig. Hva mer kan jeg si.

 

Kjøp noe annet, som en P4 F.eks, den er kanskje ikke like rask som AMD-brikkene, men den blir ikke VARM, den er stabil som ett fjell, og like pålitelig som sola. Den stopper aldri. I allefall ikke i min levetid.....

Lenke til kommentar

les testene mellom AMD og INTEL før du uttaler deg!

intel har mye og lære før dem kommer opp på nivået til AMD!

har hatt intel og det imponerte meg ikke!

kjører nå amd 1400/266 med full load temp på 44 grader.

uten nanoterm og andre fancy cpu kjølere!

MEN:ei 10x10 cm chassivifte som jeg har festet et stykke over cpu(hengt opp i tverrskinna som går gjennom kabinettet)og den kjører jeg på 5 volt-uten støy!!men det skal sies at jeg har et maxitower og det har mye og si på tempen...men jeg bruker ingen chassivifter.

powersupplyvifta har jeg også kobla over til 5 volt-og det =null støy!

 

så kom ikke her og briefe med intel!!!

Lenke til kommentar

Mellom oss, så har jeg lest flere tester en du kan telle til, pluss det faktum at jeg har hatt alt som er av CPUs til nå, ingen kommer opp mot nivået til Intel. Faen, mann dra til skogs og gjem deg i det hullet du kom fra. Ikke kom å fortell meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, du kjenner med ikke, og veit ikke hva jeg driver med.

Lenke til kommentar

enig Beemer, men ble du irritert av kommentaren over??

Det "fine" med forumet, er tydeligvis for endel som ikke har peiling at man kan utrykke seg i hytt og vær om ting man ikke har peiling på. En av medlemmene på forumet har i signaturen sin at man skal "Huske å starte hjernen før man åpner munnen" og det er egentlig utrolig godt sagt i denne sammenhengen. Det er mye fornuftig her, og mange flinke folk, skulle bare ønske at man kunne holde det der, uten at alt svadaet skal ødelegge eller "krydre" for mye... (lange setninger er min mest hatede spesialitet...)

Lenke til kommentar

beemer....

 

jeg har het intel i alle år og jeg er meget fonøyd..

bra cpu.. ingen tvil om det..

men jeg kjøpte meg en duron 800@1045 og temp ligger

på 35-40 grader.. det er like stabil som morra di..

(om morra di er stabil det veit jeg jo ikke men)

 

jaffal.. til pointet..

amd er best i overall DENNE runden.. og det er ikke oppskryt som jeg selv trodde før...

men "dont underrestimate the power of intel.. veit aldri når de slår til igjen :wink:

Lenke til kommentar

angående det med usaklighet på forumet: En gjenganger er jo "JEG har en slik og for MEG funker den bra. Det vil si at DU er DUM og at produketet er BEST for ALLE. Har JEG noe som funker så er det BEST rett og slett". Slik holdning er det som irriterer meg mest. Det er så utrolig dont-give-a-fuck holdning. btw Dette avsnittet gjaldt forumet generelt.

 

Når det gjelder AMD vs Intel så burde det være hevet over enhver tvil at det er mindre problemer med Intel enn AMD.

 

Hvis man ser hva folk har problemer med, vel så er det som regel AMD. Kanskje fordi Intel brukere generelt er flinkere enn AMD brukere(snakker nå kun om de som er her på forumet), men jeg tror det er noe med at Intel rett og slett ikke har mange av de problemene AMD har.

 

En grunn til at vi ser flere folk som har AMD og problemer er at det nok finnes flere AMD brukere her på forumet enn Intel brukere, men andelen som har Intel ligger nok på en 20-30%(wild guess) av dette forumets medlemsmasse og Intel brukere står ikke for 20-30% av problemene på forumet.

Lenke til kommentar

dette svare er til "beemer":

jeg vet ikke hvem du er eller hva du driver med,men og komme og si at du har lest flere tester enn jeg kan telle til...er litt dumt sagt!

hvis du ble provosert av innlegget mitt må jeg bare få be om unskyldning..det var ikke slik ment!

men ordfør deg litt mer saklig neste gang du svarer i et forum.

jeg er 35 år og har holdt på med data siden 1986..og jeg tror også jeg på lik linje med deg har testet det meste som har vert på markedet..når det gjelder AMD sine prosessorer kan mangt og mye negativt sies-uten at jeg skal lage et lengre referat av det-men jaggu er det ikke bare gull og grønne skoger med INTEL heller..

for min del fungerer AMD utmerket..har hatt en god del av dem nå.

 

du får ha lykke til med din INTEL!

Lenke til kommentar

AMD vs Intel igjenn?

 

Personlig har jeg en AMD Athlon XP 1600+. Hvorfor kjøper man AMD? Jeg kjøpte det fordi det er BILLIG og bra, og gir bedre ytelse enn tilsvarende Intel CPU. Det dreier seg likevell om smak og behag. Det er jo helt klart at både Intel og AMD har svake sider. Men å si ting ala "Hah? amd? hahaha, da kan du bare ha det så godt når du er så utrolig teit å har amd." det er bare barnslig og til ingen nytte. Da kunne man jo like godt lagt ned alle Microsoft help desks også da kanskje.

 

Uansett, AMD vs Intel diskusjoner ingen steds. Og hvis folk har mer problemer med AMD kan man se på bruker gruppen. Hvem bruker Intel? De som er interesert i en god, stabil prosessor, de som generelt sett enten har mer peil, eller ikke tuller med PC-en fullt så mye. Mens AMD brukere ofte er folk som vil ha mer, dermed trikser og mikser mer. Hvertfall er det min oppfattning av Intel/AMD brukere. Derfor mener jeg (IMHO) det er litt meningsløst å si Intel er mer stabil fordi det er færre folk som raporterer feil/spør om hjelp. Da man ikke har bakgrunnen til problemene og de som har problemene, blir dette nesten som vill gjetting.

 

Hmm. Hørtes det fornuftig ut? hehe.

Lenke til kommentar

For all del, folkels, særlig til han som jeg sendt meldinga til. Ok, så var den litt usaklig, og kanskje ikkje særlig foruftig. Jeg ble litt sinna, men pytt, Shit Happens, Right. Jeg ble bare litt fyrt av måten det innlegget var formulert, hvis personen som det gikk utover føler seg tråkket på tærne, beklager jeg det.

 

Tilslutt, Hvis folket er så glad i AMD som dere gir utrykk for, skal dere vite at jeg respekterer en persons utsagn, Jeg har ikke noe personlig i mot AMD, men siden jeg har plagdes en del med AMD og ymse heller crapy hovedkort, fra mer eller mindre tvilsomme produsenter, dessverre faller Via innunder den kategorien i mine øyne. Greit, nå har kanskje jeg vært av de som har vært uheldig med VIA og AMD. Av denne enkle grunnen holder jeg meg LANGT unna alt som det ikke står Intel på. Jeg hadde svært gode erfaringer med Intels 440BX, som faktisk var mitt siste skikkelig gode Intel-chipset. Eneste grunnen til at jeg kasta Intel på dør for noen år siden var bataljen rundt I820, som alle her inne bør kjenne til, da gikk jeg over til K7, som var en Ok brikke, den var rask og den virket Robust. Faktsik så er den enda ilive hos en kompis, han skal kjøre den som server, faktisk. Uansett, etter det gikk jeg over på T-Bird, hvilket virket som en god ide der og da. Siden det har jeg angret på AMD-satsingen min. Grunn: Varm, Ustabil og upålitelig. Det var grunnen til Innlegget litt lengre oppe. Noen kjenner seg igjen, andre igjen har ikke hatt noen form for problemer med AMD, og de bør takke noen før at de har vært så heldig. Det er nemlig ikke malen, for å si det sånn. Når da en person, klarer å si det som ble sagt, ble jeg som sagt litt fyrt, og lirte fra meg den leksa. Men glem nå den.

 

Til AMD- Fans: Hvis dere får de brikkene til å kjøre ordentlig, så er AMD raskt som fy, men det sier jeg dere, Ikke krangle med en AMD-pc. Den krangelen kommer dere til å tape. Hvis de først trøbbler, så trøbbler de, og da har du en CASE.

 

 

Så til slutt:

Jeg har vært AMD-fan, men ikke lengre. Intel er det aller beste jeg har hatt, I820 var ett sørgelig kapittel, mye på grunn av at Intel ville få folk til å kjøpe en minne-standard som enda ikke var blitt voksen. Isteden tvang forbrukerne Intel til å Implementere den MTH`en som laget så store problemer for folk, deriblant meg. Siden kom I840 og I850, begge er overlegnde i kvalitet. Ingen AMD-chipsets kommer i den klassen, så lenge AMD ikke lager chipsettene selv. Det er jo ett økonomisk spørsmål, som bare AMD kan svare på. Det er nemlig en grunn til at Intel kalles Chipzilla av folk i bransjen.

 

Jeg snakker utfra engen erfaring, er kanskje ikke alltid så lurt, enkelte kan føle seg tråkket på, som han jeg sendte den noe kraftige meldingen til.

 

Sorry, folkens.

No Offence, Arn.Gab, Vi glemmer denne saka, OK! :smile:

Lenke til kommentar

Hva er problemet deres? Det er faen ikke noe feil med hverken Intel eller AMD! De er to seriøse CPU produsenter! To forskjellige priser... men de gjør samme nytten begge to! En AMD Athlon 1,2GHZ regner ut like mye data som en Intel P4 1,2GHZ! Ingen klikker mer enn den andre, men det kan så klart skje feil av brukeren. P4 og AMD består av den samme halvleder teknologien!

 

Det er ditt eget valg om du kjøper AMD eller Intel.

"AMD er for folk som tåler varmeproblemer, Intel er for folk som vil ha en stille pc", bullshit! Trenger ikke noe kjempe kjøler til AMD, kan fint kjøles ned med en boxed intel P4 kjøler! Du driter faen meg i hvor varm CPUen er! PC-en virker helt fint uansett :smile:.

 

Dere er en hel flokk med drittunger som kjemper om hvem som har sterkest pappa. Skaff dere ett liv! Ikke sløs bort livet på Intel vs. AMD :wink:!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...