Gå til innhold

Gå for Airpods Pro eller heller gå for en av konkurentene .


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hva bør jeg velge?

Budsjett helst 1000-2000 (maks 2500)

Skal brukes med Iphone 12, Ipad Pro og Apple watch. 

Bør ha:

- Høy IP rating (sykler i regnet og hører på msukk/youtube i dusjen)

- Sømløss bytte mellom iphone og ipad.

- Lang batteritid 

- Lommevennlige

- Bør helst  ANC og Passtrough, 

- Bruke Venstre eller høyre ørepropp alene uten knotete teknikker

- Bra samtale 

- Jeg er ingen audiofil, men sier ikke nei takk til god lyd (selv om jeg ikke selv er god til å vite hva som er god lyd) 

 

Tidligere erfaring:

Jeg bruker Pamu Slide mini idag. Elsker batteritiden men de faller fra hverandre og er slitsomme å bytte mellom Iphone og Ipad. Jeg hadde og vanlig Pamu slide , men den ble for stor for lomma. De er såpass billige og bra at de nesten kan være en forbruksvare og jeg heller kjøper 2 par hvert år, men de har lang leveringstid og jeg har lyst å prøve noe annet. 

Før de hadde jeg RHA , men de var elendige når en skulle bytte mellom Iphone og Ipad.

Jeg hadde også jabra (husker ikke model) før de, men vingen var ubehagelig i øret. (Selv den minste) Samme med Jaybirds X.

 

Jeg vurderer :

Airpods Pro (men litt for høy pris og litt lav IP rating). Ellers har de A1 chip og derfor sømløss opplevelse med iphone. 

Powerbeats pro: På romjul tilbud. Apple A1 chip. Men litt for store for lomma. Jeg synes derimot de faktisk ser veldig bra ut. 

Jabra Active 75T: De er på romjul tilbud nå. Har bedre IP rating og batteritid enn Airpods pro(men dårligere en 65T?) . De har ANC (men dårligere enn Airpods?) Usikker på hvor lette de er å bytte mellom IPhone og Ipad (og eventuelt Apple watch). De kan vel heller ikke brukes en om gangen?

Jaybirds Vista: Bra IP rating, kan brukes en om gangen. Men ingen ANC eller passthrough. Jeg har og dårlig erfaring med vingetipper da jeg bruker de så mye at jeg fikk gnagsår i øret. 
 

Andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dodger86 skrev (På 26.12.2020 den 1.43):

Hva bør jeg velge?

Budsjett helst 1000-2000 (maks 2500)

Skal brukes med Iphone 12, Ipad Pro og Apple watch. 

Bør ha:

- Høy IP rating (sykler i regnet og hører på msukk/youtube i dusjen)

- Sømløss bytte mellom iphone og ipad.

- Lang batteritid 

- Lommevennlige

- Bør helst  ANC og Passtrough, 

- Bruke Venstre eller høyre ørepropp alene uten knotete teknikker

- Bra samtale 

- Jeg er ingen audiofil, men sier ikke nei takk til god lyd (selv om jeg ikke selv er god til å vite hva som er god lyd) 

 

Tidligere erfaring:

Jeg bruker Pamu Slide mini idag. Elsker batteritiden men de faller fra hverandre og er slitsomme å bytte mellom Iphone og Ipad. Jeg hadde og vanlig Pamu slide , men den ble for stor for lomma. De er såpass billige og bra at de nesten kan være en forbruksvare og jeg heller kjøper 2 par hvert år, men de har lang leveringstid og jeg har lyst å prøve noe annet. 

Før de hadde jeg RHA , men de var elendige når en skulle bytte mellom Iphone og Ipad.

Jeg hadde også jabra (husker ikke model) før de, men vingen var ubehagelig i øret. (Selv den minste) Samme med Jaybirds X.

 

Jeg vurderer :

Airpods Pro (men litt for høy pris og litt lav IP rating). Ellers har de A1 chip og derfor sømløss opplevelse med iphone. 

Powerbeats pro: På romjul tilbud. Apple A1 chip. Men litt for store for lomma. Jeg synes derimot de faktisk ser veldig bra ut. 

Jabra Active 75T: De er på romjul tilbud nå. Har bedre IP rating og batteritid enn Airpods pro(men dårligere en 65T?) . De har ANC (men dårligere enn Airpods?) Usikker på hvor lette de er å bytte mellom IPhone og Ipad (og eventuelt Apple watch). De kan vel heller ikke brukes en om gangen?

Jaybirds Vista: Bra IP rating, kan brukes en om gangen. Men ingen ANC eller passthrough. Jeg har og dårlig erfaring med vingetipper da jeg bruker de så mye at jeg fikk gnagsår i øret. 
 

Andre tips?

Har AirPods pro, kom fra pamu slide.. mye enklere med å bytte mellom devices. Trening vet jeg ikke noe om, går kun trim turer og d funker greit . 
 

ps. Er det stor forskjell fra mini case og den vanlige på pamu’an? 

Endret av bbios
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg eg på utkikk etter nye propper til dama og Sony sine ser ut til å skåre best (whatHifi, techradar++). 

Klipsch T5 tilbyr best lyd, men mangler b.a. ANC og litt lange (passer ikkje til alle).

Ellers er Jaybirds eller Jabra som mer sportslige alternativer, men på bekostning av lyden. 

Slik eg ser det, ville eg anbefalt deg å gå for Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...