Gå til innhold

Føler meg overbelastet av info! Det reduserer livskvaliteten.


Urealistisk

Anbefalte innlegg

Er så lei av folk. Skulle ønske jeg likte folk bedre, for det har ikke alltid vært slik. Men jeg er lei av at alle skal mene noe forskjellig og si til andre hvordan de skal leve, bør leve og generelt pirke på valg. Jeg vet ikke hva jeg skal tro på. Jeg tror ikke på kristendommen, andre religioner, healing, horoskop, numerologi osv... føler jeg blir tullete av alt. Er heller ikke ateist. Kanskje mer agnostiker.. men føler ting blir litt meningsløst når det finnes så mye forskjellig tro som folk bare velger som dem vil. Jeg kjenner jo til folk som plutselig blir kristne og forandrer helt levemåte.. 

Selv ser jeg da ikke vitsen å tro på noe, da det er litt tydelig at det ikke er noe. 
 

Ellers er det alle andre livssyn da..... 

Lenke til kommentar
  • Gaea låst og gjenåpnet denne emne
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Urealistisk skrev (På 20.12.2020 den 15.24):

Er så lei av folk. Skulle ønske jeg likte folk bedre, for det har ikke alltid vært slik. Men jeg er lei av at alle skal mene noe forskjellig og si til andre hvordan de skal leve, bør leve og generelt pirke på valg. Jeg vet ikke hva jeg skal tro på. Jeg tror ikke på kristendommen, andre religioner, healing, horoskop, numerologi osv... føler jeg blir tullete av alt. Er heller ikke ateist. Kanskje mer agnostiker.. men føler ting blir litt meningsløst når det finnes så mye forskjellig tro som folk bare velger som dem vil. Jeg kjenner jo til folk som plutselig blir kristne og forandrer helt levemåte.. 

Selv ser jeg da ikke vitsen å tro på noe, da det er litt tydelig at det ikke er noe. 
 

Ellers er det alle andre livssyn da..... 

Velkommen til Jehovas vitner 

Tror du at bibelen er Guds ord eller at den er menneskers ord?  Uansett hvordan du besvarer det spørsmålet, bør du tenke over følgende: Hvis Bibelen bare er menneskers ord, finnes det neppe noen klar løsning på menneskehetens problemer. Menneskene vil bare måtte prøve å klare seg etter beste evne og håpe at de på en eller annen måte skal kunne unngå å forgifte oss selv fullstendig eller sprenge hverandre i luften i en atomkrig.

Men hvis Bibelen er Guds ord, er den nettopp det vi trenger for å komme gjennom denne vanskelige tiden. Bibelen skiller seg også ut fra alle andre bøker ved den påstanden mange av dens skribenter kom med. Cirka 40 enkeltpersoner, deriblant konger, hyrder, fiskere, embetsmenn, prester, minst en hærfører og en lege, var med på å skrive ned de forskjellige delene av Bibelen. Men om og om igjen kom skribentene med den samme påstanden, at det de skrev, ikke var deres tanker, men Guds.

William Seward en aktiv motstander av slaveriet som levde i 1800 tallet sa: Hele håpet om fremskritt blant menneskene hviler på Bibelens stadig økende innflytelse. Abraham lincoln kalte bibelen den beste gave Gud noensinne har gitt menneskene. Hvs ikke vi hadde den, kunne vi ikke skille mellom rett og galt. Den britiske juristen William Blackstone understreket Bibelens innflytelse da han sa: På disse to fundamentene, naturens lov og åpenbaringens lov ( Bibelen) hviler alle menneskelige lover, det vil si, ingen menneskelige lover skulle få motsi disse.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jehovas vitner som er en sekt. Hvorfor bli et sekt medlem som falskt påstår uten grunnlag at Jesus er engelen Mikael og dra til helvete når du kan bli kristen og komme til himmelen? Som vi var inne på før, romerbrevet 10:9-10. Den som tror og bekjenner Jesus er Herre, dvs Gud i kjødet, skal bli frelst. Og en god vei mot tro er bibel profetier.

Du kan jo starte med Jesaja 9:6 og Jesaja 52:13-53, skrevet 700 år før Kristus og hele Jesaja er komplett i dødehavsrullene datert til 150 år før Jesu fødsel, det er mao ikke noe å diskutere at jødene leste akkurat det vi leser i Jesaja når Jesus Kristus ble født. Det er en god start og jo mer du blir kjent med bibelen jo mer sikker blir du, du kan VITE at det er sant.

Lenke til kommentar
Urealistisk skrev (På 20.12.2020 den 15.24):

Er så lei av folk. Skulle ønske jeg likte folk bedre, for det har ikke alltid vært slik. Men jeg er lei av at alle skal mene noe forskjellig og si til andre hvordan de skal leve, bør leve og generelt pirke på valg. Jeg vet ikke hva jeg skal tro på. Jeg tror ikke på kristendommen, andre religioner, healing, horoskop, numerologi osv... føler jeg blir tullete av alt. Er heller ikke ateist. Kanskje mer agnostiker.. men føler ting blir litt meningsløst når det finnes så mye forskjellig tro som folk bare velger som dem vil. Jeg kjenner jo til folk som plutselig blir kristne og forandrer helt levemåte.. 

Selv ser jeg da ikke vitsen å tro på noe, da det er litt tydelig at det ikke er noe. 
 

Ellers er det alle andre livssyn da..... 

Da er det bare å la være å tro. Ingen grunn til å tro når det ikke er grunnlag for å tro.

Lev livet som best du kan uten å bli tynget ned av religion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...