Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"leker" til feil adresse, hva nå?


Gjest b5ba2...afd

Anbefalte innlegg

Gjest b5ba2...afd

Jeg bestilte litt voksen "leker" på nettet som jeg nå senere ser har min gamle adresse, det er dessverre ingen mulighet å få snakket med selger på dette tidspunktet å få byttet adresse. Chattebotten til posten er udugelig så der fikk jeg ikke svar, hva skjer med min pakke nå? Jeg flyttet for litt over 3 måneder siden, sender posten det videre til riktig sted da det kommer fra utlandet? Posten åpner vel ikke pakken da den er feilsendt?

Anonymous poster hash: b5ba2...afd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten har sine rutiner, men ikke sikkert dette fanges opp med en gang. 

1. Om de leverer til feil adresse og om pakken er liten nok havner den kanskje i postkassa til de som har flyttet inn der du bodde. Om dette er tilfelle med liten pakke så informer de som har flyttet inn at du venter en liten pakke og at de sier ifra når den har ankommet så ordner du med å hente den hos dem eller evt får dem til å sende den videre, du kan lage elektronisk pakke/brev forsendelse på posten.no om du er alt for langt unna til å hente.

2. Om den er for stor for postkasse så vil den muligens havne på post i butikk og du får hentelapp på sms som nevnt over, om det er lagt med ditt tlf nr i forsendelsen fra utlandet. Du kan da dra og hente eller du kan spørre om post i butikken kan videresende til rett post i butikk for deg.

3. Om den er for dyr til å gå rett igjennom tollen avgiftsfritt eller at avsender ikke har betalt mva for verdi+frakt=350kr+ så vil du evt få mail/sms om at du må betale toll etc. Der kan du fange den opp.

4. Om du har fått sporingsnr av avsender så kan du også følge forsendelsen under transit og så fort den ankommer norge så ta kontakt med Posten.no eller den speditør den har havnet hos og gi dem tracking nr og forklar problemet. De kan da evt sende til korrekt adresse etter at toll deklarert.

Så det ordner seg nok. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest c3158...742

Bestilte du ettersending når du flytta, og i så tilfelle for hvor lenge? Mest sannsynlig oppdager posten at adressen ikke stemmer og returnerer den, eventuelt finner de din nye adresse ved å søke opp navnet ditt. 

Anonymous poster hash: c3158...742

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...