Gå til innhold

hovedkort wifi - AMD 5600x


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte å få oppgradert pcen min, det blir vel mer eller mindre snakk om å kjøpe seg komplett nytt tror jeg.

Ifbm oppussing i huset spørs det om nytt kontor blir uten kablet internett, og jeg lurer da på å kjøpe et hovedkort som har innebygget wifi.

Av prosessor så virker nye amd 5600x å være et godt valg for meg, GPU kommer jeg til å kjøpe meg enten RTX3080 eller RX6800 XT eller hva det nå het.

Ifbm at det florer av tilbud om dagene så tenkte jeg å prøve å få sett opp meg kunne sopet i hop nødvendige deler.

Generelt er erfaring med integrert wifi ok eller er det langt bedre å gå for enten trådløst nettverkskort eller usb-variant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror integrert WIFI skal være greit nok til dagligdagse ting, men for gaming er wireless aldri å foretrekke (av egen erfaring er det veldig random om wifi fungerer greit til gaming, spesielt hvis du bor i leilighet hvor det er mye interferens). Har ikke anledning til å bruke Ethernet kabel selv og bruker for øyeblikket Powerline som fungerer utmerket for meg (kun +5 ms ift ethernet).

Men hierarkiet er slik når det gjelder WIFI adaptere.

1) PCIe Wireless
2) Integrert nettverkskort
3) "High-end" USB variant
4) Billig trådløs adapte

Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 timer siden):

Det er idioti å pusse opp uten å legge inn rør for kablet internett
Må også tenke på at huset kanskje skal selges en gang i framtiden

Nå er det ikke den delen av huset jeg må flytte kontoret til som blir pusset opp, ellers hadde det selvsagt blitt lagt opp kablet internett.

Problemstillingen gjelder ikke hvordan jeg pusser opp men tips i forhold til beste løsning for trådløst nett for pcen :)

Men da får jeg enten satse på at det vil være plass til pci trådløst kort eventuelt prøve nettverk via strømnettet. Har switch stående i patcheskap så er smal sak å få koblet en kabel til strømnettet. 

Lenke til kommentar
teke skrev (20 timer siden):

Hei,

Jeg tenkte å få oppgradert pcen min, det blir vel mer eller mindre snakk om å kjøpe seg komplett nytt tror jeg.

Ifbm oppussing i huset spørs det om nytt kontor blir uten kablet internett, og jeg lurer da på å kjøpe et hovedkort som har innebygget wifi.

Av prosessor så virker nye amd 5600x å være et godt valg for meg, GPU kommer jeg til å kjøpe meg enten RTX3080 eller RX6800 XT eller hva det nå het.

Ifbm at det florer av tilbud om dagene så tenkte jeg å prøve å få sett opp meg kunne sopet i hop nødvendige deler.

Generelt er erfaring med integrert wifi ok eller er det langt bedre å gå for enten trådløst nettverkskort eller usb-variant?

Jeg vil tro at integrert wifi er ok. Det beste teknisk sett er et trådløst nettverkskort i maskinen, der en av fordelene er at det kan byttes ut. En usb-variant vil jo virke det også men er kanskje litt ekstra forsikelse i uten at jeg vet det.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...