Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

5 minutes ago, Trym Kjærås said:

Fra obs

He he he, ja, men jeg mener hvilke sted. Det vises seg at de sender dem fra forskjellige steder i Norge ;)

• Like 1

Trym Kjærås skrev (6 minutter siden):

Fra obs

Antar spørsmålet gjaldt hvilken butikk det skulle leveres til (hvis det var hent i butikk altså) 

• Like 2

Min tidslinje:

28.04 14:37 - Epostvarsel ang. Coop, postet av silhja - tusen takk! 🙂
28.04 14:42 - Konto registret hos Coop
28.04 14:45 - Ca. tidspunkt bestilling utført, beløp reservert på kort, status InProgress på kundeside
28.04 17:50 - Epost OBS BUSKERUD Ordre registrert
28.04 23:53 - Epost OBS BUSKERUD Ordrebekreftelse
30.04 11:30 - Epost OBS BUSKERUD Kvittering, status Completed på kundeside
30.04 11:45 - Epost OBS BUSKERUD Din pakke er på vei (til lokalt postkontor)

Ser i sporingsappen at pakken er hentet i dag kl. 11:25 hos Coop Fag Utgående Langhus, estimert levering 4. mai. Juhu!

3 minutes ago, reLAXitisi said:

Min tidslinje:

28.04 14:37 - Epostvarsel ang. Coop, postet av silhja - tusen takk! 🙂
28.04 14:42 - Konto registret hos Coop
28.04 14:45 - Ca. tidspunkt bestilling utført, beløp reservert på kort, status InProgress på kundeside
28.04 17:50 - Epost OBS BUSKERUD Ordre registrert
28.04 23:53 - Epost OBS BUSKERUD Ordrebekreftelse
30.04 11:30 - Epost OBS BUSKERUD Kvittering, status Completed på kundeside
30.04 11:45 - Epost OBS BUSKERUD Din pakke er på vei (til lokalt postkontor)

Ser i sporingsappen at pakken er hentet i dag kl. 11:25 hos Coop Fag Utgående Langhus, estimert levering 4. mai. Juhu!

Bestilte også fra Buskerud med hjemmlevering .. men jeg har ikke fått kvitteringen ennå. Flere som har bestilt i Buskerud og som har fått kvitteringen?? 🥲🥲🥲

Edited by Afesa

3 minutes ago, Afesa said:

Bestilte også fra Buskerud med hjemmlevering .. men jeg har ikke fått kvitteringen ennå. Flere som har bestilt i Buskerud og som har fått kvitteringen?? 🥲🥲🥲

Jeg venter på svar fra Sandefjord. Heldigvis er dagen fortsatt ung så mye kan skje :D Jeg krysser fingrene for alle her inne 🤞🤞

• Like 2
  • Heart 1

Foråsvidt ikke så farlig for min del om det kommer idag eller over helgen...er mer redd for at hvis "min" sjåfør er den som kommer sist for å hente på et sentrallager så......bør de helst ha kontroll på hvor mye som er solgt...ugh...

• Like 1

Jeg slår ett lite slag for alle oss som ikke har bestilt til "blodpris" via coop, og venter på mailvarsling på evt neste drop, som får mailen fyllt opp, og vibrasjon på tlf hele døgnet snart grunnet bestilling meg her, og levering meg der. Ja, jeg vet dere får lov å spørre, og diskutere det, men jævlig irriterende er det uansett 😛 Gi det noen dager, gi det litt tid, les litt bakover i tråden på alle ting som er diskutert dobbelt og trippelt.. Ha en flott helg, gled dere til ps5, den er veldig bra 🙂

• Like 7
  • Heart 2

Brodern bestilte PS5 fra Obs etter meg, og han har fått bekreftelse på at sin pakke er på vei. Jeg har bare fått ordrebekreftelse så langt, så det kan tyde på at de ikke tar ting helt i rekkefølge. Vi bor i samme geografiske område også.

Lik historie med meg og en venn hvor det er 30 ordre mellom oss, den med høyest ordrenummer er sendt først og fått sporing, laveste har ikke fått noe oppdatering.

Bestilte på onsdag ca 1500, har fått to Mail, ordre registrert og ordre bekreftet. Penger ut av konto. Står «in process» på nettsiden til obs, bestilte til butikk, blir de å sende Mail når playstationen sendes til butikk? Eller får jeg bare Mail når den er kommet til butikken? 

• Like 1

Status endrer seg til Completed på Obs og du får en kvitteringsepost med sendingsbekreftelse. Ser ut som folk får de på forskjellige tidspunkt, jeg fikk min ganske seint i forhold til andre. 

Bestilt og betalt 1 disk og 1 digital på samme ordre tidligere i dag, og det kom opp ordrebekreftelse i nettleseren etter betaling med bankid.
Etterpå kom ingen ordrebekreftelse pr. epost, og ingenting under ordrehistorikk i min side.
Snakket med kundeservice og de fortalte meg at ordren måtte har blitt kansellert pga. flere en 1 stk

til info :)

• Innsiktsfullt 3

Topperenes skrev (8 minutter siden):

Bestilt og betalt 1 disk og 1 digital på samme ordre tidligere i dag, og det kom opp ordrebekreftelse i nettleseren etter betaling med bankid.
Etterpå kom ingen ordrebekreftelse pr. epost, og ingenting under ordrehistorikk i min side.
Snakket med kundeservice og de fortalte meg at ordren måtte har blitt kansellert pga. flere en 1 stk

til info :)

Ja det stod jo i grunn klart og tydelig svart på hvitt. Bra de etterlever dette da i det minste.

Edited by Mala
  • Like 4