Gå til innhold

Oppgradering - nytt skjermkort holder?


Anbefalte innlegg

Ser litt på muligheten for å kunne spille Warzone på familiemaskinen. Kjørte UserBenchmark og der pekes det på at flaskehalsen åpenbart er skjermkortet, et NVIDIA GTX-650. Om jeg kjører på med nytt og bedre skjermkort, vil maskinen da kunne glede meg i lang tid fremover?

Resultater fra UserBenchmark

UserBenchmarks: Game 15%, Desk 78%, Work 14%
CPU: Intel Core i7-6700 - 80.2%
GPU: Nvidia GTX 650 - 9.8%
SSD: Samsung 850 Evo 500GB - 110.2%
HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB - 57.8%
HDD: WD Green 2TB (2011) - 27.8%
RAM: Crucial CT8G4DFD8213.C16FAR1 2x8GB - 73.7%
MBD: Asrock Z170 Extreme4+
 

Om jeg går for nytt skjermkort, hva bør jeg passe på slik at jeg ikke ender opp med et kort som ikke funker i oppsettet eller ikke får plass i kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom er ikke spesielt kundevendelige på informasjon, så står ingenting om hvor mye plass det er inne i kabinettet.

Men siden Asrock Z170 Extreme4+ er ATX kort, regner jeg med at det er plass til et to-slot skjermkort med to vifter.

Om du ikke har tenkt å oppgradere CPU, hovedkort, og minne, ville jeg anbefalt deg å gå for et RTX 2070 eller RTX 2070 super på bruktmarkedet ;)

Lenke til kommentar
Svein M skrev (På 14.11.2020 den 19.26):

Det er sikkert god plass i dette kabinettet det er omtrent like stort som et Fractal Design R5. Om du setter inn f.eks et Nvidia GTX 1660 Super skjermkort så tenker jeg det blir bra. Du skulle hatt et par-tre vifter i kabinettet også om det ikke er det fra før.

Det er montert tre vifter i maskinen. Rakk ikke å åpne opp for å se i helga, men skal få sett så raskt jeg får det til. Når det gjelder skjermkort er det vel bare tykkelsen på lommeboken som avgjør.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...