Gå til innhold

Hvilken inspillings kvalitet bør jeg velge ?


Anbefalte innlegg

Har begynt med å overføre dv film fra kameraet mitt og inn på pc og gleder meg til å drive å redigere osv osv. Men grønn som jeg er så har jeg da oppdaget at det er tre valg å velge mellom når jeg skal overføre filmen fra Dv kameraet og inn på pc.

 

1. overføre i dv kvalitet

2. overføre i full mpeg kvalitet

 

Til nå så har jeg brukt dv kvalitet men lurer litt på hva er forskjellen på de to valgene. Bruker jeg dv kvalitet så blir filene lagret som *.avi , bruker jeg mpeg kvalitet så blir de lagret som *.mpg

 

Kan dere folkens som har peiling på dette forklare meg hva forskjellen er og hvilket format er best å bruke ?

 

Hardiskplassen spiller ikke så stor rolle da jeg har ca 400 gb å bruke.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men saken er om videoene dine på full DV- kvalitet vil bli så store at de ikke kan brennes på en plate. Du skriver ingenting om du brenner til DVD eller til CD. Problemet er nok ikke så stort hvis du brenner til DVD.

Selv brenner jeg til SVCD med en CDRW- brenner, og da kan jeg ikke gå høyere i kvalitet, for da blir filene for store til å brennes på CD ihvertfall.

Hvis du kun skal overføre til HDD, så spiller det jo forsåvidt ingen rolle......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...