Gå til innhold

2 maskiner og Bredbånd?


Anbefalte innlegg

Husk at kabelen mellom modem og switch Skal vere ein kryssa kabel.

Ikke hvis HUB'n/switchen har uplink port, eller har sånn "auto-sense" (tror jeg det kalles).

Da jeg brukte HUB før så stoppa internet totalt opp hver gang jeg kopierte filer mellom maskinene. Anbefaler switch! (Tror ikke det er rare prisforskjellen nå lengre.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fungerer dette også med telenor adsl?

Med Telenor må du enten ha en ruter eller en PC med ICS på. Dvs at den andre maskina får internett via den som er kobla til modemet. Det fungerer ikke at begge er på nett samtidig viss du kobler en switch rett i modemet.

kan noen vise meg et eksempel på en ruter som kan brukes til å dele online adsl (telenor) mellom to maskiner.

 

jeg har faktisk en svart boks som minner veldig på en ruter men denne har bare en utgang.

Lenke til kommentar
fungerer dette også med telenor adsl?

Med Telenor må du enten ha en ruter eller en PC med ICS på. Dvs at den andre maskina får internett via den som er kobla til modemet. Det fungerer ikke at begge er på nett samtidig viss du kobler en switch rett i modemet.

kan noen vise meg et eksempel på en ruter som kan brukes til å dele online adsl (telenor) mellom to maskiner.

 

jeg har faktisk en svart boks som minner veldig på en ruter men denne har bare en utgang.

kan jeg ikke bare dele med denne ?

Lenke til kommentar
Er det ikke Negtgentel som har sånne modem hvor man ikke trenger router?

Bare kople en HUB eller Switch til modemet og så kople maskinene til HUB/Switchen?

 

Har selv Tele2. Der trenger jeg ikke router, og kan kople til 3 maskiner.

*off-topic* 3 pcer bare???? erru rar el, hadde lan med 10 stk gikk som ******.... satt med 70 i ping på public servere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...