Gå til innhold

Facebook og Google sensur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, jallajall said:

Angvielig ikke helt uten grunn, Twitter mener han er en bot. Men hva er vel mer typisk for en robot enn å si 'jeg er ikke en robot'.

Lettere tragisk å bli merket av Twitter som en "bot" om han faktisk ikke er det. 🤣  Kan det være mulig, at alt han postet på Twitter, passet inn i et mønster som sammenfalt med bots? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Thorny said:


Jeg synes denne videoen bragte opp en del veldig gode poeng om akkurat hva som skjer i sosiale medier og rundt økende sensur. Og det blir plutselig veldig åpenbart når man ser på apps som Parler og Clubhouse.

Men koko-høyre synes "sensurering" er greit, så lenge det ikke er koko-høyre som blir "sensurert" ;)

https://www.engadget.com/parler-free-speech-social-network-rules-180050222.html

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, jallajall said:

YouTube removes new interview with President Trump, citing 'presidential election integrity policy'

YouTube this week censored a recent interview with former President Donald Trump, claiming the video violated its new standards regarding allegations of election fraud.

Dypt krenkede personer hevder igjen at de har blitt bannet fra YouTube : UTEN GRUNN!! 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
graavik skrev (22 minutter siden):

Men mener du at åpenbare løgner og propaganda, slik som fra donald trump, skal få påvirke fjols slik at de ender opp med  livsfarlige tilstander?

Jeg mener at sensur på moralsk grunnlag er galt uansett. Hvis jeg forstår det riktig kan alle som er uenige med Trump svare på argumentene hans. Om du har et forum med regler som alle må forholde seg til, blir brutt så fjernes innlegget. Slik som her på forumet. Om Twitter bryter noen lover er det et helt klart at nei det gjør de ikke. Tjenesten er gratis og den sensurerte kan ikke klage på tjenesten. Det er det ingen tvil om det de gjør er rett i henhold til loven. Diskusjon.no opererer på samme måte og det er fullt ut akseptert og i henhold til loven i Norge og Twitter i USA. Spørsmålet er om dette er noe vi bør endre? Jeg mener at Trump kan klage på valgresultatet så mye han vil, likesom at noen klager på at parkeringsbøtene er for små. Like feil begge to, men sensurert bort? Bør vi ha rettningslinjer som regulerer sosiale medier og hva bør de isåfall være er spørsmålet. Vi lever i en helt ny informasjonsverden og regelverket følger ikke med.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Oddvardm said:

Jeg mener at sensur på moralsk grunnlag er galt uansett. Hvis jeg forstår det riktig kan alle som er uenige med Trump svare på argumentene hans. Om du har et forum med regler som alle må forholde seg til, blir brutt så fjernes innlegget. Slik som her på forumet. Om Twitter bryter noen lover er det et helt klart at nei det gjør de ikke. Tjenesten er gratis og den sensurerte kan ikke klage på tjenesten. Det er det ingen tvil om det de gjør er rett i henhold til loven. Diskusjon.no opererer på samme måte og det er fullt ut akseptert og i henhold til loven i Norge og Twitter i USA. Spørsmålet er om dette er noe vi bør endre? Jeg mener at Trump kan klage på valgresultatet så mye han vil, likesom at noen klager på at parkeringsbøtene er for små. Like feil begge to, men sensurert bort? Bør vi ha rettningslinjer som regulerer sosiale medier og hva bør de isåfall være er spørsmålet. Vi lever i en helt ny informasjonsverden og regelverket følger ikke med.

Tenk på konsekvensene.  donald trump fikk folk til å angripe retts-staten med vold. Er det greit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...