Gå til innhold

Platespiller (vinyl/LP) til under 5000 kr


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å oppgradere fra Sony PS-LX300USB (med Audio Technica AT91 stift) til noe lignende Pro-Ject Debut Carbon 2M Red.

Viktige ønsker:

- "Pure" Phono utgang, uten at det først går via en innebygd forsterker

- Mulighet for vekt justering

- Mulighet for å spille 33,3 + 45 RPM

- God kvalitet på materialene, noe som ikke resonerer bass så lett

- Justeringsmuligheter på føttene slik at den kan vatres opp.


Debut Carbon med 2M stift fra Ortofon har vært på ønskelisten i flere år, men jeg ser det har kommet flere modeller fra andre merker som virker som de konkurrerer med denne. Setter derfor pris på tilbakemeldinger fra noen andre som har vurdert platespillere til rundt 2,5-4,5k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du innebygd RIAA eller Phono? Jeg har en Audio Technica AT-LP60 som jeg synes har dårligere innebygd Phono enn Sony sin, og jeg har inntrykk av at det går igjen hos mange platespillere som har innebygd RIAA, at de har dårlig lyd via Phono..

Ser at Pro-Ject Debut Carbon M2 er 500 kr billigere hos Soundgarden enn hos PK.no nå.. Tror jeg går for den, virker som et safe valg med mulighet til oppgradering av stiften til 2m Blue.

Endret av iBrick
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Gikk for Pro-Ject Debut Carbon M2, og er veldig fornøyd :) Ble veldig mye bedre lyd enn jeg var vandt til, helt annen verden. Er også bra at man har mulighet til å oppgradere til 2M Blue.
Jeg kjøpte den gamle modellen på tilbud til 3000, men jeg ville kikket på Pro-Ject Debut Carbon Esprit (DC). Den med akryl plate og ny og forbedret motor. Ser den ligger ute til 4890,-, som jeg synes er en grei pris, med tanke på at jeg må ut med rundt 1000 kr for å få akryl plate (for mindre støy/resonans).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endte opp med Debut Carbon Evo med 2M red, som følger med spilleren.
Sort matt, siden det var det de hadde på lager.
De med farger var det ~3 måneders leveringstid på grunn av covid

Forventet å ankomme på onsdag, men regner med å få den i morgen kveld.

Hentet min første plate i forrige uke, og klarte ikke vente.

Min far har omtrent 3k plater, og kjenner noen med 6k plater, så ikke sikkert jeg trenger å kjøpe så mange.

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...