Gå til innhold

Kan noen bruke min lader til elbil i et borettslag?

Bryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en leilighet i et borettslag.

I en åpen fellesgarasje så har den tidligere eieren montert en ladestasjon for el-bil på sin private parkeringsplass. Det er satt opp en strømmåler for denne fysiske ladestasjonen.

Spørsmålet mitt er:

- Kan hvem som helst bruke denne ladestasjonen tilhørende min garasjeplass slik at jeg får større strømregning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etisk nei, men problemet er vel ingen som hidrer de å gjøre det? Vet ikke om garansjen er offentlig eid, og du bare leier plass, men etisk nok burde de som lader få lov og betale for strømmen i minstefall. Men er jo grunn for de fleste ladeplasser har ladekort for å ungå å få gratis strøm. Men godt mulig du ikke får lov å ha et slik system.

Men du må vel ta det opp med styret eller lederen i borettslaget å finne løsning.Se om du kan ha kamera på plassen?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Skrevet (endret)
LMH1 skrev (9 minutter siden):

Etisk nei, men problemet er vel ingen som hidrer de å gjøre det? Vet ikke om garansjen er offentlig eid, og du bare leier plass, men etisk nok burde de som lader få lov og betale for strømmen i minstefall. Men er jo grunn for de fleste ladeplasser har ladekort for å ungå å få gratis strøm. Men godt mulig du ikke får lov å ha et slik system.

Men du må vel ta det opp med styret eller lederen i borettslaget å finne løsning.Se om du kan ha kamera på plassen?

Ok. Den tidligere eieren fortalte at vedkommende hadde en nøkkel for å bruke ladestasjonen. Mener vedkommende ladekort? 

Kan man bruke samme ladekortet til alle ladestasjonene i et borettslag?

Endret av Bryst
Skrevet
Sampson skrev (8 minutter siden):

Om den er satt på en egen kurs knyttet til din leilighet burde det være lett å stenge strømmen til den.

Dette skal jeg spørre om. Eventuelt finne ut av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...