Gå til innhold

Laptop med batteri hele dagen


:utakt

Anbefalte innlegg

Finnes det? 

Prøver å finne en erstatning for laptopen til samboer. Den er gammel og generelt ræva på alle områder, men det største ankepunktet er at batteriet holder ca en time. 

Så ser jeg produsenter lover "ti timer" og "tolv timer" batteritid på nye maskiner, men når jeg leser tester og sånn så er realiteten som regel fem timer. Ish. 

Ideelt sett skulle vi hatt en som holdt en arbeidsdag omtrent. Sju - åtte timer. Det er enkel bruk, som regel MS Office og generell surfing, så vi har ikke lyst til å blåse altfor mye penger på dette heller. 

Størrelse 14-15 tommer. Ikke 13 og nedover, blir for smått. 

Noen som har erfaringer og kan anbefale noen konkrete modeller? Det er tydeligvis ikke noe poeng å lese skrytelista / spesifikasjoner fra produsent og jeg orker ikke mer googling. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (19 minutter siden):

Finnes det? 

Prøver å finne en erstatning for laptopen til samboer. Den er gammel og generelt ræva på alle områder, men det største ankepunktet er at batteriet holder ca en time. 

Så ser jeg produsenter lover "ti timer" og "tolv timer" batteritid på nye maskiner, men når jeg leser tester og sånn så er realiteten som regel fem timer. Ish. 

Ideelt sett skulle vi hatt en som holdt en arbeidsdag omtrent. Sju - åtte timer. Det er enkel bruk, som regel MS Office og generell surfing, så vi har ikke lyst til å blåse altfor mye penger på dette heller. 

Størrelse 14-15 tommer. Ikke 13 og nedover, blir for smått. 

Noen som har erfaringer og kan anbefale noen konkrete modeller? Det er tydeligvis ikke noe poeng å lese skrytelista / spesifikasjoner fra produsent og jeg orker ikke mer googling. 

her er en enkel HP kjerre med skapelig batteri

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/32622/hp-pavilion-14-ce2802no-14-barbar-pc-solv

 

titt på elkjop.no kryss av for bærbar windows home 14 og hp

så finner du flere som burde passe, ikke dyre, under 6000 og under 7000

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (47 minutter siden):

her er en enkel HP kjerre med skapelig batteri

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/32622/hp-pavilion-14-ce2802no-14-barbar-pc-solv

 

titt på elkjop.no kryss av for bærbar windows home 14 og hp

så finner du flere som burde passe, ikke dyre, under 6000 og under 7000

 

Det er liksom det jeg har gjort, men oppgitt batteritid på spesifikasjonene stemmer aldri overens med virkeligheten i følge tester. De tosifret antall timer er liksom med ti prosent lys på skjermen og idle.. Men skal ta en titt på den hp modellen, takk for tips! 

oddeh skrev (46 minutter siden):

Håpet å klare meg med ca halvparten, kanskje litt over. Men må jeg opp i femsifret så må jeg det. Takk for innspill! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...