Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i analen


Smerter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann i 40-årene som harslitt med kraftige smerter i analen i årevis. Ingen leger eller spesialister finner ut av hva det er. Jeg kan også kjenne at det stråler noe ned i bena, speisle tpå høyre siden og under tåa ved siden av storetåa på venstre side. Men det er lang ifra det som plager meg mest. Jeg merker det mest i stressende perioder.

 

Men jeg må gå lange turer hver dag for å holde smrtene nogen lunde unna, og jeg klarer sjelden å sitte stille lenge av gangen. Jeg drikker alkohol hver kveld for å dempe smertene såpass at jeg får sove.

 

Noen år tilbake brukte jeg mye amfetamin som jeg blandet i sprøyter og sprøytet i analen. Jeg har fortalt dette til legen, men ingen finner årsaken. 

 

Dette går kraftig utover livskvaliteten og jeg er desperat etter hjelp. Jeg bruker bedøvende salver i bakenden flere ganger om dagen uten hell.

 

Jeg merker også at dette er enda mer plagsomt i spesielt stressende perioder.

 

Jeg er helt desperat etter hjelp... er det noen i samme situasjon som vet hva dette er og hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/17/2020 at 4:56 PM, Skandinav said:

Under forutsetningen at du er godt utredet for din helsetilstand, og at man ikke finner ut hva som feiler deg, da er det ikke stort som gjenstår av mulige årsaker.
Man skal ikke se bort fra at dette dreier seg om en form for nevralgi. Det er et medisinsk område som hittil er relativt "uoppdaget". Les mer om det her: https://sml.snl.no/nevralgi

Helt enig her. 

Man må jo anta at du har fått anoskopi/rektoskopi/coloskopi for å se etter lokale årsaker. Men når alt "ser" fint ut, men du har smerter, så er det ikke utenkelig at dette har grunn i nervepåvirkning. Prolaps er ikke utenkelig med tanke på smertene ned over benet, men akkurat i analen ligger nervene som springer ut fra ryggen nedenfor der prolaps er mulig, men allikevel kan det være andre ting som presser mot nervene. 

Vurdering hos nevrolog?

Lenke til kommentar

Flere symptomer? Hvor lenge har det vedvart? Skjedde det plutselig eller var det noe som skjedde i det tidsrommet? Er det noen type mat eller matvaner som trigger det mer eller mindre? Hvordan er avføringer? Hva mener du med stress, psykisk eller fysisk som i trening? Trener du mye?

Helt umulig å si noe om her, men oppsøk flere leger og spesialister, i Norge eller i utlandet. Det kan være alt fra en autoimmun sykdom, til en nerve i klem, hemmoroide, fysisk skade, prolaps, til kreft eller cyste.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...