Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utlevere servicehistorikk


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en bil der motor vistnokk skulle ha blitt byttet. Selger husket ikke alt jeg spurte om, så han ba meg ringe til forhandleren å spørre de. Forhandleren nekter å si noe som helst på grunn av personvernet. Hvorfor?

Jeg ba ikke om å få noen papirer eller navn av noe slag, alt jeg ba om var kilometerstanden når motor var byttet. Hvordan svekkes personvernet hvis jeg får vite en kilometerstand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Postkassestativ skrev (21 timer siden):

Jeg ba ikke om å få noen papirer eller navn av noe slag, alt jeg ba om var kilometerstanden når motor var byttet. Hvordan svekkes personvernet hvis jeg får vite en kilometerstand?

Det er i bestefall en misforståelse, og i verste fall et påskudd for å holde tilbake den informasjonen.

Statens Vegvesen henviser til personvernet når de ikke legger km.stand ut på nett, men du får den oppgitt hvis du logger deg på "Min side" på vegvesen.no . Poenget er at informasjonen ikke skal kunne misbrukes, men oppgis til den som har et reelt behov for den.

Lenke til kommentar

Tror rett og slett du treffer på feil person her. Prøv å ta kontakt med f.eks importør. Litt alt etter merke/importør vil de hjelpe deg videre. Jeg har hatt god nytte av importøren til Opel en gang i tiden, når det lokale Opelverkstedet var vrang. Det var og angående å hente ut tidligere informasjon om bilen. Importøren fikk ta i den informasjonen jeg ba om uten problemer. Tok en ukes tid eller så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...