Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, har havnet i en kjip knipe. Kompisen min er å styrer med exen min. Vi har 2 barn å ønsker å få snakket ut å se hva som skjer med oss. Kompise min driver å såver hos henne. Hun sier det ikke er noe men synest det er rart da hun vill snakket ut med meg men har andre på overnatting. Jeg er jævlig såra å skuffet men er enda vannvittig gla i henne å ønsker å årne opp. Hva ville dere gjort?

Endret av Undrendemeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de hatt vennskap før? Hvis nei så høres det ut som de begge er hypp på hverandre, og de er voksne selv som må finne ut av det, samtidig som det er litt kynisk av vennen din - ville isåfall droppet han som venn. 

Men bare spør dem rett ut, i og med at dere har to barn sammen, bedre å få avklaring fra de det gjelder enn synsing på forum. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 timer siden):

Har de to barn sammen er det ikke bare å kutte kontakten sånn helt uten Widerøe. 

Da hadde det definitivt vært over for meg, for begge to. Ville kutta kontakten for alltid, ingen kompromiss. Å "ordne opp" hadde kun vært avtaler med barna og andre praktiske ting. Så hadde jeg fokusert på meg og mitt og levd ansvarlig. Flere fisk i havet. Men ansvar kommer først.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (8 minutter siden):

Da hadde det definitivt vært over for meg, for begge to. Ville kutta kontakten for alltid, ingen kompromiss. Å "ordne opp" hadde kun vært avtaler med barna og andre praktiske ting. Så hadde jeg fokusert på meg og mitt og levd ansvarlig. Flere fisk i havet. Men ansvar kommer først.

Samtidig er det mange nyanser i et tidligere forhold, særlig hvis barn er involvert. Har det vært følelser før kan det komme tilbake. Er bedre å prøve å ha en dialog for trådstarter, hvem vet hva som har skjedd eller muligheter som kan åpne seg i framtiden (eller lukke seg hvis han stenger kontakt). Bedre å være åpen enn rigid tankegang. 

Lenke til kommentar
nacario skrev (1 minutt siden):

Samtidig er det mange nyanser i et tidligere forhold, særlig hvis barn er involvert. Har det vært følelser før kan det komme tilbake. Er bedre å prøve å ha en dialog for trådstarter, hvem vet hva som har skjedd eller muligheter som kan åpne seg i framtiden (eller lukke seg hvis han stenger kontakt). Bedre å være åpen enn rigid tankegang. 

Ikke når tilliten er brutt på den måten. Hvor skal grensene gå?

Lenke til kommentar
Taurean skrev (47 minutter siden):

Ikke når tilliten er brutt på den måten. Hvor skal grensene gå?

Hvis jeg forstår det rett var de ikke sammen på tidspunktet kompisen sov over. En alenemor med to barn kan som alle mennesker være ensom og ha sine behov, men igjen synsing av hva som har skjedd. Men de har to barn sammen, ting kan alltid repareres, er synd å flatt ut ignorere noen hvis det er en sjangs for å få til noe godt mellom seg og barna.

Men som sagt bør trådstarter avklare med ex og kompisen, få fakta

Lenke til kommentar
nacario skrev (3 timer siden):

Hvis jeg forstår det rett var de ikke sammen på tidspunktet kompisen sov over. En alenemor med to barn kan som alle mennesker være ensom og ha sine behov, men igjen synsing av hva som har skjedd. Men de har to barn sammen, ting kan alltid repareres, er synd å flatt ut ignorere noen hvis det er en sjangs for å få til noe godt mellom seg og barna.

Men som sagt bør trådstarter avklare med ex og kompisen, få fakta

Blir litt kaldt å drive å holde på sånn noen dager til 1 uke etter man var i et forhold med barn, og -så- plutselig begynne å diskutere å bli sammen igjen. Det blir veldig kaldt og kynisk. Akkurat som at man er desperat etter oppmerksomhet fra noen andre.

Folk får gjøre som de vil, men jeg ville ikke godtatt å vært noen dørmatte.

Lenke til kommentar
Gjest 3f86d...598

Ordne opp på best måte for barna, uansett! Her er det stor sjanse for bitterhet og oppførsel som kan sette stygge spor hos ungene. Du kan kun styre dine handlinger og husk at barna vil se og ta etter disse, langt mer enn hva du sier. Sett heller ikke moren opp mot barna nå eller i fremtida. 

Når det er sagt, så ville jeg konfrontert "kompisen" din med dette. Han burde holdt seg unna uansett, både med tanke på at det er kameratens eks og dere har barn sammen, men kanskje han tror du er ok med det? Du kan selvsagt ikke kreve at de slutter, da de er voksne mennesker, men du trenger ikke beholde han som en venn om han ikke godtar det. For han oppfører seg absolutt ikke som en. 

Uten at jeg skal påstå at jeg har kjennskap til deres forhold, så er jeg derimot ikke sikker på om det er noe poeng å "legge seg etter" eksen din. Hun holder tydeligvis på med din egen kamerat. Selv om dere en gang skulle blitt sammen igjen, så vil ikke det kunne viskes ut. Ønsker ikke å være krass og dette er sett utenfra, men i mitt hode er det bedre å gå videre og finne noen som fortjener deg i stedet. 

Men - mitt poeng - sett barna foran, samme hvor kjipt ting måtte bli. 

Anonymous poster hash: 3f86d...598

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...