Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gi meg litt sex. Hva er det jeg ikke forstår?


Anbefalte innlegg

Kastrup skrev (På 23.9.2020 den 18.04):

Hei, og Guds fred i stuen.

Først og fremst skal det sies at du gjør veldig mange ting bra i livet ditt: En god jobb, en bra lønn, være far for sine barn, ta vare på kroppen sin. Det alene gjør deg til en mann av relativt høy seksual-markedsverdi, og det finnes sånn sett ingen rasjonell grunn for at du skulle borre deg fast i en kvinne på den måten du har gjort her, særlig når du får så lite igjen for det. 

For å være helt ærlig levner jeg ikke ekteskapet ditt mye håp. Skilsmisse-statistikken er på rundt halvparten i utgangspunktet, og på toppen av det kommer ditt ekteskap trekkende med de problemene og steile frontene du beskriver. Jeg ville aldri satt penger på at ekteskapet ditt vil holde. Så når det kommer til hva du bør gjøre, vil jeg si at skilsmisse i hvert fall bør være på bordet. I Norge er det virkelig ikke noe praktisk problem å skille seg. Ja, det koster begge parter både tid og penger å gå fra en husholdning til to husholdninger, men det er ingen som blir ruinert, og du har fortsatt rett på å få være far.  

Ha det i bakhodet i hvert fall. La det synke inn at du faktisk har det alternativet, og la det hjelpe deg med å ta mer kontroll over hvordan relasjonen mellom deg og henne skal være fremover. For det må du uansett dersom du vil at kona skal ville knulle deg. 

Transaksjonell sex:

Kort forklart: Kvinner har sex av to grunner: enten fordi de er tent og har lyst, eller i bytte mot noe. Dette vet du allerede. Hvis du ikke vet det rent kognitivt, så vet du det allikevel inne i ditt innerste indre. Så jeg skal ikke kaste tid på "hvorfor" og "hvordan", annet enn å nevne at det alltid er nyttig å lese seg litt opp på evolusjons-psykologi. 

Den seksuelle dynamikken mellom deg og kona er fullstendig transaksjonell av natur. Og det er noe du er akkurat like mye med på å opprettholde som henne. Når du beskriver dynamikken i forholdet deres, er det som at du hele tiden ser det fra et perspektiv om at du gir henne noe eller bringer noe inn i forholdet, og at hun så belønner deg med sex. Det virker sågar som at du tror du kan lagre alle de "riktige tingene" du tidligere har gjort i forholdet, og så hente disse gode gjerningene frem igjen på et seinere tidspunkt, og da i form av sex. 

I tillegg til at sexlivet deres er transaksjonelt av natur, virker kona di også å være særdeles trygg på deg. Alt for trygg på deg og hvor hun har deg. Det eneste som står i ditt hodet er hva godt du kan gjøre for din kone og din familie, i håp om å bli belønnet med sex, så jeg vil anta det viser igjen i din adferd at hun har absolutt null å bekymre seg for når det kommer til potensielle eskapader fra din side. 

Resultat: Ingen sex. Hvorfor skulle hun vel gidde det? Hun har jo hverken lyst på deg, eller noen transaksjonell grunn til å ligge med deg. 

Hvordan få henne til å ha lyst:

Som sagt så tenker jeg at toget er kjørt i denne relasjonen. En dynamikk som gjør at hun vil ligge med deg er nødvendig å etablere fra starten av. Å plutselig skulle starte med dette nå, etter mange år med tørke og bitterhet, vil være mye vanskeligere enn å bare sette grenser for seg selv fra starten av. Kanskje hvis du går for skilsmisse vil hun begynne å ligge med deg igjen, men heller ikke da kan du tillate deg å bare slenge deg på hennes lass - sånn som du har gjort helt siden denne relasjonen startet. 

Hvis du vil ha noen tips for hvordan du kanskje kan snu på flisa, vil jeg anbefale deg å begynne å fokusere mer på ditt liv. Ja, barna dine kommer først, men det er ingen grunn til at kona di skulle komme før deg igjen. Vær ute og rundt om kring, ikke bare tilbring hele ditt sosiale liv (utenom jobben) hjemme med henne. Pynt deg før du forlater hjemmet. La fantasiene hennes spinne om hvordan du kanskje er utro, og la det jobbe til din fordel. Vær snill og grei og forståelsesfull og alt det der, men lev også ditt eget liv uavhengig av henne. 

For å tenne på deg må hun se opp til deg og beundre deg. Og det gjør hun ikke så lenge du gjør henne til sentrumet i ditt liv, så lenge du ikke setter din egen tid og din egen oppmerksomhet først. Det er ikke noe drama for å henne å spinne på når det gjelder å lure på hva du holder på med når hun ikke er til stede.

Hun trenger å kjenne på litt konkurranse-mentalitet i forhold til hvor hun har deg, og akkurat det gjør du svært vanskelig for henne.

Tenk tilbake på når hun sist pleide å knulle deg regelmessig. Hva var det? De 6 månedene eller det ene året før du satt der med både samboerskap og barn, og hun hadde deg rundt lillefingeren? Grunnen til at hun knullet deg da var at du ikke hadde gitt henne alt ennå. Jeg vil anta det var hun som pushet på for både det ene og det andre, å "ta forholdet videre", mens du gjorde det beste du kunne for å holde igjen. Hun knullet deg da fordi det tente henne at du holdt igjen, og ikke bare slengte rundt deg med din oppmerksomhet og gjorde henne til den personen livet ditt svermer rundt. 

Så vær mindre tilgjengelig. Lev mer for deg selv. La henne tro at du er utro. Ikke si det rett ut at du er det, men lev i det minste livet ditt og adopter et tankesett som tilsier at muligheten ikke ville vært helt utenkelig for henne. Og la hennes fantasi gjøre resten. 

Kanskje det funker, kanskje ikke. Hvis ikke får du heller være mer kresen neste gang, og aldri la deg underkue til det nivået at du omtrent bare er en nyttegjenstand. Blir ikke sex ut av sånt. 

Boktips:

https://www.amazon.com/No-More-Mr-Nice-Guy/dp/0762415339

Har ikke lest den selv, men det ryktes at den tar ditt problem på kornet. 

 

Det tenner mange kvinner å få bli gravide og få masse unger, det er jo det vi er skapt for. Så faller sexlysten ned og interessen for mannfolka helt bort når man har fått sine fullkomne barn, økonomisk trygghet, hus, båt, bil og jobb og karriere er viktigere. Selv er jeg der at jeg kommer bare til å ha sex med en mann om han vil gjøre meg gravid, da jeg ønsker meg barn, men lysten på en mann er liksom ikke der og det av gode grunner. Er selv bare interessert i menn pga de samme tingene og har ikke troen på gode Relasjoner eller kjærlighet. Vi damer elsker i hvert fall spenningen ved å jakte en mann for befruktning, samboerskap etc, for å la det gå i skyggen om han ikke er verdt å jobbes for og står der som en gjenstand mens karriere, barn og dyr er førsteprioritet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye tekst så langt så kanskje ikke jeg har fått med meg alt. 

At sekslivet tar en dypp de første årene etter et barn kommer er ikke uvanlig. Det er ikke det som bekymrer meg med din situasjon. Det er at dersom dere ikke snakker som et par.

kunne skrevet mye, men prøver å holde det kort. 

Prøv finne tid til å snakke sammen 30min i uka. Ikke om sex, men hva som skjer i deres liv og da helst utenfor husets 4 vegger. 

Finn tid til hverandre og hver for dere. En langhelg. Fri noen mens ungen er i barnehagen.  gutte/jente tur. 

Jeg ser på manglende sex som et symptom og ikke årsaken til problemet. Hva årsaken er kan kun dere komme fram til. 

 

Lenke til kommentar
20 hours ago, Søx said:

Det tenner mange kvinner å få bli gravide og få masse unger, det er jo det vi er skapt for. Så faller sexlysten ned og interessen for mannfolka helt bort når man har fått sine fullkomne barn, økonomisk trygghet, hus, båt, bil og jobb og karriere er viktigere. Selv er jeg der at jeg kommer bare til å ha sex med en mann om han vil gjøre meg gravid, da jeg ønsker meg barn, men lysten på en mann er liksom ikke der og det av gode grunner. Er selv bare interessert i menn pga de samme tingene og har ikke troen på gode Relasjoner eller kjærlighet. Vi damer elsker i hvert fall spenningen ved å jakte en mann for befruktning, samboerskap etc, for å la det gå i skyggen om han ikke er verdt å jobbes for og står der som en gjenstand mens karriere, barn og dyr er førsteprioritet. 

Dette er vel veldig ærlig og sant. Menn er forenklet sett sæd-produsenter som er nødvendig for at kvinner skal få barn. Etter at barna er kommet blir mannen gjerne "degradert" da han har gjort jobben og barna / andre ting blir prioritert i ytterste konsekvens.

Lenke til kommentar
On 10/3/2020 at 4:31 AM, Søx said:

Det tenner mange kvinner å få bli gravide og få masse unger, det er jo det vi er skapt for. Så faller sexlysten ned og interessen for mannfolka helt bort når man har fått sine fullkomne barn, økonomisk trygghet, hus, båt, bil og jobb og karriere er viktigere. Selv er jeg der at jeg kommer bare til å ha sex med en mann om han vil gjøre meg gravid, da jeg ønsker meg barn, men lysten på en mann er liksom ikke der og det av gode grunner. Er selv bare interessert i menn pga de samme tingene og har ikke troen på gode Relasjoner eller kjærlighet. Vi damer elsker i hvert fall spenningen ved å jakte en mann for befruktning, samboerskap etc, for å la det gå i skyggen om han ikke er verdt å jobbes for og står der som en gjenstand mens karriere, barn og dyr er førsteprioritet. 

Håper ingen faller i fellen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...