Gå til innhold

Data skjerm portrait mode


Hans79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske valig på en del eldre skjermer at de har Vesa feste som kan roteres som standard. Om du leter litt på dynga kan det godt hende du finner en gammel pc skjerm du kan stjele festet fra.

De fleste skjermer har vesa feste bakpå enda.

Gjorde dette selv med en gammel 4-3 skjerm på jobb som skulle kastes. Tok av festet og satt på en nyere widescreen skjerm så jeg kunne ha den vertikalt.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, vidor said:

HP hadde vel en del roterbare VESA-fester på skjermstativene sine for noe år siden. Du kan jo prøve å få ta i et sånt eller lignende.

Tro om det ikke var en HP skjerm jeg tok mitt fra. Høydejustering og greier. Flott feste.

Skjønte aldri helt hvorfor det skulle være mulig å rotere den orginale skjermen. Hadde jo veldig lite for seg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
59 minutes ago, vidor said:

Ikke sikker på når dette var men skjermene virka ganske høye. Har en Asus 16:9 skjerm på roterbar fot og den blir veldig høy i forhold til avisskjermen, så det var kanskje noe mellomting designet for tabloider. Det var ikke vanlig med roterbare skjermer på den tiden.

Tok å leita litt mens jeg alikevell var på jobb, og fant faktisk en til slik skjerm!

Må passe på å ta var på foten før den kastes.

Skjermen er iallefall en HP P9626, og kan justeres i alle mulige vinkler, og høyt nok til at en 24" widescreen skjerm kan brukes i høyden.

IMG_20200824_220933.jpg

IMG_20200824_220854.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...