Gå til innhold

Den legendariske banantråden - stem og diskuter!


Liker du banan?  

35 stemmer

  1. 1. Liker du å spise bananer

    • Jeg elsker det!
      12
    • Jeg liker det sånn passe.
      14
    • Tja, jeg liker det litt.
      4
    • Liker det ikke.
      4
    • Jeg HATER det! Det verste jeg vet!
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Medical Medium om bananer: De er en av de mest næringsrike og helbredende matsortene som finnes. De har anti- virus, bakterie og sopp -egenskaper, styrker nervesystemet, og er utmerket "hjerneføde". De støtter tarmens naturlige bakterier og hjelper immunforsvaret. De er et hemmelig våpen for å bekjempe fordøyelsessykommer. De bør spises når de er gule og har fått små brune prikker.
https://www.medicalmedium.com/blog/bananas

https://www.medicalmedium.com/blog/banana-milkshake

Jeg sitter nå og koser meg med en banansmoothie med blåbær, mango og appelsin :)

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (13 timer siden):

Medical Medium om bananer: De er en av de mest næringsrike og helbredende matsortene som finnes. De har anti- virus, bakterie og sopp -egenskaper, styrker nervesystemet, og er utmerket "hjerneføde". De støtter tarmens naturlige bakterier og hjelper immunforsvaret. De er et hemmelig våpen for å bekjempe fordøyelsessykommer. De bør spises når de er gule og har fått små brune prikker.
https://www.medicalmedium.com/blog/bananas

https://www.medicalmedium.com/blog/banana-milkshake

Jeg sitter nå og koser meg med en banansmoothie med blåbær, mango og appelsin :)

Det er bra. :)

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 9.1.2021 den 20.43):

Jeg sitter nå og koser meg med en banansmoothie med blåbær, mango og appelsin :)

Det er veldig sunt, sammen med mye annen frukt. Det at folk ikke spiser mye frukt fordi det er mye "sukker" i det er helt feil. Det har ikke samme egenskapene som hvitt sukker, og kan ikke sammenlignes. Ukritisk sitter jo de samme folkene og spiser godteri på helg, drikker brus og mesker seg med "hverdagsmat" som ikke er i nærheten så sunt og bra som frukt. Ja såklart legger man på seg om man overstiger X antall kcal, om det så er av brokkoli, men at frukt inneholder mye "sukker" er helt urelevant argumentasjon for å ikke spise frukt. Folk kan ta seg en bolle! Mens jeg tar meg en banan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (8 minutter siden):

Det er veldig sunt, sammen med mye annen frukt. Det at folk ikke spiser mye frukt fordi det er mye "sukker" i det er helt feil. Det har ikke samme egenskapene som hvitt sukker, og kan ikke sammenlignes. Ukritisk sitter jo de samme folkene og spiser godteri på helg, drikker brus og mesker seg med "hverdagsmat" som ikke er i nærheten så sunt og bra som frukt. Ja såklart legger man på seg om man overstiger X antall kcal, om det så er av brokkoli, men at frukt inneholder mye "sukker" er helt urelevant argumentasjon for å ikke spise frukt. Folk kan ta seg en bolle! Mens jeg tar meg en banan.

Helt enig. :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Pliscin said:

Det er veldig sunt, sammen med mye annen frukt. Det at folk ikke spiser mye frukt fordi det er mye "sukker" i det er helt feil. Det har ikke samme egenskapene som hvitt sukker, og kan ikke sammenlignes. Ukritisk sitter jo de samme folkene og spiser godteri på helg, drikker brus og mesker seg med "hverdagsmat" som ikke er i nærheten så sunt og bra som frukt. Ja såklart legger man på seg om man overstiger X antall kcal, om det så er av brokkoli, men at frukt inneholder mye "sukker" er helt urelevant argumentasjon for å ikke spise frukt. Folk kan ta seg en bolle! Mens jeg tar meg en banan.

Dette er faktisk en tragedie, det virker som det er blitt en trend innen helse at frukt er lik raffinert sukker så folk spiser mindre frukt (men boller og sjokolade spiser de). Frukt og bær er det som inneholder mest antioksidanter av alle matvarer som finnes! Og sammen med det helt naturlige sukkeret får man i seg lassevis med næringsstoffer, og naturlig vann som hjelper til å hydrere og rense kroppen, dette finnes ikke i sjokolade. Så ja, bolla kan de ha for meg mens jeg lager meg en smoothie med banan!

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Dette er faktisk en tragedie, det virker som det er blitt en trend innen helse at frukt er lik raffinert sukker så folk spiser mindre frukt (men boller og sjokolade spiser de). Frukt og bær er det som inneholder mest antioksidanter av alle matvarer som finnes! Og sammen med det helt naturlige sukkeret får man i seg lassevis med næringsstoffer, og naturlig vann som hjelper til å hydrere og rense kroppen, dette finnes ikke i sjokolade. Så ja, bolla kan de ha for meg mens jeg lager meg en smoothie med banan!

Sånn burde alle tenke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Scarvo skrev (1 time siden):

Jeg er her for deg hvis du vil snakke om den fæle opplevelsen og traumene du kanskje sliter med nå.❤️ 

Bare.. tiden... leger.. dette... såret..

Jeg lå i bananstilling (fosterstilling) i dusjen og gråt i noen timer etter den horrible opplevelsen. Etterpå ble det noen timer i banana hammocken min for å drukne sorgene med bananlikør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes en katteleke som er fylt med kattemynte og formet som en banan, visste du det? Den skal være populær hos kattene har jeg hørt:

Avbildet: Yeowww! Banana

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...