Gå til innhold

Den legendariske banantråden - stem og diskuter!


Liker du banan?  

35 stemmer

  1. 1. Liker du å spise bananer

    • Jeg elsker det!
      12
    • Jeg liker det sånn passe.
      14
    • Tja, jeg liker det litt.
      4
    • Liker det ikke.
      4
    • Jeg HATER det! Det verste jeg vet!
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bananer inneholder et stoff som heter tryptofan -  tryptofan er en aminosyre.

Tryptofan er med på å lage serotonin i kroppen og serotonin er et stoff som trengs i hjernen for å føle seg bra. 

Selvom banan inneholder mye tryptofan så gir ikke inntak av banan en god effekt mot f.eks depresjoner ifølge forskning.
Men hvis en likevel tror at det fungerer å spise banan så har en i alle fall noe som heter placebo-effekt som gjør at det likevel kan fungere tror jeg, og du får i deg mye tryptofan uten å måtte kjøpe kosttilskudd.

Noen eksperter tror f.eks at banan kan hjelpe mot søvnproblemer og fyllesjuke. Og det kan hende at det ligger noe i det - men først og fremst tror jeg placebo-effekten har mest å si hvis en ikke har mangelsykdommer.

Banan inneholder mye fruktsukker og er ofte lett å spise. Hvis man ønsker å gå opp i vekt så kan banan være greit å ha i kosten. Men hvis en ønsker å gå ned i vekt så trenger ikke banan å være det beste valget - da har en f.eks epler som kan være et bedre valg: De er litt vanskeligere å spise og inneholder ikke like mange kalorier/vekt.
En banan inneholder ca. 90 kalorier og et eple inneholder ca. 60. kalorier.
 

 

 

Lenke til kommentar

De fleste om ikke alle har en eller flere smaker de rett og slett ikke klarer, kanskje også konsistenser. Hvis Scarvo rett og slett ikke klarer hverken smak eller konsistens på banan, skal det nok mye til for at han skal bli vant til det og hvis han ikke liker banan, er det liten vits i å prøve.

Selv hater jeg kaffe, øl og te type Earl Grey og kommer aldri til å bli vant til disse tingene, ei heller ønsker jeg å bli vant til dem eller i det hele tatt prøve å like dem fordi det er tre av de verste smakene jeg vet om.

Og da mener jeg virkelig hater disse smakene. Jeg har prøvd alle tre og jeg virkelig hater dem.

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (18 timer siden):

De fleste om ikke alle har en eller flere smaker de rett og slett ikke klarer, kanskje også konsistenser. Hvis Scarvo rett og slett ikke klarer hverken smak eller konsistens på banan, skal det nok mye til for at han skal bli vant til det og hvis han ikke liker banan, er det liten vits i å prøve.

Selv hater jeg kaffe, øl og te type Earl Grey og kommer aldri til å bli vant til disse tingene, ei heller ønsker jeg å bli vant til dem eller i det hele tatt prøve å like dem fordi det er tre av de verste smakene jeg vet om.

Og da mener jeg virkelig hater disse smakene. Jeg har prøvd alle tre og jeg virkelig hater dem.

Kaffe er ok i ny og ne. Drikker det i selskaper og lignende. Aldri til frokost. Men helt fair at du ikke liker det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blåbanan: Mecum in aeternum skrev (På 25.10.2020 den 19.23):

Jeg prøver å komme på en bananvits, kan noen hjelpe meg?

Det gikk tre bananer i en banantråd som prøvde å komme på en vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...