Gå til innhold

Arbeidsgivere som ikke sikrer et fullt forsvarlig arbeidsmiljø ved gjenåpning risikerer straffeansvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg stiller meg sterkt tvilande til at arbeidsgivere i praksis risikerer straffeansvar for å ikkje følge anbefalingar og råd frå Regjeringa. Då må det i alle fall være svært alvorlege brudd.

Med mindre Regjeringa følger opp med klare krav, eller at det blir rettsleg avklart kva som er eit fullt forsvarleg arbeidsmiljø under korona-pandemien så er eg rimeleg sikker på at dei fleste arbeidsgivere kan ha eit veldig avslappa forhold til smittevern før det blir straffbart.

 

Eg er rimeleg sikker på at dei alle fleste arbeidsgivere vil oppfylle minimumskravet ved å oppfordre arbeidstakarane om å holde minst 1 meters avstand og følge dei øvrige smittvernsråda utan at arbeidsgiver legg særleg til rette for at dei tilsette kan følge råda fullt ut.
Tenker vi at det er realistisk at ein arbeidsgiver som kaller inn til møte med vanleg 30 cm avstand mellom stolane vil bli bøtlagte?
Eg trur nok at dei fleste arbeidsgivere kjem til å fortsette å kalle inn til slike møter med instruks om at den tilsette skal påsjå at det er 1 meters avstand sjølv om det ikkje er fysisk plass til det. Eg tviler også på at tilsette som nekter å stille opp på møtet på grunn av smittevernhensyn blir møtt med forståing.

Kravet om risikoanalyse har vi hatt i mange år på mange områder, likevel oppstår det mange uheldige løysningar på mange områder fordi sjefen sjølv får vurdere at risikoen er å rekne som akseptabel.

 

Det er bra at det blir satt fokus på dette, men eg trur ikkje at dei fleste arbeidsgivere vil ta seg råd til følge smittevernsråda om det medfører for mykje arbeid.
Eg saver langt tydelare råd og instruksar frå myndigheitene om kva som er godt nok og kva som arbeidsgiver som minimum må innføre av tiltak. Som f.eks. vil det være eit krav at desinfeksjonsprit er gjort tilgjengeleg eller er det godt nok at det er såpe på toalettet? Er det å rekne som uforsvarleg at arbeidstakarane sitt skulder til skulder under møter som er "kortvarige", avstandskravet er tross alt berre ein anbefaling, osv.


 

Eg trur vi kan rekne med at dei fleste arbeidsgivere vil vurdere dei foreslåtte spørsmåla frå artikkelen omtrent slik:

Hvordan er smittesituasjonen nasjonalt og lokalt?
Her på vårt kontor er det ingen som er sjuke, så dette går nok bra.
Vil fortsatt bruk av hjemmekontor sikre hensynet til effektiv drift?
Nei, vi vil ha kontroll på at arbeidstakarane ikkje sluntrer unna arbeidet.
Leverer virksomheten tilstrekkelig kvalitet på tjenestene fra hjemmekontor?
Nei, kvaliteten er for dårleg når eg ikkje få stirre arbeidstakaren i nakken.
Har de ansatte tilgang til systemer og utstyr som er nødvendig i arbeidet?
Nei, det er for dyrt å legge til rette for heimekontor og vi er bekymret for at underslag av kontorrekvisita.
Hvordan blir belastningen på kollektivsystemet ved gjenåpning?
Dette gjelder ikke mine tilsette.
Kan ansatte reise til og fra jobb uten bruk av kollektivsystemet?
Ja, vi bare pålegger dei tilsette å finne andre løysingar enn kollektivtransport.
Kan virksomheten ivareta kravene til avstand i lokalene?
Dei tilsette er pålagt å holde 1 meters avstand og de ansatte må selv finne løsninger.
Har de ansatte et forsvarlig arbeidsmiljø fra hjemmekontor?
Nei, vi skylder på at lysforhold og arbeidsstilling er for dårlig.
Kan tilstrekkelige smittevernstiltak iverksettes på arbeidsplassen?
Ja vi pålegger dei tilsette å vaske hendene ofte. Det er godt nok.
Hvordan påvirkes virksomheten dersom en større andel av de ansatte blir syke eller satt i karantene?
Da innfører vi heimekontor, de fleste koronasmitta blir ikkje veldig sjuke så dei kan jobbe frå heimekontor med mindre symptom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...