Gå til innhold

Nå skal gründerne fra Vestlandet selge strøm i Europa


Anbefalte innlegg

Villfaren skrev (4 timer siden):

Hva er det de tilbyr som er så bra da, og igjen, hvor er besparelsen? HAN porten du eventuelt tenker på? 

Tråden er allerede 2 sider lang, så du kan starte med å lese den. Om du vil ha flere svar, så kan du stille Tibber direkte spørsmål på FB. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Villfaren skrev (1 minutt siden):

Har lest hele, og lest masse om tibber. Eg spør deg! 

Tibber tilbyr strømpris or time, så en kan planlegge forbruket sitt ift pris. Dette gjør ikke min nettleverandør feks og de er derfor ett bedre alternativ. 

 

De tilbyr også smarte løsninger som feks økonomisk lading av elbil m.m. for de som ikke ønsker å tenke på dette selv.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 timer siden):

Tibber tilbyr strømpris or time, så en kan planlegge forbruket sitt ift pris. Dette gjør ikke min nettleverandør feks og de er derfor ett bedre alternativ. 

 

De tilbyr også smarte løsninger som feks økonomisk lading av elbil m.m. for de som ikke ønsker å tenke på dette selv.

Elbilen forstår eg, og ser fordelen. Men kan du se strømprisen pr time for dagen? Eventuelt hvor henter du denne informasjonen fra? 

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (18 minutter siden):

Elbilen forstår eg, og ser fordelen. Men kan du se strømprisen pr time for dagen? Eventuelt hvor henter du denne informasjonen fra? 

Strømprisen er forespeilet de neste 24 timene, og du ser også hva du betaler i sanntid i appen om du utnytter HAN porten. 

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (20 minutter siden):

Elbilen forstår eg, og ser fordelen. Men kan du se strømprisen pr time for dagen? Eventuelt hvor henter du denne informasjonen fra? 

Ja, tibber har api som en kan hente ut lassevis av data og bruke det som ønsket.

 

Evt kan en la tibber gjøre jobben selv med å la de styre "hjemmet" for deg. 

 

De leveter altså på ett helt annet nivå enn noen andre, det bør de få kred for..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Ja, tibber har api som en kan hente ut lassevis av data og bruke det som ønsket.

 

Evt kan en la tibber gjøre jobben selv med å la de styre "hjemmet" for deg. 

 

De leveter altså på ett helt annet nivå enn noen andre, det bør de få kred for..

Takk for info ?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 7.6.2020 den 14.54):

Tibber tilbyr strømpris or time, så en kan planlegge forbruket sitt ift pris. Dette gjør ikke min nettleverandør feks og de er derfor ett bedre alternativ. 

 

De tilbyr også smarte løsninger som feks økonomisk lading av elbil m.m. for de som ikke ønsker å tenke på dette selv.

Hva mener du med at Tibber tilbyr pris per time. Om ikke netteier har registrering (av strømforbruk) per time, så må Tibbers app (eller hva det måtte være) rapportere til Tibber timesforbruket kontinuerlig. Er det det som skjer?

Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (6 timer siden):

Hva mener du med at Tibber tilbyr pris per time. Om ikke netteier har registrering (av strømforbruk) per time, så må Tibbers app (eller hva det måtte være) rapportere til Tibber timesforbruket kontinuerlig. Er det det som skjer?

netteier må såklart rapportere timesforbruk til elhub, noe alle skal gjøre i dag. Vet ikke om det er flere som fortsatt får mulkt for å ikke rapportere? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...