Gå til innhold

Drikker du Sunniva isTe fra TINE?


Anbefalte innlegg

Det ble tidligere i vår kunngjort at Sunniva isTe, som produseres av TINE, nå tappes i Norge, hvorav produksjonen tidligere ble utført i utlandet (tyskland, ifølge fortegnelsen bakpå flaskene). Det later til at den nye produksjonen også medbærte en stille oppdatering av flaskenes design. Og apropos endringer gjort i det stille, har de visstnok også tatt seg bryet med å uannonsert endre oppskriften til alle smakene. Enten det, eller så smaker norsk vann helt rævva i forhold til tyskland. Man ser også at innholdet i de nye flasken er mindre gjennomsiktig, så noe er helt klart endret. Det eneste jeg kan si etter å ha prøvd ut de 3 vanlige variantene, er «æsj».

Produktet har eksistert i butikkene siden 1996, og jeg vil anta at det aldri tidligere har forekommet en så drastisk endring i smaken som dette. Selv har jeg drukket TINEs isTe siden 2003, men nå som dette motbydelige erstatningsbrygget har tatt over, tror jeg nok at dette forholdet offisielt er over. Jeg vil ikke drikke et slikt oversøtet skvip som smaker som saft utblandet med såpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg ble svært skuffet da Coca Cola/Nestlè sluttet å selge Nestea "White Peach/White Peach Light" her i Norge for noen år tilbake da Beverage Partners Worldwide (distributøren) ble oppløst. Var genialt for en som ønsket en deilig 0 kaloridrikk for å holde kroppsvekta nede. Heldigvis har Rema 1000 kommet med noe tilsvarende kalt "Fersken Iste" (Grans) med littegranne kalorier. Sunniva har jeg aldri brukt men det treffer sikkert et sjikt i markedet det også. Det safeste er vel å koke sammen sin egen mikstur som ingen kan ta fra deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleide å drikke en del isTe før, men det har vært lite de siste te-fire årene og jeg har ikke gjort det i det siste.

En ting jeg alltid fant merkelig er at isTe med lime smakte merkbart forskjellig på kartong som 1-literen kom i før og på flaske. Jeg syns kartongen var god, men flaska... eh, på langt nær like god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg drikker denne til minne om Sunniva Rose og den perioden vi hadde sammen. Husker da jeg først ble suspendert fra NTNU og dro ned til UiO for å kanskje fortsette der. Traff på henne ved en tilfeldighet, og tenkte at hvis alle damene på UiO ser ut som henne, så kan en viril mann virkelig trives.

Dessverre er jeg ikke en viril mann, men likevel..Skål!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

drukket Sunnivia isTe lime i mange år og alltid vært super fornøyd. det har vært min go-to drikk utroliglenge, men det tok slutt da de endret hva nå enn de har endret. det smaker ikke på langt nær som det pleide å gjøre og vi har fått null informasjon om forandring av oppskrift. jeg begynte selv å lure på om det hadde tippa helt for meg da jeg smakte den nye for første gang siden det ikke stod noe om ny oppskrift eller lignende på flaska

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 5.6.2020 den 1.52):

Jeg drikker denne til minne om Sunniva Rose og den perioden vi hadde sammen. Husker da jeg først ble suspendert fra NTNU og dro ned til UiO for å kanskje fortsette der. Traff på henne ved en tilfeldighet, og tenkte at hvis alle damene på UiO ser ut som henne, så kan en viril mann virkelig trives.

Dessverre er jeg ikke en viril mann, men likevel..Skål!

Hva har dette med tråden å gjøre? ^^ Hvorfor ble du suspendert fra ntnu? ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ja, jeg ble litt skeptisk da jeg kjente den nye smaken, og skjønte med en gang: "her er det noe som ikke stemte". Bestemte meg da for å sende en e-post til Tine, og ja, de hadde byttet smaken. Her er et utdrag ifra det de skrev tilbake til meg:

 

Quote

Når man flytter en produksjon er det vanlig at noen justeringer må gjøres på oppskriften som kan føre til en justert smak. Blant annet vil produksjonsmetode og ulike råvarer medfører endring i smak. Den nye oppskriften og smaken er grundig testet i forbrukertester, og scorer likt eller bedre enn den forrige.

 

Dette her er bare bullshit. Skjønner ikke hvordan denne ekle såpedritten som kallest "sunniva isTe" kan gjøre det så bra på forbrukertester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...