Gå til innhold

Med den digitale markeds­plassen Anders laget, fikk vanlige folk bedre betalt for bruktbilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (7 timer siden):

Et interessant konsept, jeg liker spesielt at det er gratis og uforpliktende for selger.

Er det virkelig uforpliktende og gratis (har ikke hørt på podkasten)? En test på bilen vil fort koste 3.000 kroner og denne nettjenesten skal ha sitt. Selv synes jeg det er en fryd å kjøpe og selge bruktbil på FINN! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv solgt både privat (3 biler) og gjennom Nettbil (1 bil). Sist gang var det en gammel og sliten bil som skulle selges, og det var ikke fristende for meg å skulle stille med 2 års reklamasjonsrett overfor kjøper all den tid jeg ikke har særlig greie på bil.

For meg var det et enkelt valg, jeg slapp risiko med reklamasjonsrett, jeg slapp annonsering, visninger og "rare" telefoner, og jeg trengte kun å rengjøre bilen innvendig og utvendig før jeg leverte den på nærmeste NAF-stasjon.

Jeg fikk antageligvis litt mindre igjen for bilen enn om jeg hadde solgt privat, men for meg var det en rimelig forsikringspremie for å unngå klager og reklamasjoner i etterkant på evt. uoppdagede feil på en gammel bil.

Hadde bilen vært i bedre stand hadde jeg trolig valgt å selge privat, men dette er jo selvsagt opp til hver enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...