Gå til innhold

Virus er over alt. Det er ufattelige antall i enhver vanndråpe. Men hvordan oppfører de seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verden er heldig som fikk dette Covid-19-viruset før et virkelig farlig virus kom.

Reising, frakt av mat verden over, dårlig hygiene; Alt dette må endres kraftig.

Og helsevesenet i alle land må styrkes for å forberede seg på neste virus.

Ikke minst må verden gå sammen for å få Kina til å stenge ned markedene i landet, der ville og tamme dyr og fugler lever i symbiose med mennesker. Det er en grunn til at så mange virusutbrudd starter i Kina.

Lenke til kommentar
Xantippe skrev (43 minutter siden):

Verden er heldig som fikk dette Covid-19-viruset før et virkelig farlig virus kom.

Reising, frakt av mat verden over, dårlig hygiene; Alt dette må endres kraftig.

Og helsevesenet i alle land må styrkes for å forberede seg på neste virus.

Ikke minst må verden gå sammen for å få Kina til å stenge ned markedene i landet, der ville og tamme dyr og fugler lever i symbiose med mennesker. Det er en grunn til at så mange virusutbrudd starter i Kina.

Jaha, hva mener du konkret? Jeg er enig i at man må være nøyere på frakt av mat. Og vi må stenge grensene eller ha beredksap mot smitte som kommer utenfra og ikke slippe fulle flylaster fra epidemirammede områder løs på Norge. Og stenge vårmakrendene, helt enig.

Men - jeg håper du ikke er en av de som mener at vi nå totalt skal endre hvordan vi er som mennesker og har levd som mennesker i millioner av år og bare glemme alt som er av medmenneskelig nærkontakt og for envig og alltid betrakte våre medmennesker som potensielle livsfarlige spredere av død og sykdom og gå i ring rundt hverandre. Det vil ødelegge for alle mellommenneskelige relasjoner og slutt på etablering av vennskap slik vi kjenner det. Skal vi slutte med selskaper, fotballkamper, folkefester som 17.mai I TILFELLE ET FARLIG VIRUS DUKKER OPP EN GANG I FREMTIDEN? Skal det å bli gammel, altså over 65-70 år være ensbetydene med at man fra da av skal si farvel til familien sin og deretter kun kjenne de som vesener man ser på en skjerm i ensom isolasjon(hvilken vidunderlig alderdom, eller hva?). Er det noe som skremmer meg mer enn noen viruspandemi er alt pratet om "den nye normalen" som er en ideologi for å omforme menneskeheten i et mønster hvor alle relasjoner er basert rundt en hysterisk frykt for at vi skal smitte hverandre og forårsake hverandres død via medmenneskelig nærkontakt. Det er så skremmende at jeg får høyt blodtrykk bare av å tenke på det.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...