Gå til innhold

Hva lytter du til for tiden?


Anbefalte innlegg

Ok, hvis vi snakker om å løpe hjem fra skolen og se på tv ... 

Det mest udødelige temaet noensinne: Airwolf! Kan du tro en liten tass satt med store øyne og så på dette helikopteret bryte lydmuren og blåse skjorta av bad guys over hele jorda, i den evige jakten etter den savnede St. John ("Sinndjnn").

Også det temaet da. 

Husker tilbake fra russetida, en av van'ene åpnet skyvedøra og blåste denne på full spiker utover området. Ganske artig. ?

 

"Knight Rider" var en serie i samme stil, men 1) David Hasselhoff hadde hovedrollen og 2) låta var ikke like kul. Så, sorry. Men KITT var en artig doning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (24 minutter siden):

1989 batmobilen var den beste av dem

Må si at Batmobilen startet opp meget bra, fra Adam West perioden og deretter til den absolutte topppunkt via Michael Keaton filmene, men deretter gikk det kjapt nedover, og hvor the bumbler, mumbler, tumbler, (glemt hva den endte opp med å bli kalt i Nolan filmene), ser jo mest ut som ei klumpete haug av skrap-metall, slengt i hop, da i forhold til det mer ikoniske (1966) eller elegante designet og preget (1989-1992) fra de to tidligste. Klart, alle gjorde nok god nytte med tanke på deres formål, å være avskrekkende og inneha et solid arsenal av våpen og gadgets osv, men tviler på at man Batman ville dratt like mye damer med siste bilen på bildet, enn den fra 1989. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (På 15.6.2020 den 17.46):

"Lyden" av sommer og sol er liksom ikke det samme på kveldene uten Christopher Frankes theme låt til Pacific Blue (1996-2000):

Synd denne ikke er å finne i ei forlenget utgave, for meget heftig surfe-rock sound og nei, en skikkelig klassiker fra 90-åra.

 

:utakt skrev (12 timer siden):

Pacific Blue var jo også en sommerslager på 90-tallet. Eller hadde vi bikket 2000? Denne serien gikk hver sommer, år etter år. Låta sitter klistra. Og alle hadde crush på hver sin politisyklist ...

Pacific Blue...yum. Jeg har alle 5 sesongene på PCen.
https://www.imdb.com/title/tt0112112/

Ja, det synes desverre å ikke være noen extended utgave av "Just Another Day in L.A."
https://www.amazon.com/Pacific-Blue-Original-Television-Soundtrack/dp/B000002VV2

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (24 minutter siden):

Ok, hvis vi snakker om å løpe hjem fra skolen og se på tv ... 

Det mest udødelige temaet noensinne: Airwolf! Kan du tro en liten tass satt med store øyne og så på dette helikopteret bryte lydmuren og blåse skjorta av bad guys over hele jorda, i den evige jakten etter den savnede St. John ("Sinndjnn").

Også det temaet da. 

Airwolf ja, den, Knight Rider, MacGyver og Teenage Mutant Ninja Turtles, dæven man var bortskjemt som guttunge etter skoletid, og joa, Airwolf er nok vinneren, hands down når det gjelder theme musikk av de nevnten ovenfor.

Sylvester Levay var det vel som sto bakom, og er glad det finnes ei rekke forlengende versjoner av den legendarisk theme låta:

Trist hvordan det til slutt gikk med helten Jan Michael Vincent, men han trakk seg vel eller ble byttet ut etter et par sesonger ut, har hvert fall de første 3-4 sesongene i samlingen, men de uten ham og resten av original besetningen gidder jeg ikke kaste bort tid eller penger på. 

Utrolig mye heftige kjøretøy fra det tiåret, spesielt på tv-fronten, hvor også The A-Team hadde ei legendarisk van, eller Sonny Crocketts sorte ferrari.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 minutt siden):

Må si at Batmobilen startet opp meget bra, fra Adam West perioden og deretter til den absolutte topppunkt via Michael Keaton filmene, men deretter gikk det kjapt nedover, og hvor the bumbler, mumbler, tumbler, (glemt hva den endte opp med å bli kalt i Nolan filmene), ser jo mest ut som ei klumpete haug av skrap-metall, slengt i hop, da i forhold til det mer ikoniske (1966) eller elegante designet og preget (1989-1992) fra de to tidligste.

"1989 ERTL Diecast Batmobile Toy Car" - fikk en i gave da jeg var liten, og har i voksen alder kjøpt 2 til (kostet flesk) som er fortsatt i esken sin. ^^
https://www.ebay.com.au/itm/Vintage-1989-ERTL-Diecast-Batmobile-Toy-Car-Batman-DC-Comics-Loose-/202651017440

Det finnes en plastikkmodell også, men...bleh. Skal være metall.

"Alle" husker det ikoniske designet på 1989-modellen - det er kun den som er The Batmobile. Var vel samme bil i Batman Returns? Men hva som var i Batman Forever, og Batman & Robin aner jeg ikke.

"The Tumbler", som først kom med i Batman Begins, er også et design som sitter, men...betyr ikke "tumbler" noe som roterer? Tror sentrifugen i en vaskemaskin også kalles tumbler.

Største problemet jeg hadde med, vel, alle batmobiles var at til tross for alt utstyret de hadde, så ble det bare brukt 1 gang. Og såklart kun når det var eneste løsningen på et problem.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (8 timer siden):

En annen klassiker fra TV2 er Ally McBeal:

Selv om serien aldri var helt min "greie", hendte det man tok turen innom, tror denne ble ofte sendt på torsdagskveldene i 2001-02 før NYPD Blue, og joda, theme låta er jo slettes ikke gæren, og var det Barry White som ofte ble dratt frem under hovedkarakterens mange do besøk?

Mange kjente folk som både spilte og stakk innom, men hun som spilte Ally McBeal (Calista Flockhart) ble jo til slutt nesten ikke noe igjen av, og var enkelte epsioder/sesonger hvor hun var så tynn og skrøpelig, at, nei kan ikke ha hatt det særlig godt med seg selv.

Er vel i dag gift med Harrison Ford. 

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (40 minutter siden):

Airwolf ja, den, Knight Rider, MacGyver og Teenage Mutant Ninja Turtles, dæven man var bortskjemt som guttunge etter skoletid, og joa, Airwolf er nok vinneren, hands down når det gjelder theme musikk av de nevnten ovenfor.

Sylvester Levay var det vel som sto bakom, og er glad det finnes ei rekke forlengende versjoner av den legendarisk theme låta:

MacGyver, 1987 TMNT (https://www.imdb.com/title/tt0131613/), DuckTales, Adventures of Sinbad...too much good stuff!

dcu02xm-2efd463f-8a73-4d52-b09a-261d33e9

Var forresten TMNT The Movie (1990) Teenage Mutant Ninja Turtles III - Turtles in Time (1993) (beklager, orket ikke endre innlegget IGJEN første gangen - håpet ingen skulle korrigere meg :p) som introduserte meg til ZZ Top, med låten "Can't Stop Rockin'".

Jeg har hatt et par sesjoner hvor jeg har prøvd å få tak i ALT jeg drev å så på som liten - Darkwing Duck, Aladdin, DuckTales, Super Mario Bros Super Show, The Real Adventures of Jonny Quest, Biker Mice From Mars, Oggy And The Cockroaches, TaleSpin, The Pirates of Dark Water, Chip 'n Dale Rescue Rangers...jeg har fått tak i det meste. ❤️

Jeg føler meg nesten bortskjemt ennå, 25 år senere. ^^

Prøv forresten denne Airwolf Extended Theme:

 

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (7 minutter siden):

Men hva som var i Batman Forever, og Batman & Robin aner jeg ikke.

Nei de så mer skrøpelige ut i forhold til de tidligere (Burton) og seinere (Nolan filmene), samt at en av dem lyste vel opp, nesten som et juletre, men var vel ment å se "tøft", men ble bare tåpelig til slutt.

PaladinNO skrev (9 minutter siden):

"1989 ERTL Diecast Batmobile Toy Car" - fikk en i gave da jeg var liten, og har i voksen alder kjøpt 2 til (kostet flesk) som er fortsatt i esken sin.

Som liten fikk jeg et Mikro Machines sett, der inneholdt Batmobilen, Batwing og et kjøretøy/van der skulle tilhøre Jokeren.

Disse fikk kjørt seg bra, spesielt Batmobilen.

Det jeg digget med Batman filmene til Burton, og ikke minst bruken av Batmobilen, var jo hvor bad ass og nådeløs helten utnyttet kjøretøyet sitt. Husker det var ei scene tidlig ut i Batman Returns, hvor en av Pingvinens gjengmedlemmer forsøker å brenne ned ei butikk, og Batman bare snur bilen sin, trykker på en eller knapp, og ut kommer ei mindre eksplosjon av flammer, der griller fyren levende!

Michael Keaton var total bad ass, og synd han ikke fikk mer tid som Bruce Wayne, og favoritt scenen er helt klart den hvor han sitter helt alene i mørket, og bare venter på ei "unnskyldning" til å ta på seg Bat-drakta og gå ut og sparke noe seriøst med ræv i Gotham by. Alt annet har liksom ingen mening i livet hans. Tøft, men også ganske små-trist, men Keaton taklet jobben meget bra.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (10 minutter siden):

Var forresten TMNT The Movie (1990) som introduserte meg til ZZ Top, med låten Can't Stop Rockin'

Teenage Mutant Ninja Turtles III (1993) og ZZ Top var vel en av få grunner til at den tredje filmen faktisk ble noe mer "givende", men likevel ei fryktelig måte å avslutte Turtles trilogien på. Første filmen er jo et mesterverk i forhold.

Men, 2ern hadde jo Ninja-Rap og Vanilla Ice, så ZZ Top var jo ei enorm oppgradering med tanke på det musikalske området.

PaladinNO skrev (14 minutter siden):

prøvd å få tak i ALT jeg drev å på som liten - Darkwing Duck, Aladdin, DuckTales, Super Mario Bros Super Show, The Real Adventures of Jonny Quest, Biker Mice From Mars, Oggy And The Cockroaches, TaleSpin, The Pirates of Dark Water, Chip 'n Dale Rescue Rangers...jeg har fått tak i det meste. ❤️

Darkwing Duck har jeg to DVD boks-sett av på DVD, da under Volume 1 og 2 (2005-06) men Disney gadd aldri å gi resten av serien ei DVD utgivelse, svina, og jeg antar at man får bare være glad de utga noe som helst av den legendariske 90-talls serien. 

Goof Troop (Langbein og sønn) var en annen favoritt, og den har også kun fått 2 sesonger ute på DVD, men tviler på at den noengang vil bli helt komplett. Men, bedre enn ingen ting, osv.

Aller helst skulle jeg nok hatt hele samlingen av Adventures of Winnie the Pooh, eller Ole Brumm på nye eventyr, der var kanskje sammen med DuckTales, det aller beste Disney produserte av animert tv-serier på 80 og tidlig 90-tallet. Fantastisk animasjon, musikk og humor, samt at de ofte også ville by på litt mer seriøse temaer, og nei, skammelig at disse ikke har blitt tatt  bedre vare på.

Her til lands,(og tror svenskene også sendt det samme) ble mye av det sendt via Disneytimen, og det var jo svære saker som guttunge å få sett. Usikker på om det ble sendt etter barne-tv på på fredags eller lørdager, men svenskene pleide nå å kjøre på lørdags ettermiddag og søndag morgen.

Angående  klassiske barne-tv serier og theme låter, kommer en jo ikke unna denne:

Flukten fra dyreskogen, det var ganske så heftige og seriøse saker. Alltid noen som ble drept eller døde, og nesten hver episode endte opp i ei cliffhanger. Så gikk man glipp av en episode eller to, var man jo helt ute av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (29 minutter siden):

Darkwing Duck har jeg to DVD boks-sett av på DVD, da under Volume 1 og 2 (2005-06) men Disney gadd aldri å gi resten av serien ei DVD utgivelse, svina, og jeg antar at man får bare være glad de utga noe som helst av den legendariske 90-talls serien. 

Goof Troop (Langbein og sønn) var en annen favoritt, og den har også kun fått 2 sesonger ute på DVD, men tviler på at den noengang vil bli helt komplett. Men, bedre enn ingen ting, osv.

Jeg vurderte å nevne Goof Troop også, sammen med Bippe Stankelbein og Per Ulv, samt Donald Duck og Tom & Jerry, men de jeg listet opp er ting jeg husker bedre. Hvilket jeg tolker som at må ha betydd mer for meg. :)

Men jeg har alt det på PCen også. ^^

Speaking of which, DENNE sitter fortsatt i hodet mitt:

Synd det ikke lages slikt lenger. 2017 Ducktales...vel, stemmene og handlingen og den tekniske kvaliteten er bra nok, men designet på figurene - jeg har nå sett hele første sesong, men jeg husker ikke en eneste scene av noe av det.

Grunnen du oppgir er også samme grunn til at jeg ikke kjøper fysiske versjoner av personlige "klassikere", men heller holder meg til en digital versjon - enten så er utgivelsen mangelfull, eller så...vel, jeg husker ikke hvilken serie det dreide seg om (og jeg vil ikke huske det heller), men det kom først del 1 og del 2 som DVD-samleboks, men pga. de ikke solgte så godt så ble del 3 kansellert.

Etter at ramaskrikene hadde holdt på lenge nok, kom også del 3 et par år etter...med et helt annet design på esken. Og det var masse mangler med innholdet. Fans listet opp episoder som ikke var med, ekstramateriale som opprinnelig ble lovet å være med men som ikke var der, scener som var kuttet vekk etc.

Føles fortsatt som om det er et hull i filmhyllen min. :mellow:

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (3 minutter siden):

. 2017 Ducktales...vel, stemmene og handlingen og den tekniske kvaliteten er bra nok, men designet på figurene - jeg har nå sett hele første sesong, men jeg husker ikke en eneste scene av noe av det.

Hadde nesten glemt den "oppdaterte" Ducktales, og der alt fra musikk til, nei, det ble helt feil for meg, men sikkert moro for dagens unge, og kanskje enkelte av de som vokste opp med showet fra 80 og tidlig 90-tallet.

PaladinNO skrev (5 minutter siden):

kom også del 3 et par år etter...med et helt annet design på esken. Og det var masse mangler med innholdet. Fans listet opp episoder som ikke var med, ekstramateriale som opprinnelig ble lovet å være med men som ikke var der, scener som var kuttet vekk.

Når jeg tenker meg om, tror jeg at Goof Troop faktisk fikk noe lignende, utgitt noen DVDer med et par episoder (i helt feil rekkefølge) og vips, ikke noe nytt på nesten ti år, og så kom jaggu meg flere hele sesonger/volumer med 20-40 episoder per utgave, men så var det bom stopp igjen.

Virket som et "haste-opplegg" der det ikke var lagt mye tanke og innsats bakom, og nei, sånt er jo veldig synd når man er ivrig filmsamler og helst vil ha favorittene i hylla si.

Hender jeg søker for "moro" skyld på eldre serier der aldri har fått (eller mest sannsynlig aldri vil få) ei skikkelig DVD utgivelse, og de som etterlyser Blu-ray kan nok bare drømme videre. Og plutselig så jeg ei komplett DVD utgave av New Adventures of Winnie the Pooh, men nærmere kikk, og det var jo ei mistenkelig bootleg versjon, mens andre utgir hele serien via plastikk og papir mapper, og, nei da er det like greit å laste ned/se det via nettet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (21 minutter siden):

pga. de ikke solgte så godt så ble del 3 kansellert.

Føler dette er ei billig unnskyldning Disney og så mange andre benytter seg tungt av, i stedet for bare å si det som det er:

"Vi kunne ikke gitt mer faen!"

og her, som en liten "trøst", kos dere i stedet med 40 nye sesonger av vår aller siste møkka serie, som vil få utallige DVD, Blu-ray utgaver de neste ukene. 

Disney sitter jo på et enormt skattekammer av uutgitte tv og film underholdning, men igjen, der det virker liten interesse eller  vilje til å noengang få mange av dem utgitt igjen, og skremmende hvor mye makt de har endt opp med å få, der snart er vel alt eid av Disney, og med tanke på hvor ræva innsats de ofte gir sine egne klassiske tv-serier og filmer, kan en jo begynne å bli ganske skjelven på hva som skjer når ens egen favoritt film eller serie plutselig er under Disneys eie.

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (28 minutter siden):

Speaking of which, DENNE sitter fortsatt i hodet mitt:

Langbein og idrett ja, det er jo alltids en garantert suksess!

Hadde den på VHS i norsk utgave på 90-tallet, usikker på tittelen men ikke sett på ei mindre evighet. Moro å se den bli bringt tilbake.

Den fotballkampen mellom outsiderne og skurkene, minner meg nesten litt om en kombinasjon av den fotball filmen med Sylvester Stallone og Michael Caine fra 80-tallet, og seinere basketball filmen Space Jam. 

Synd fotballen aldri tok helt av over i Statene, men kanskje like greit, de har jo sine egne idretter og hadde det blitt ei suksess, er det ikke sikkert at europeisk fotball ville hatt samme kvalitet/standard som den vi har blitt skjemt bort med i klubbfotball nivået i så mange år. 

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 minutt siden):

Disney sitter jo på et enormt skattekammer av uutgitte tv og film underholdning, men igjen, der det virker liten interesse eller  vilje til å noengang få mange av dem utgitt igjen, og skremmende hvor mye makt de har endt opp med å få, der snart er vel alt eid av Disney, og med tanke på hvor ræva innsats de ofte gir sine egne klassiske tv-serier og tv-filmer, kan en jo begynne å bli ganske skjelven på hva som skjer når ens egen favoritt film eller serie plutselig er under Disneys eie.

Dette er den største grunnen til at jeg ikke kjøper filmer lenger - jeg vil ikke støtte slikt ved å gi dem penger.

Siden de ikke gir ut det jeg vil ha, så bare laster jeg ned istedet. "Men de vil jo ikke gi ut noe hvis ingen gir dem penger!" er motargumentet jeg har hørt. Vel, jeg ville ha kjøpt hadde de gitt ut. Men det gjør de jo ikke uansett, så hvorfor skal jeg støtte dem i mellomtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (4 timer siden):

Vel, jeg ville ha kjøpt hadde de gitt ut. Men det gjør de jo ikke uansett, så hvorfor skal jeg støtte dem i mellomtiden.

Kan ikke si meg uenig der, nei.

Akkurat nå har jeg greid å rota frem et par av mine eldre Goliath samle CDer fra tidlig 00-tallet. Falt vel aldri helt og fullt ut for Hard-trance (eller Hard house, eller hva nå det enn het) bølgen som sveipet inn på den tiden, men definitivt ei god del tøffe og meget flotte enkelt spor på flere av de tidligere utgivelsene. Selv huskes nok best den mektige The Challenge fra sommer/høst 2000, der tror jeg var eneste Goliath singel utgave man handlet inn, men gikk mye den høsten på anlegget og fester.

Angående Hard trance, endte jeg opp med ei samler (etter et besøk innom ei bensinstasjon langt uti pokker meg glemt hvor, men var i vinter 2002) og plukka på rein impuls med meg Hard-Trance X-Plosion Vol. 21 (2002), og den var jo meget hørbar, og mye oppløftende og behagelig musikk der ja.

Elsket hvordan de ofte bygde seg gradvis opp, før det eksploderte fullstendig, roet seg ned, ladet så igjen opp til et aller siste og mektig lyd "angrep", før det var over og ut.

De to som sto seg best ut, var nok:

 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar

En av de aller beste eller morsomste filmene å se igjen på seine sommerkvelder, er helt klart feel-good 80-talls komedien Weekend At Bernie's (1989) hvor to unge menn med litt for store forventninger og drømmer om et solid løft i arbeidssammenheng, ender på utrolig vis opp med ei uforglemmelig helg satt til et sommerlig paradis, fylt til randen av vakre damer, festing og moro. Men det de ikke hadde regnet med, var at også deres ikke fullt så døde sjef, samt skyteglade gangstere også vil gjerne ta turen innom.

Terry Kiser fortjente virkelig ei Oscar for sin legendariske innsats i denne filmen, og ler godt av hvilket imponerende drag Bernie har på damene i begge filmene. 

 

 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar

Jeg angrer litt på at jeg avfeide Linkin Park da de slo gjennom. Rap og rock i kombinasjon fikk mye tyn og jeg skulle jo ikke høre på rap.. Ærlig talt.. 

Men de to første skivene har mange gode låter, jeg tar meg i å sette dem på titt og ofte. Så også i kveld. 

Her er Breaking the Habit fra andreskiva "Meteora". Det er noe med den drivende pulsen i det. 

 

Somewhere I Belong fikk mer spilletid på radio. Alle har vel hørt denne, men den tåler et gjenhør. Jeg er ikke så fan av refrengene, men versene funker. 

 

 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Jeg angrer litt på at jeg avfeide Linkin Park da de slo gjennom. Rap og rock i kombinasjon fikk mye tyn og jeg skulle jo ikke høre på rap.. Ærlig talt.. 

Jeg tror mye av grunnen til at så mange var kritiske til nu-metal og da den mer kommersielt pregede kombinasjonen av rock og rap (særlig en del fra den litt eldre garden, og da ikke minst de som savnet, eller slet med å godta at den "ekte" rocken på tampen av 90 og tidlig 00-tallet) var nå blitt nærmest fullstendig erstattet av hip-hop og rap, og der selv rocken måtte "kle" seg opp i sæggebukser og "gangstah" stil, samt hyre inn ei "rapper" og en DJ for at dem skulle henge med på hitlistene.

Linkin Park var vel de som nøt best av denne storhetstiden til nu-metal, og der de så ut som ei blanding av pop-punk, rap og boyband, og attpåtil hadde funnet ei nær perfekt balanse mellom meget fengende og radio vennlige melodier, men likevel dytte inn såpass med attitude i musikken at de fremsto langt tøffere enn hva de så ut som, og greide å heve seg som kanskje den tidens aller største, eller mest selgende rocke-band, og tror at Hybrid Theory (2000) solgte vel godt over 30-40 millioner kopier allerede i 2001-02, som jo er helt rått (om det stemmer, eller ei, men husker det var noen ville salgstall på den tiden).

Mange kritikere var jo så lei av hip-hop og rap, at band som The Strokes, The Vines, The Hives, og alle disse ekstrem hypa opp The The banda ble jo øyeblikkelig dratt frem som rockens store redningsmenn, det nye Nirvana, det nye The Stooges, det nye ditt og datt, og nei, hver bidige uke kom ei ny geni-erklært rocke band som ikke lenge etter var borte vekk, og erstattet av neste ukes 10 nye store band, og ja, synes det da var like greit at de britiske moro klumpene i The Darkness feide inn og gjorde litt narr av hele denne latterlige retro-70 og 80-talls rocke nostalgien, der jo virket å aldri ta slutt, men også de ble vel litt for høye på sin egen hype, om en skal tro ryktene.

:utakt skrev (2 timer siden):

Men de to første skivene har mange gode låter, jeg tar meg i å sette dem på titt og ofte. Så også i kveld. 

Her er Breaking the Habit fra andreskiva "Meteora". Det er noe med den drivende pulsen i det. 

Meteora er jeg usikker på om jeg noengang kjøpte inn, i vinter 2003 var jeg vel blitt litt "fed up" av Linkin Park og nu-metal, klart jeg fikk jo med meg radio hitene, og begge du nevner er jo meget flotte, men Hybrid Theory har jeg stadig i samlingen. Ikke hørt i sin helhet, kanskje siden sommer 2002-03, men liker flere av låtene der, og der album åpneren er nok den som var best egnet til trenings musikk, særlig under mer intense løpeturer ute i skog og mark:

 

Den mest kjente fra første skiva her til lands tok vel ikke av før i vinter 2002, da med In The End, men selv synes jeg den var, tja, nei de hadde bedre greier fra debuten å by opp til.

Et annet band som hadde flere store hits, (usikker på om de ble like store her til lands) men ble nå hvert fall spilt mye på radio og tv, var Staind, der hits som Outside og selvfølgelig:

gikk igjen, og så plutselig ble det stille. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av de utallige The the retro-banda falt jeg nok mest for The Vines og The Thrills, der førstnevnte var vel fra Australia og ble kjapt omtalt som det "nye" Nirvana, grunnet sine mildt sagt korte og intense live opptredener, spesielt på div talkshow hvor de raserte alt og ble kastet ut, og hadde vel et mer støyende lydbilde, mens The Thrills virket å gå for ei mer koselig og behagelig "strand-rock" lignende stil, og nei, mye gode minner fra sommer-høst 2003.

Selv foretrakk jeg nok de mer rolige og avslappende låtene til The Vines, særlig:

mens den store "sommerlåta" det året for min del, var helt klart:

Begge banda forsøkte jo å leve opp til hypen et eller to åre senere, men tross av god kritikk slet de med å følge opp det massive salget av forrige album, og usikker på hvordan veien gikk videre, men i 2002-03 var det nå hvert fall et friskt pust når det gjaldt hele "retro-rock" bølgen.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...